





















Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
klikt positief !!
nu nog een 13B Hp te pakken zien krijgen !
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
sans-pareil schreef:Kwa toelating zal een weggedrag test officieel denk ik nodig zijn, en ook wel op het programma staan tzt.
Ooit ‘ns voor de invoer van vierwielige Piaggo’s / Suzuki’s een beetje in de regelgeving over toelating gedoken. Wat ik er nog van weet, is dat je voor een project als dit een individuele goedkeuring voor toelating op de weg moet hebben van de RDW. Volgens mijn logica ontstaat er met de aanpassingen een nieuw type voertuig vanwege het feit, dat er voor een CX met deze configuratie geen typegoedkeuring is. Ik denk, dat de auto daarom een nieuwe identiteit zal krijgen als je vraagt om een toelating tot de weg. Dan zou de belastingvrije status verdwijnen. Ik hoop, dat dit geen beletsel is voor het project. Veel te leuk, voor zover mijn beperkte technische kennis rijkt.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl


























Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Dat is niet hoe de RDW omgaat met de inbouw van een andere motor. Google maar eens op weggedrag test. Golf I’s met VR6’en zijn ook geen probleem en ook die configuratie heeft nooit bestaan.
Je moet wel geluidsmetingen, weggedrag test e.d. doen, maar er is zeker geen sprake van een nieuwe auto door alleen een andere motor in te bouwen.
Hier is daar wel wat nuttige discussie over:
http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=44831&page=2
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Het is best mogelijk, dat de RDW niet strikt de letter van de wet volgt. In het geval van de wankelmotor zou ik zeker proberen om weg te blijven van de individuele goedkeuring. Probeer vooroverleg. Mocht het idee bestaan, dat ik een bijdrage kan leveren met uitzoeken en zo, dan weet je me wel te vinden.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
nou, allemaal de turbo 2 zit er in…heb nu weer wat ervaring opgedaan met het reviseren van mijn turbo diesel 2 versnellings bak die ik heb gekregen van evan… de 2e versnelling was helemaal verrot…
dus heb ik de oude bak van de benzine uit elkaar gehaald en omgeruild met de diesel in de auto….
Het is gewoon een geweldige auto geworden,
een turbo 2 met nieuwe lagerschalen/keringen en turbo ingdraaid
een turbo diesel 2 bak met een speling vrij schakelsysteem
K/N luchtfilter met verkort inlaat traject
16 inch stalen velgen met michelin 205 55 primacy
Mooie kleur gris silex/neptune achtig
croisette interieur met nog een paar leuke dingetjes
de onderkant weer bijna helemaal hard
modificatie aan de doos constructies
accu lig super nu… met dikke plus en min
rem bol houder gemodificeerd
en nu weer zoeken naar een 13B en roest vrij subframe klaar maken en dan onder een mooie S2 zetten…
Dan wordt de turbo 2 voor m’n meisje en de 13B voor mij….;p












































Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Klinkt goed!
Als je nog Croisette interieur deurpanelen en deurarmsteunen zoekt dan heb nog wel een complete set liggen uit een Croisette






















Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
mooi werk, flink de vaart er in !
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje














































Totaal aantal Berichten: 43338
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Fotooooooooooo’s!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste






















Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
mag ook van die K&N inlaat !
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
Hoi, dat van die croisette deurpaneeltjes onderdeeltjes, die zou ik wel graag willen hebben…. daar wil ik nog mijn turbo hoofdsteunen van laten bekleden in de zelfde stof….
Dus als je die kan missen, graag….
En allemaal foto’s komen binnenkort….


























Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gelukkig is ie in ieder geval veel langzamer dan de SV .
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!


























Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Yorion is niet zo goed in posten, en al helemaal niet in 13b’s vinden maar wat ik wel leuk nieuws vind is de de eerste echt goed afgeregelde dampgasinjectie installatie die ik heb gezien, dus ik zet ‘t hier maar neer.
Hij heeft inmiddels een G3 dampgasinstallatie van Landi ingebouwd in de gti t. Inregelen was nogal een gekloot, omdat de ECU eerlijk gezegd nogal primitief is t.o.v., noem eens wat, een VEMS. Maar goed, met gebruik van een losse VEMS wideband lambdasonde en meter, want de gas ECU kan je wel een lambdasonde aanhangen, maar anders dan je vertellen wat voor een voltage hij meet, doet hij helemaal niets met die lambdawaarde, er zit helemaal geen lambdacorrectie in, dus dat moest hard heen en weer rijdend allemaal handmatig ingeregeld worden. De wagen gaat nu op gas netjes naar een laagste lambda van 0.83 onder volle acceleratie, en 1.05 op constante cruise. Ik ben wel benieuwd wat de verbruikscijfers gaan worden.
Ik zal Yorion nog wel eens een klap geven voor die foto’s van z’n open luchtfilter setup enz.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!














































Totaal aantal Berichten: 43338
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Heeft hij een Landi Lsi ingeklust? Dat is een wereldsysteem. Ik heb dat spul 2x in een bmw gebeund en dat verhaal van je over het lambda gezeur ken ik wel… heb je dat één keer goed voor elkaar dan loopt het netjes én best wel zuinig. Goed werk weer!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste


























Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Toen eenmaal die WBO2 sensor met de VEMS display er in was gezet ging ‘t eigenlijk heel goed, dan kan je eindelijk betrouwbaar belast stellen. Nu loopt iet zoals ‘t hoort, maar dat was wel even pielen.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
OK ik leef nog…
Inderdaad ik heb een GTI Turbo 2 op gas gekregen, wel met veel hulp en aanwijzingen…
Eerst veel lopen stressen voor de RDW, wat achteraf nogal meeviel, het enige waar hij na keek was of de leiding om de 40 cm vast zat en wat voor een tank er in zat… grappig dat ik ook nog het verkeerde certificaat bij had eentje van 140 liter terwijl er 100 in zit…oja en de afvoerslang naar de buitenlucht die volgens hem wel goed onder de tank zat, maar eigenlijk kwam deze uit in zo’n afdekplaatje voor het subframe vast te zetten, dus in een kokerbalk….haha
Nu het allemaal goed gekeurd was ben ik vooral bezig geweest met het goed rijden op gas, verschillende mogelijkheden: fullgroup injectie, verrijking bij acceleratie, gevoeligheid voor dubbel injectie, sequentiele injectie, en het leukste verhaal het KENVELD… hier heb ik samen met evert en ook vooral alex (die binnenkort een activa v6 turbo vems 450PK wil maken) veel lopen inregelen, met een lambda van 1.03/5 en als ik dan acceleratie vraag dus ook meer brandstof dan is de waarde ongeveer hangt af waar je bent in de tabel met een lambda van 0.85 (hier zal ik nog wel een fototje van maken…
Hij is nu wel lekker snel hoe snel weet ik nog niet waarschijnlijk nog niet sneller dan benzine door inderdaad de but software…maar als ik later VEMS er op zet….. zou ik het wel perfect kunnen regelen en dus ook sneller kunnen…
ik upload nog wat foto’tjes
GROET,
YoriON