Hoi,
De recirculatie van de automatische airco functioneert soms.
Soms staat ie nog op de functie recirculatie bij het starten soms staat ie in de ‘auto’ stand.
M.a.w. de bediening van de lucht ingang doet zijn zin, volgens de garage is de oplossing de hele bediening-unit te vervangen à 300 € zonder werkuren?
Heeft er iemand ervaring met dit euvel.
Ik rij (mee) in België en de recirculatie bevalt me uitstekend in dit diesel landje.
PS aan ieder een goede gezondheid gewenst, de rest kan je kopen.
groet.
Totaal aantal Berichten: 7581
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Nee, geen ervaring mee. Maar ik let er ook niet heel goed op - mijn vriendin rijdt het meeste en ik weet eigenlijk niet of het ding nog steeds staat zoals die is achtergelaten.
Enne, nou ja - als je de boel met een druk op de knop weer hebt staan zoals je het wilt hebben - dan is 300 euro veel geld. Is je accu nog goed? Als je de accu tijdens het starten te weinig spanning over houdt kunnen sommige zaken ook even de weg kwijt raken.
Thx,
300€ is idd veel voor één wispelturige bediening maar het comfort ervan is welkom in de stad of file.
De batt. is onlangs vervangen en gechargeerd.
Misschien is een vuil of afgesleten contact de oorzaak, maar dan moet de unit open.
Iemand ervaring mee?
Totaal aantal Berichten: 2999
Geregistreerd: 20-07-2007
- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Tjee, mijn XM doet soms ook waar ie zin in heeft, besluit de airco aan te gooien na het starten terwijl ie niet zo achtergelaten is bijvoorbeeld. Is het geen eigenschap van de klimaatregeling om in ieder geval te proberen naar een ingestelde temperatuur te komen totdat iemand m vertelt dat het anders moet ?
Het lijkt me idd niet iets om je heel druk om te maken en/of er 300 euro tegenaan te gooien…
De autofunctie bepaalt idd een aantal instellingen,
karaktervolle C3.
Totaal aantal Berichten: 383
Geregistreerd: 23-10-2008
- 2CV 6 Club
- Dyane Acadiane 86
- Visa II Club
- Visa 14 TRS
Bij mij doet de clinmate control bij het starten ook waar hij zin in heeft.
Zo wordt doodleuk bij -5 de aircopomp insgeschakeld en de ventilator bijna op maximum gezet, voor het geval je het nog niet koud genoeg hebt gedurende de eerste kilometers
Volgens de garage bepaalt de electriek zelf (o.a. aan de hand van de buiten- en binnentemperatuur) wat op dat moment ideale instelling zou zijn kunnen zijn.
Net als met de regensensor, in 99% van de gevallen zit de electriek er geregeld naast.
Bijkomend voordeel is dat op deze manier wel de werking van de electriek getest wordt
Ik controleer bij het wegrijden altijd even of de klimaat-instelling is wat ik wil, zo niet dan verander ik de instellingen. bv bij -5 de kachel even op “HI, aircopomp uit en recirculeren, zodat de hele boel snel opwarmt. Na een paar km gaat de temperatuur terug naar een “normale” 20 graden en gaat de recirculatie uit.
In elk geval niks om je zorgen over te maken ......... gewoon een kwestie van er mee leren leven.
Ik zou niks laten vervangen, zo lang de climate control gewoon functioneert.
Het hoort bij het karakter van de C3, beter dit soort kleine dingen dan dat de C3 er ‘s morgens helemaal geen zin meer in heeft…...
“C3 Caractere”
Thx,
C voor Caractere!
Dat is ‘t, trouwens wij, mijn vrouw,de C3 en ik (soms) zijn aan elkaar aangepast.
De C3 doet bijna alles voor je.
groet