Totaal aantal Berichten: 8480
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Wel braaf die achterwielflappen weggehaald, neem ik aan?
ja mama
en de spuit daaronder ook omhoog gericht ...
ex: CX 20 RE 1988 (TB-19-GT)
ex: C8 2.2 16v Line Ambiance
overig: Ford Focus CC
overig: Mercedes-Benz EQB 250
tijd voor een update:
gisteren even bij Citroville geweest, omdat de nieuw ingezette linker voordeur wat vreemd begon weg te zakken. Eén en ander is vakkundig verholpen -door de deur omhoog te trekken-
Verder heeft Dibert even kort met de dame gereden, om te ontdekken wat het ge-“tik” en ge-“tok” was als ik vanuit stilstand wegrijd. Gelukkig zijn het niet de draagarmrubbers, zoals eerder geopperde door La Léo; het was slechts de bovenste motorsteun die los zat. Nadat deze aangedraaid was, rijdt de boel nu een stuk rustiger.
Op de brug ook meteen maar even onder de rokken van de dame gekeken: op het eerste gezicht geen roest, ze is de winter goed doorgekomen. De onderkant van de achterklep roest wel vrolijk verder, dus daar zal ik, als het mooie weer weer begint, weer eens met de slijptol op aan het werk moeten.
Met Dibert ook nog even de discussie over wit en geel licht gevoerd, aan de hand van een prachtige GTI T2 die hij daar op de brug had staan (Gris Renard, bijna perfect zwart leer, poepdure radio en John Gold cruise control - herkent iemand zijn CX?). Die dame had morettes, waarvan Dibert opmerkte dat dat de beste lichtopbrengst heeft die hij ooit bij een CX heeft ervaren. Geheel tegen de verwachting in, zelfs beter dan bij de “Franse” koplampen. Daar ik Dibert toch wel als expert zie als het om CX-en gaat -hij heeft er zelf ook meerdere gereden- is een setje morettes van eigenaar gewisseld.
Helaas niet ter plekke gemonteerd, omdat bij een van de units de dimlichtlamp ontbrak. Deze wordt bijbesteld, waarna ik nogmaals naar Borculo zal afreizen om de boel te monteren en af te stellen. Vooral vanwege dat laatste ga ik terug naar Borculo; de lampen moeten natuurlijk wel APK-waardig afgesteld worden, met de juiste apparatuur.

Totaal aantal Berichten: 2214
- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Gelukkig de problemen weer sipmpel opgelost,
en tja die Morettes is een kwestie van smaak maar ik vind ze op de serie 2 wel stoer staan, maar zou ze nooit op mij eigen Pallas zetten.
Mark
CX 2000 pallas ‘78

Totaal aantal Berichten: 3907
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Tinfoil schreef:gisteren even bij Citroville geweest….......
Met Dibert ook nog even de discussie over wit en geel licht gevoerd, aan de hand van een prachtige GTI T2 die hij daar op de brug had staan (Gris Renard, bijna perfect zwart leer, poepdure radio en John Gold cruise control - herkent iemand zijn CX?)
hee ! ik ben gespot !!
alleen liever op de weg dan op de brug
en de kleur is gris meteor (EYY)
het leer voorin is weer super, achter in moet ik nog verven, dan is het geheel weer helemaal strak.
mbt morette, ze zijn vrij goed, maar niet 2x beter als de gewone. monteer eerst eens een relais zodat ie via dikke kabels licht krijgt direct van de accu !! vraag maar aan Dibert wat hij hiervan vindt. (kan je prima zelf doen, of laat dit doen)
ik heb er nu een Pilot setje HID Xenon in gezet (geel/3000K), dat geeft al wat meer licht !
ik ben benieuwd naar jouw ervaring (t.z.t.) ipv je gewone lichthuis !
die morette lampen zijn alleen roestgevoelig, aan de onderkant. schoon houden, en zorg dat de rubbers aan de achterkant goed afsluiten !
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
het relais heb ik al vanaf dag 1 (nou ja, dag 2 dan; toen was mijn eerste CX-club meeting), dus da’s gepiept.
Dank voor de tip v.w.b. de roestgevoeligheid; ik zal er zeker op letten. (Zijn morettes dan niet van kunststof?)
En natuurlijk zal ik jullie hier op de hoogte houden van mijn bevindingen.
Overigens worden mijn morettes de “holle” in tegenstelling tot jouw “bolle” units.
Ik ben ook van plan ze zwart te laten; alle details aan mijn voiture zijn toch al zwart (raamstijlen, deurgrepen, etc.) dus dat zou best eens goed kunnen staan.
Jouw radio/navi-oplossing vind ik trouwens wel errug high-tech, zo met die bijna BMW-achtige bediening op de middenconsole; mooi!

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
je hebt idd een kunststof huis, waar de metalen lampen in / tussen zitten (of geklemd, of op nokjes, afhankelijk van uitvoering). die lampen zelf zijn dus van metaal, waar je dan achterin je H4-tje prikt.
bij mijn uitvoering (met Siem lampen, serie 2) kan er onderin wat water blijven staan, zodat de onderkant van de metalen lamp wat meer nattigheid kent.
bij een serie 1 uitvoering heb je daar mogelijk minder last van.
ik had ze zelf zwaar ontroest, en in de antiroest. 1 glas voor de zekerheid nog losgehaald, om overal bij te kunnen, en het glas goed te re-sealen. maar heb toch weer wat roesterij….
nooit die lampen weggooien ! je kan ze recoaten van binnen en buiten !! kan lastig zijn om nieuwe te vinden.
wat voor set heb jij ? die bij hem daar aan de muur hangen in de werkplaats (serie 1) of iets uit zijn magazijn ?
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Totaal aantal Berichten: 3762
- C5 2.0i 16V Ligne Prestige G3
- BX 1.9 GTI
Leuk hoor, Morettes! Ben het eens met Mark, op de serie 2 vind ik het echt gaaf, op de serie 1 juist weer niet, of het moet om een GTI Turbo gaan.
C5 2.0i 16V Ligne Prestige 37-PP-RP / BX 1.9 GTI RK-55-NV
Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08 / AX 1.4i TZX DH-RP-44 / ZX 1.9D Avantage JV-RH-88 / C5 1.8i 16V Ligne Prestige 54-HK-DJ / C5 2.0i 16V Ligne Prestige BVA 27-JD-FX / Xsara 1.6i 16V VTR Coupe 86-JL-KK / Xsara 1.4i Difference II 23-NX-VJ / XM 3.0i V6 24V Exclusive BVA 74-RFD-3

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Tinfoil schreef:
Jouw radio/navi-oplossing vind ik trouwens wel errug high-tech, zo met die bijna BMW-achtige bediening op de middenconsole; mooi!
thanx !
deze Alpine oplossing is idd qua functie en aansturing vergelijkbaar met de BMW i-Drive.
sommige reviews zeggen dat deze Alpine oplossing zelfs prettiger is
en ik ga idd makkelijker door de menu’s heen dan in die BMW 5 M waar ik net nog in mee reed…...
ik heb radio, iPod, navi, bluetooth carkit in 1, geprojecteerd een 7 inch tft touch scherm.
geen CD of DVD afspeelbaarheid, maar die modules kan je er ook nog aanhangen als je dat wil, maar met m’n iPod-je aan boord heb ik genoeg
ik ben er content mee
cx25gtit2 schreef:wat voor set heb jij ? die bij hem daar aan de muur hangen in de werkplaats (serie 1) of iets uit zijn magazijn ?
Ik heb idd het setje dat in de werkplaats aan het plafond hing.
Is het verschil hol/bol ook meteen het onderscheid serie 1/ serie 2?
In dat geval moet ik even kijken naar een setje serie 2; dat kwam ik wel in het magazijn boven nog tegen ...

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
kijk even naar wat foto’s.
bv in dit draadje, deze pagina.
van onder naar boven op die pagina:
serie 2 lampen in een serie 1
mijn serie 2 koplampen, paar detail foto’s.
een CXA (amerikaan) met serie 1 koplampen
en een echte serie 1 met serie 1 koplampen
er waren verschillende serie 1 en 2 setjes/uitvoeringen.
de serie 2 hadden meer plastic huis er om heen, en meer front.
de serie 1 lampen waren ietsje groter
als je in de werkplaats van Dibert naar binnen liep, hing er een setje rechts aan de muur. gebruikt dacht ik, maar in hele nette staat. had jij nu deze overgenomen ??
is dus met name in de serie gebruikt.
ja, exact, die ...

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
die is dus (met name) in de serie 1 gebruikt.
het is voor de serie 2 wat lastig om nieuwe ronde lampen te vinden (voor in het plastic huis) koste mij wat moeite.
wellicht dat het voor de serie 1 makkelijker is…..
verder is het een tikje voorkeur / smaak.
Dibert scheen precies te weten wat erin moest.
Hij had wel passende lampen, maar die waren niet identiek aan wat er al in zat en dat vond ‘ie niet mooi genoeg ...
“met name” Serie 1 is ruim genoeg; dan ben ik wel de uitzondering.
Daarnaast heb ik het er niet voor over om een setje serie 2 in kleur te laten spuiten, etc. Dat wordt net even te duur voor “leuk”.
Zojuist de agenda bekeken: voorgenomen dat alles deze week bij Dibert binnen is, ga ik zaterdag terug om alles te monteren.
nu weer iets nieuws:
gisteren wilde ik tussen de middag even naar huis om de aannemer op z’n falie te geven;
wilde madame niet starten
Ze maakte wel contact, zij het dat de ventilator erg traag draaide.
Maar bij doordraaien van de sleutel naar starten viel alles dood ...
Uiteindelijk opgestart met startkabels en de hulp van een collega.
Heen en weer gereden, waarbij de dame thuis een ruim half uur stilgestaan heeft en zonder problemen weer gestart voor de terugreis.
‘s Avonds voor de zekerheid maar weer een collega opgetrommeld, en wat denk je: als een zonnetje
Ook vanmorgen startte ze weer perfect.
Heeft iemand een lumineus idee over wat dit kan zijn?