7 van de 27
« Eerste  < Vorige 5 6 7 8 9 Volgende >  Laatste »
   
CX break C-matic is gesloopt
mbender
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1481
Geregistreerd: 31-10-2007

- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
Gepost: 14 december 2010 02:40 AM
  [ # 91 ]

Beste forum leden,

Ik heb weer een klein probleem met de CX, de laatste paar dagen loopt de auto stationaire niet helemaal lekker, wel als de C-matic in neutraal staat maar niet in de versnelling. Zoals jullie wellicht weten daalt het toerental iets zodra deze in de versnelling staat. Meestal loopt ze mooi rond maar zo nu en dan zakt het toerental iets, hierdoor krijg je het idee dat ze af en toe bijna afslaat. In deze gevallen trek ik de choke weer iets uit om wat meer toeren te krijgen. Laatst had ik een vergelijkbaar probleem en toen werd valse lucht aangetrokken, helaas kan ik daar nu niks ontdekken. Iemand een idee tip????

Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 14 december 2010 05:01 PM
  [ # 92 ]

Olie in de koppelomvormer is erg dik nu, daarom slaat ie bijna af…

Citroen!

Profiel  
 
mbender
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1481
Geregistreerd: 31-10-2007

- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
Gepost: 14 december 2010 05:09 PM
  [ # 93 ]

In andere woorden, eigenlijk kan ik er weinig aan doen behalve wachten totdat alles goed warm is gedraaid!

Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973

Profiel  
 
mbender
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1481
Geregistreerd: 31-10-2007

- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
Gepost: 20 december 2010 09:11 AM
  [ # 94 ]

Het blijft toch een geweldige bak, natuurlijk zijn er wat kleine mankementen zoals de verwarming die wel warm maar niet heet wordt en als de boel nog niet goed warm is wat onregelmatige loop. Ga dat toch pas repareren als het weer iets beter is (moet bij mij op straat)
De afgelopen dagen veel door de sneeuw geploeterd zonder problemen. Wat is een c-matic heerlijk bij sneeuw en glad weer, je rijd altijd heel rustig weg zonder te slippen zelf met mijn nieuwe zomer banden. Vrijdag werd ik Amsterdam zelfs nog aangesproken door een vrouw van rond de 45 die vroeger ook een CX break had en het de aller fijnste auto ooit vond, nu volvo V70 rijder.
Het weekend met de CX op vakantie gegaan weer een paar honderd km gereden, wederom heel veel sneeuw onderweg gehad en de dame doet dat voortreffelijk. Mijn omgeving was weer een beetje kritische, oude bak, geen winterbanden noem maar op! Toch heb ik weer vriend en vijand verbaast met de CX over het comfort, ruimte en veiligheid, wat een bak!

Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973

Profiel  
 
Rogier 1975
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1205
Geregistreerd: 17-09-2004

- GS/GSA X1
- XM V6 Pallas
Gepost: 21 december 2010 05:01 PM
  [ # 95 ]

Over het stationair toerental:
Heeft een carb-C-matic ook zo’n extra-luchtklep voor bij ingeschakelde versnelling? Zo ja, dan kun je alle slangen en klemmen daar eens nakijken. Let erg nauw: ik heb nooit echt iets op kunnen sporen, maar na vervangen van slangklemmen werkt dit systeem bij mijn injectie-C-matic nu correct.

Rogier, Citroën GSA X1 1984, XM V6 Pallas 1994, Lexus GS300h 2014
Ex: Xantia HDI Break 2000, CX 22 TRS 1989, XM TD12 1993, P205 Forever D 1995, XM V6 Exclusive 1996, Fiat GrPunto 2006, CX 2400IE Pallas C-matic 1978, BMW 320i 2005, Porsche 968 1994, MB B180CDI 2014, Toyo Prius 2012, BMW 325Ci Cabrio 2005

Profiel  
 
mbender
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1481
Geregistreerd: 31-10-2007

- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
Gepost: 26 december 2010 07:39 AM
  [ # 96 ]

Ik was compleet verbaast gisteren, ik moest weer eens tanken na een lekkere lange rit over snelwegen en provinciale wegen. Tot mijn hele grote verbazing is mijn verbruik gekelderd, waar ik de afgelopen maanden een gemiddeld haal van 5/6 km op 1 liter LPG kreeg ik waar voor mijn geld 9,5km met 1 liter LPG. De kerst was al goed maar toch nog iets extra!

Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7586
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 26 december 2010 05:43 PM
  [ # 97 ]

Vanaf nu alleen nog rijden als het vriest? Smile

Profiel  
 
mbender
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1481
Geregistreerd: 31-10-2007

- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
Gepost: 04 januari 2011 11:50 AM
  [ # 98 ]

Ze heeft mij laten staan!!!!!!!!!!!!!! Ik had de auto de afgelopen anderhalve week op een parkeerterrein laten staan bloot gesteld aan alles weer elementen van de afgelopen tijd. Zoals ik hier eerder heb gemeld loopt mijn CX niet mooi op benzine vandaar dat ik altijd op LPG start en rij. Nu ook dus weer, auto sloeg bijna aan maar net niet ook op benzine proberen maar zonder resultaat, accu bijna leeg getrokken. Toen met een paar zware start kabels hulp ingeroepen, zo ben ik een hele tijd gaan door starten zonder succes, na 30 minuten proberen toch maar de ANWB bellen. Deze kwam binnen 45 minuten en toen werd al heel snel duidelijk dat de verdamper was bevroren. Toch maar weer op benzine proberen maar toen hield de startmotor er mee op! Waarschijnlijk was 30 min proberen de genade klap voor het ding! Met de ANWB gekeken of de startmotor echt het probleem is door de rest uit te sluiten maar deze had het inderdaad begeven. Doordat het een C-matic is kan je de auto ook niet aanslepen dus als laatste optie met veel moeite een klap op de startmotor gegeven zonder succes.
Toen maar een berger laten komen met het verzoek een wagen met extreem lage laadbak te hebben. Zo gezegd zo gedaan en binnen 1,5uur stond de CX break op de laadbak richting mijn adresje net boven Leeuwarden. Daar een leen auto mee gekregen (de rode Flodder BX sport) en mijn weg naar Amsterdam voort gezet. Uiteindelijk pas na 01:00 aangekomen.

Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973

Profiel  
 
Gepost: 04 januari 2011 12:06 PM
  [ # 99 ]

Als je haar zo had verwaarloosd valt het de auto ook niet echt te verwijten natuurlijk.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25639
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 04 januari 2011 12:14 PM
  [ # 100 ]

30 minuten starten met matige accu laat de stroom zo enorm oplopen dat de startmotor intern te heet wordt. De soldeer is nu gesmolten en je koolborstels liggen los. In het ergste geval zijn de spoelen verbrand.

R.I.P.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7586
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 04 januari 2011 12:15 PM
  [ # 101 ]

Nou ja! Een echte Citroen brengt je altijd thuis, toch? Wink Is er toch een ondergrens aan de temperatuur waarop je met gas kunt starten.

Profiel  
 
mbender
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1481
Geregistreerd: 31-10-2007

- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
Gepost: 04 januari 2011 12:21 PM
  [ # 102 ]

Ik heb de auto zeker niet verwaarloost de afgelopen tijd, heb haar pas 3 maanden in bezit en ben structureel aanpassingen aan het doen, alleen krijg is de auto niet goed op benzine lopen, laat staan starten. Vandaar dat ik wel op LPG moet starten en dat gaat normaal héél goed. Ik was tijdens de kerst dagen op een van de wadden eilanden waar je geen auto mee naar toe mag nemen vandaar dat de CX anderhalve week op een parkeerterrein stond, bloot gesteld aan alle weers elementen die wij hier in NL de afgelopen weken hebben mee gemaakt. Je kan een hoop over mijn CX zeggen waar verwaarlozen dat zeker niet, ik ben juist het achterstallig onderhoud van de vorige eigenaar aan het wegwerken. Maar zoals je zelf weet kan je niet alles tegelijk aanpakken als het je dagelijks auto is en je geen oneindig budget hebt. Zo heb ik heel wijselijk al bijna 2000 euro aan onderhoud de afgelopen 3 maanden gestoken.

Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973

Profiel  
 
mbender
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1481
Geregistreerd: 31-10-2007

- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
Gepost: 04 januari 2011 12:28 PM
  [ # 103 ]
break23m schreef:

Nou ja! Een echte Citroen brengt je altijd thuis, toch? Wink Is er toch een ondergrens aan de temperatuur waarop je met gas kunt starten.

Normaal start je met LPG op benzine en schakel je na een paar minuten over op LPG. Helaas heeft een citroen mij wel eens vaker laten staan, in de GSA toen een olie leiding sprong en bij een BX toen de hogedruk leiding sprong, en zo heb ik nog wel een paar voorbeelden.

Maar als je gestrand raakt, is de anwb toch je grootste vriend, in mijn geval moest de auto weggesleept worden maar eerst ruim 1 uur alles doorgemeten en goed bekeken.

Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25639
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 04 januari 2011 12:57 PM
  [ # 104 ]

starten op benzine doe je alleen bij injecties. De carbu’s kun je straffeloos op lpg starten. LPG is ook bij hele lage temperaturen al gasvormig en verbrand daarmee makkelijker dan de vernevelde benzine die graag wil condenseren op de koude cylinderwand…

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
mbender
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1481
Geregistreerd: 31-10-2007

- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
Gepost: 04 januari 2011 01:13 PM
  [ # 105 ]
bogaard77 schreef:

starten op benzine doe je alleen bij injecties. De carbu’s kun je straffeloos op lpg starten. LPG is ook bij hele lage temperaturen al gasvormig en verbrand daarmee makkelijker dan de vernevelde benzine die graag wil condenseren op de koude cylinderwand…

Dat is nieuwe voor mij, maar hoe komt het dat mijn verdamper was bevroren, of beter gezegd hoe kan ik het voorkomen?

Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973

Profiel  
 
 
7 van de 27
« Eerste  < Vorige 5 6 7 8 9 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook