gepiep uit boxen
duhast1988
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 31

Gepost: 02 januari 2011 08:55 PM

Hallo mensen,

ik heb een Citroen Saxo VTS
1.6 16V
2000 en 147000Km

ik heb het volgende probleem.
iedere keer als mijn radio aan staat, komt er piepend geluid uit mijn boxen (de voorste twee).
als ik de standen regelaar van waar de lucht uitkomt verstel, dan houdt het meestal weer een paar kilometer op. ik vermoed dat het aan de versterker licht. want in de koffer licht een versterker voor de 2x180 watt boxen van voren en de 2 speakers van achteren op mijn hoedenplank.

heeft iemand ditzelfde probleem al eens gehad

mvg harry

Profiel  

K_saxo (verbannen)
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1194

Gepost: 02 januari 2011 11:44 PM
  [ # 1 ]

Soort gelijke klachten al wel gehoord op verschillende auto’s meestal eenvoudig kunnen oplossen.

Paar vragen.

Zijn je bougies recent vervangen?

Voor alle duidelijkheid heb je een versterker (niet die van de gewone autoradio) aangesloten op je speakers voor en op je speakers achter?
Heb je deze via een cinchkabel verbonden aan de autoradio of via de isoconnector (afgetapt van de kabels die normaal naar je speakers gaan)?
Hoe heb je de voorste speakers aangesloten?

Profiel  

duhast1988
< 100 berichten
Rank

Gepost: 03 januari 2011 12:07 AM
  [ # 2 ]

Bougies zijn zover ik weet niet recent vervangen. maar dit lijkt me teveel op een offtopic

ik heb een versterker in de koffer

links en rechts zijn appart geschakelt, links voor en achter gaan uit de linker output, en rechts voor en rechts achter komen uit de rechter output.

ik weet niet precies hoe het zit met het aantal watt etc maar dat lijkt me sowieso niet de oorzaak van dit probleem.

heb de radio aangesloten dmv een cinch kabel van 1 naar 2 links, van 1 naar 2 rechts.

ik hoop je hierbij genoeg te hebben geïnformeerd .

Profiel  

K_saxo (verbannen)
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1194

Gepost: 03 januari 2011 08:15 PM
  [ # 3 ]

ok nu heb ik een idee hoe je alles gemonteerd hebt.
Adh van je uitleg heb je een gewone stereo versterker met 1 linker uitgang en 1 rechter uitgang. Hoe heb je iedere kant aangesloten (staan de 2 speakers per kant in serie of parallel)  Als je ze parallel hebt gezet moet je je boekje eens lezen en zien of de versterker geschikt voor een 2 ohm belasting.

Reden vraag bougies is omdat er zit een kleine condensator van 2u2µF aan het motor blok en deze worden af en toe beschadigd bij het wisselen van de bougies.  Dit kan soms vreemde storingen veroorzaken. ...

Controleer de massa eens tussen de 2 units eens. Plaats desnoods tijdelijk een massakabel extra en controleer of het probleem opgelost is.

Profiel  

duhast1988
< 100 berichten
Rank

Gepost: 03 januari 2011 10:06 PM
  [ # 4 ]

ok nu heb ik een idee hoe je alles gemonteerd hebt.
Adh van je uitleg heb je een gewone stereo versterker met 1 linker uitgang en 1 rechter uitgang. Hoe heb je iedere kant aangesloten (staan de 2 speakers per kant in serie of parallel)  Als je ze parallel hebt gezet moet je je boekje eens lezen en zien of de versterker geschikt voor een 2 ohm belasting.

Reden vraag bougies is omdat er zit een kleine condensator van 2u2µF aan het motor blok en deze worden af en toe beschadigd bij het wisselen van de bougies.  Dit kan soms vreemde storingen veroorzaken. ...

Controleer de massa eens tussen de 2 units eens. Plaats desnoods tijdelijk een massakabel extra en controleer of het probleem opgelost is.

haha oke

uuhm alles is gewoon parallel geschakeld.
maar alles was al voor mij gedaan toen ik de Saxo kocht, ik wilde alles voor de zekerheid opnieuw aanleggen en aansluiten(is een tik van mij)
helaas was er geen boekje meer van toen ik hem zo kocht.
ik ga morgen ff googlen wat hij aan kan…

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook