Vanaf december 2009 t/m eind febr 2010 is mijn C1 4 x naar de garage geweest (konden een lekkage niet vinden) omdat ik steeds ijs aan binnenkant ruit had.
Vanaf April 2010 zit ik door een rotziekte thuis en rijd hooguit 2 x in de wk in de C1 naar fysio.
Vreder niets aan de hand,maar nu sinds een week of 5 als ik weer naar fysio ga heb ik beetje i9js aan binnenkant ruit!!! niemand rijd verder in de C1 ik ben de enige (2 x in de week)
Ik weet dat alle rubbers en alles tig x gechecked is in garage alles was ook droog achterin,nooit meer water in de auto gehad.
Kan het zijn omdat ik nu zo weinig in de C1 rij dat er met dit weer ijs aan de binnenkant komt?? ik snap er niks van,mijn man ook niet maar hij weet dat er nergens meer n lek is.
Ik zelf word er erg saggo van,is dit normaal? naar fysio rijden is nog geen 5 minuten dus lekker droog wordt het dan ook niet in de auto.
Ik maak het wel altijd kurkdroog eerst.
Totaal aantal Berichten: 15697
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Je brengt zelf vocht in de auto, door er bijvoorbeeld met beregende kleren, sneeuw aan je schoen in te stappen, maar ook gewoon door het uitademen. Doordat je alleen maar hele korte stukjes rijdt met de auto warmt de kachel nooit de auto eens lekker door, waardoor het vocht er in blijft en dus als condens achterblijft op je ramen. Bij vorst bevriest dan deze condens. Enige remedie, zo nu en dan de auto eens lekker warm en droog rijden. Is hoe dan ook beter voor de hele auto dan alleen die korte stukjes.
Het is inderdaad zo dat je zelf veel vocht in de auto brengt. Rijd je korte afstanden dan blijft het “hangen”. Als uw C1 airco heeft dan is het misschien aan te bevelen om met airco en verwarming aan te rijden.
C5 Aircross 225 PK EAT8 Shine Full options
C1 Shine 3-drs full leather
Ja zoiets dacht ik zelf ook,waar het mij om gaat is dat het dus niet meer als normaal is?
In het weekend nemen we mijn auto wel mee als we naar fam. gaan dat is ongeveer 25 kilometer rijden dus kan de binnenkant wat beter drogen.
Airco staat altijd aan en wat denk je? als ik beetje ijs aan binnenkant heb zet ik echt wel de verwarming aan hoor,sowiezo met dit weer.
Normaal gesproken rij ik 22 kilometer per dag woon/werk verkeer maar nu dus al vanaf april niet meer anders was er waarschijnlijk niks aan de hand.
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Een vochtvretertje wil erg vaak helpen
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 15697
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Ook een afstand van 20-25 kilometer is eigenlijk niet genoeg hoor, de motor raakt op die afstanden amper op bedrijfstemperatuur, laat staan je hele interieur. Begin eens met af en toe honderd kilometer, dat helpt. Helaas ben je dat voordeel na twee korte ritjes, zeker bij vochtig weer, alweer kwijt.
Ik ga niet voor de lol 100 kilometer rijden,waar het om gaat is,of het normaal is dat er beetje ijs aan de binnenkant zit als er weinig in gereden word (2x in de week) nu in deze situatie en zo te lezen is dat zo.
Dank.