








Totaal aantal Berichten: 831
Geregistreerd: 23-01-2009
- ID/DS D Super 5
- CX 25 TRD Turbo II
- CX 25 TRD Turbo I
Daar ben ik het helemaal mee eens. Toen ik nog XM reed kwam ik voor uitzonderlijke zaken wel eens bij de dealer. Nou die snapte de ballen van citroens ouder dan 10 jaar. Konden niet eens een veersysteem van mijn XM uitlezen, want de monteur die dat normaal gesproken deed was er niet. En de andere wisten niet hoe het moest…
Mijn exen: XM 3.0 V6 Exclusive Aut. Gris Quartz 1994, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Vert Vega 1998, XM 2.9 V6 Exclusive Man. Blue Mauritius 2000, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Gris Fulminator 2000. CX 2.5 TGD Turbo Evasion Citromobile Noir / Blue / Vert 1991, CX TRD Turbo Gris Squale 1984, CX 2.5 GTI Turbo II 50 tinten Bleu Memphis 1989, CX 2.5 D Familiale Gris Perle 1983, DSuper 5-bak Bleu Delta/Blanc Meije 1971




















Totaal aantal Berichten: 2474
Geregistreerd: 29-11-2005
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
tja en zo is het ook in belgie… een diravi stuur afstellen is een iets waaar ze nooit van hebben gehoord… alleen van de naam diravi schoten de meeste monteurs al van in de lach….
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!














































Totaal aantal Berichten: 43340
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Er zijn anders ook genoeg “specialisten” die er een grote puinhoop van maken. Wat ik het afgelopen jaar alleen al aan werk van zogenaamde “cx specialisten” heb gezien is voor mij reden om alles lekker zelf te blijven doen.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste




















Totaal aantal Berichten: 2474
Geregistreerd: 29-11-2005
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
daar heb je een punt…
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!





















Totaal aantal Berichten: 2529
Geregistreerd: 02-08-2007
- C35 Hilton XLS
Ik denk het punt
Citroen c32 Hilton XLS
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl














































Totaal aantal Berichten: 43340
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Goh robin, pijnpuntje…?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
shit, ik bedacht me dat het te was en toen bijgesteld. Maar inderdaad.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl


























Totaal aantal Berichten: 7588
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gelukkig voor mensen als ik zijn er toch vakmensen die lol hebben in dit soort auto’s.
Inderdaad, maar ze zijn zeldzaam. Goed kunnen sleutelen betekent niet automatisch dat je ook goed diagnoses kan stellen. Ik heb geen autotechnische achtergrond maar heb door de jaren heen door boeken, fora, ervaring etc, plus een gezonde dosis nieuwsgierigheid aardig wat kennis opgebouwd zodat ik me aardig kan redden. Zodoende hoef ik meestal alleen voor onderdelen of de uitvoering van een reparatie waarvan ik de diagnose heb gesteld naar de specialist. Deze kleinere afhankelijkheid is toch wel een enorme pre als bezitter van een klassieker.
De betere specialisten staan open voor het beantwoorden van technische vragen en willen met je meedenken (ook op dit forum!). Dit zou overigens ook een service van het club-lidmaatschap kunnen zijn zodat je voor technische vragen op bepaalde tijden telefonisch of per email technische specialisten van de club om raad kan vragen. Of zelfs dat er een soort spreekuur is waarop je met je auto langs kan komen en er ter plekke een diagnose wordt gesteld. Evt tegen een soort toeslag op de contributie van de club. Het zijn maar wat wilde ideeen.
Overigens: misschien moet je ook wel niet altijd aan een CX-specialist denken. Als je een probleem hebt met het hydraulisch systeem kan je ook naar een vakman die zich heeft toegelegd op de hydraulisch geveerde citroens. En als het een ontstekingsprobleem is kan je te rade gaan bij vakmensen die alles weten van de BOSCH L(E) jetronic systemen.
freek schreef:De betere specialisten staan open voor het beantwoorden van technische vragen en willen met je meedenken (ook op dit forum!). Dit zou overigens ook een service van het club-lidmaatschap kunnen zijn zodat je voor technische vragen op bepaalde tijden telefonisch of per email technische specialisten van de club om raad kan vragen. Of zelfs dat er een soort spreekuur is waarop je met je auto langs kan komen en er ter plekke een diagnose wordt gesteld. Evt tegen een soort toeslag op de contributie van de club. Het zijn maar wat wilde ideeen.
Leuk idee. Ben benieuwd welke specialisten je daarbij op het oog hebt. Ik ken er in ieder geval 1 die nauw betrokken is bij de club en die nooit meer een diagnose stelt aan mijn CX zolang ik eigenaar ben…. De beste zijn denk ik niet bereid mee te werken. Ik denk aan 2 heren, één van hier. Die kunnen hun tijd beter aanwenden vrees ik. Tegen betaling.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl


































Totaal aantal Berichten: 15709
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Misschien moet je die mensen daar zelf over laten beschikken Robin
Robin Visser schreef:
Leuk idee. Ben benieuwd welke specialisten je daarbij op het oog hebt. Ik ken er in ieder geval 1 die nauw betrokken is bij de club en die nooit meer een diagnose stelt aan mijn CX zolang ik eigenaar ben…. De beste zijn denk ik niet bereid mee te werken. Ik denk aan 2 heren, één van hier. Die kunnen hun tijd beter aanwenden vrees ik. Tegen betaling.
Ik begrijp je punt en dit maakt het niet eenvoudiger. Ik heb persoonlijk erg veel te danken aan Steven Rodenhuis, Gert de Jong en Marc Boncz. Deze vormden een fatastische technische commissie. Zij hebben mij meerdere keren geholpen terwijl ik met de telefoon in de ene en een steeksleutel in de andere hand zat. Das war einmal, maar zo’n technisch team zou toch weer te vormen moeten zijn?
freek schreef:Ik begrijp je punt en dit maakt het niet eenvoudiger. Ik heb persoonlijk erg veel te danken aan Steven Rodenhuis, Gert de Jong en Marc Boncz. Deze vormden een fatastische technische commissie. Zij hebben mij meerdere keren geholpen terwijl ik met de telefoon in de ene en een steeksleutel in de andere hand zat. Das war einmal, maar zo’n technisch team zou toch weer te vormen moeten zijn?
Het idee blijft mooi. Ik ben in de technische commissie al ‘ns geconfronteerd met de mededeling, dat er niemand voor de commissie zou zijn te vinden. Toen ik 2 gerichte aanzoeken deed, bleek dat wel mee te vallen. Ik heb daarom sterk de indruk, dat het hoofd van de technische commissie graag het rijk alleen houdt en dat hij dit gevoel genoeg uitgestraalt om andere professionals met verstand van zaken af te stoten. Sterker nog, ik heb dat met zoveel woorden van de mensen zelf mogen vernemen. Dit baart me zorgen. Ik zou het liefst zien, dat er in het technische team meer inbreng van lieden met verstand van CX-en komt, ook CX-professionals. Steven Rodenhuis is sinds enige tijd weer wat actiever in de commissie. Voor zover ik hem heb leren kennen, lijkt me dat een prima ontwikkeling. Nou de weg naar hem toe zien open te krijgen. En naar anderen. In dat opzicht vervult dit forum een prima functie.
graddus schreef:Misschien moet je die mensen daar zelf over laten beschikken Robin
En daarom noem ik niemand. Als mensen zich geroepen voelen, staan ze vanzelf op. De aandachtige lezer van dit forum wordt trouwens volgens mij prima op zijn/haar wenken bediend met directe en indirecte inbreng van de twee lieden die wat mij betreft er bovenuit steken wat betreft kennis van zaken.
En om dan weer de link te maken naar de topictitel, het lijkt me lastiger in clubverband de aanschaf van een CX te begeleiden, dan via dit forum. Ik zou daarom graag zien, dat meer clubmensen zich openstellen voor deelname aan dit forum en zo hun inbreng geven. Zo sla je de handen ineen en kunnen mensen als de topicstarter beter op hun wenken worden bediend.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

























Totaal aantal Berichten: 6503
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Jij hecht niet heel erg aan een goeie relatie met het hoofd van de TC, begrijp ik…
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)