

































Totaal aantal Berichten: 15709
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
We blijven het natuurlijk met veel aandacht volgen, het kan alleen maar mooi worden.
Mooi… na al die verontrustende berichtjes te hebben gelezen…
heb ik toch wel voor wat ophef gezorgd, dat is natuurlijk ook wel heel begrijpelijk, als ik zeg dat citroen een constructie heeft bedacht…. waar niet over nagedacht werd dat het 25 jaar later nog word gebruikt, dus dat er roest ontstaat waar als ik over nadenk, nogal logisch is…
..> flens/zand/vuil\zout\flens <.. = ROEST
Nu heb heb ik in plaats van een grote doos constructie twee doos delen gemaakt en dan nog een verbonden door een doos tussen deze twee, als de mensen met staal en las apparatuur werken, weten ze dat dit een stevige goede constructie is….
En dan nog het piercen waar iemand het over heeft, ik crash mij auto niet….als zoiets wel gebeurd ben ik sneller klaar met repareren dan met een originele opstelling….
Zo nu dat allemaal gezegd te hebben… is dat wel heel wat voor zo’n beginner als mij, maar jullie zijn allemaal hartelijk uitgenodigd op bezoek te komen…. kan je reeel beoordelen….














































Totaal aantal Berichten: 43338
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Wat voor bak komt er aan die Japanse oliezuiper te hangen eigenlijk? een cx bak?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
het is wel de bedoeling…
E-J heeft voor mij bekeken welke het beste pas en dat wordt dus waarschijnlijk een 2000 5 bak,
een hele hoge overbrenging aan gezien het blok 9000 toeren kan draaien… hier kom ik later nog op terug met wat cijfertjes
Ik heb gezien wat hij heeft gemaakt en dat ziet er goed uit, hij weet echt wel waar hij mee bezig is, het is geen broddelwerk maar een doordacht plan, de kreukelzone voor zover die aanwezig is
( was ) is niet aangetast.
Er is bij v.d. Laan zeer veel technische voertuigkennis aanwezig, dit komt heus goed.
Een wankel in een CX zoals het ooit bedoeld was.
Zweven dat is pas leven
Citroen XM D12
Citroen CX S2 GTI Turbo VEMS














































Totaal aantal Berichten: 43338
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
harry45 schreef:Er is bij v.d. Laan zeer veel technische voertuigkennis aanwezig.
Waar denk je dat ik het vak écht geleerd heb Ook bij ome Wim hoor
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
De afdeling “projects” van Citroen, geleid door Jacques Ne heeft in 1974 als ik me goed herinner een CX gemaakt met een KKM 810 motor ( 3-schijfs, bedoeld voor de opvolger van de Ro80 en de Audi 100).
De wedergeboorte dus, ik zie het graag eens in levende lijve als het af if !
En hulde voor de man die nog wat proberen kan !.
To err is human, not to err is divine.
waterman schreef:harry45 schreef:Er is bij v.d. Laan zeer veel technische voertuigkennis aanwezig.
Waar denk je dat ik het vak écht geleerd heb
Ook bij ome Wim hoor
Ik had en heb het niet tegen iemand persoonlijk, maar meer in algemene zin.
Zweven dat is pas leven
Citroen XM D12
Citroen CX S2 GTI Turbo VEMS
Nou YoriON, ik vindt het prachtig wat je doet en ben heel benieuwd naar de vorderingen. Zet nog wat meer foto´s in je topic graag!
zijpaadje: het zal al wel eerder gevraagd zijn en het betreft hier een T2 dus daar gaat het ook al niet op, maar als je in een CX van 1985 of eerder een moderne motor inbouwt ben je de MRB vrije status kwijt neem ik aan?























Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005
- C15 GV (Grand Volume)
oops, laat ik ze bij het rdw maar niet vertellen dan dat ik in mijn 82-er Limo een 88-er motor heb liggen! Of is dat weer anders? En zo ja, waar leg je dan het onderscheid? Wat is modern?
Ik laat me graag corrigeren, maar ze kijken toch niet alleen naar de motor mag ik hopen?
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa














































Totaal aantal Berichten: 43338
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
yke schreef:Nou YoriON, ik vindt het prachtig wat je doet en ben heel benieuwd naar de vorderingen. Zet nog wat meer foto´s in je topic graag!
zijpaadje: het zal al wel eerder gevraagd zijn en het betreft hier een T2 dus daar gaat het ook al niet op, maar als je in een CX van 1985 of eerder een moderne motor inbouwt ben je de MRB vrije status kwijt neem ik aan?
Nee. Er geldt een regeling die men ook wel de 2/3-1/3 regeling noemt. Kort gezegd: 2/3 van de onderdelen van het voertuig moeten uit het bouwjaar op het kenteken van het voertuig zijn. Dus, alleen een moderne motor is geen probleem. Maar een 83’er compleet ombouwen naar een 88’er serie 2 turbo 2 kan een probleem zijn.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
ik ga me niet zo zorgen maken over de belasting, en ook niet zozeer over of ik wel op de weg mag…
al moet ik wel de auto op nieuw laten keuren…ik heb er de goede hoop in…
als eerst moet ik nog steeds een 13B vinden, dan een goed subframe…
helemaal gereed maken en dan de koets erop maar daar wordt nog over nagedacht
Dus een motor eerst…dan gaat het heel snel












































Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
De basis was een 25 GTi toch? Geen T2 als ik het goed begreep.






















Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
moet je dan geen kabelboom en alles overzetten ??
leuk is ‘t zeker, maar is dat handig als tijdelijke motor ?
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje


























Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Die M25/666 zit er al in en eerlijk gezegd is de motor draadboom vrij eenvoudig. Die wankel wordt wel echt een uitdaging om er in te krijgen. De bedoeling is om een 13B HP te pakken, met 240pk met kat. Kwa toelating zal een weggedrag test officieel denk ik nodig zijn, en ook wel op het programma staan tzt. De kans dat dat een probleem wordt lijkt me echter vrij klein. De auto wordt wat lichter aan de voorkant maar niet lichter dan een 20re of 22trs, dus de boel remt verder prima, en balans verandert niet noemenswaardig en daar gaat de weggedrag test voornamelijk over. Zolanger geen vreemde onbalansen inzitten en dat soort zaken. De bak zal enige studie nodig hebben. CX bak maakt het relatief eenvoudig omdat er niet echt iets nodig is kwa aanpassing van aandrijfassen e.d.
Aan de andere kant… zou een zesbak wel leuk zijn, maar wat moet je er eigenlijk mee met zo’n enorm toerenbereik. Het werk om het aan de motor te koppellen wordt er niet meer van… alleen je haalt je wat aandrijfas gedoe op de hals.
De verandering aan de constructie in de punt vind ik wel een verbetering. De constructie van Citroen omvat inderdaad aardig wat loze ruimte en is zo te zien voornamelijk ingegeven door de wens zo min mogelijk te veranderen t.o.v. de serie 1. De nieuwe constructie is denk ik steviger, en er zijn geen loze holle ruimtes waar zand e.d. zich op kan hopen. De primaire sterktelijnen zijn niet aangetast, ik denk dat de kreukelzone eerder verbeterd dan verslechterd is, hooguit kost het je eerder je wielen dan voorheen het geval was bij een frontale of deels frontale aanrijding. Probleem met dit soort aanpassingen is natuurlijk dat je er pas echt achterkomt of het een heel goed idee was als je het gaat gebruiken, of dat het toch eigenlijk net iets anders handiger blijkt. Hoe dan ook de citroen constructie was het ook niet echt, dus de tijd zal het leren.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!