8 van de 27
« Eerste  < Vorige 6 7 8 9 10 Volgende >  Laatste »
   
CX break C-matic is gesloopt
Gepost: 04 januari 2011 01:15 PM
  [ # 106 ]
mbender schreef:

Maar zoals je zelf weet kan je niet alles tegelijk aanpakken als het je dagelijks auto is en je geen oneindig budget hebt. Zo heb ik heel wijselijk al bijna 2000 euro aan onderhoud de afgelopen 3 maanden gestoken.

Maar dat een auto goed zowel op benzine als op LPG start én loopt mag toch wel als één van de hoogste prioriteiten gelden zou ik dan toch denken? Als het over betrouwbaarheid gaat dan. 
In het begin van je topic ging het over problemen met lopen van de motor. Je hebt toen bougies vervangen, kleppen gesteld, nieuw luchtfilter, verdeelkap getracht te vervangen (uiteindelijkl nog gelukt?)
Daarna ging het voornamelijk over de blower en een behandeling met gekookte lijnolie en nieuwe banden…  daarna lees ik niets meer over het brandstofprobleem.
Tenzij er een deel van de verslaglegging mist natuurlijk.
Had je de carburateur al wel schoongemaakt?

Al eens bij een LPG specialist langsgeweest, want zoals Boog al terecht opmerkt: op LPG moet ‘ie gewoon kunnen starten hoor, zonder bevriezen, ook in de ‘barre elementen’ van een Friese parkeerplaats.  Laughing
(ik hoor ze in Zweden hard lachen nu)

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
mbender
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1481
Geregistreerd: 31-10-2007

- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
Gepost: 04 januari 2011 01:34 PM
  [ # 107 ]

Na het nodige onderhoud liep de CX prachtig en ook de laatste tijd een stuk zuiniger. Ik heb de carburateur via een reiniging goedje schoongemaakt maar nog niet verwijderd met perlucht de binnenkant goed te reinigen. Wel heb ik alle slangetjes nagelopen en waarnodig met nieuwe slangklemmen vast gezet. Laatst ook de contactpunten vervangen en gesteld. Ik ga zeker nu het benzine systeem goed gangbaar maken en natuurlijk uitzoeken waarom de verdamper is bevroren. Iemand hier wat ideeen over???
Mijn pa zijn zweedse Volvo heeft het in ons weertje ook al begeven

Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10404
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 04 januari 2011 01:39 PM
  [ # 108 ]

Zorg er voor dat er voldoende kvs door de verdamper stroomt. Desnoods de aanvoer naar de kachel een beetje knijpen. Verder testen tot welke temperatuur de kvs goed is. -32C moet, denk ik, wel goed zijn.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Gepost: 04 januari 2011 01:40 PM
  [ # 109 ]

Nu je het zegt Jan, over die kvs:  had hmbender het niet ook al eerder over een kachel die het matig deed?

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
geoarthc35
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2529
Geregistreerd: 02-08-2007

- C35 Hilton XLS
Gepost: 04 januari 2011 02:06 PM
  [ # 110 ]

Klopt de verdamper bevriest als er geen koeling is, er is waarschijnlijk een kvs lekkage elders in het systeem (kachelradiateur) wel is het zo dat na zo’n lekkage de verdamper wat lastiger is te ontluchten met de nare gevolgen van dien.


Het starten van een carb uitvoering op lpg heeft verder geen temperatuur restricties

Citroen c32 Hilton XLS

Profiel  
 
Gepost: 04 januari 2011 02:08 PM
  [ # 111 ]
mbender schreef:

Ik heb de auto zeker niet verwaarloost de afgelopen tijd, heb haar pas 3 maanden in bezit en ben structureel aanpassingen aan het doen, alleen krijg is de auto niet goed op benzine lopen, laat staan starten. Vandaar dat ik wel op LPG moet starten en dat gaat normaal héél goed. Ik was tijdens de kerst dagen op een van de wadden eilanden waar je geen auto mee naar toe mag nemen vandaar dat de CX anderhalve week op een parkeerterrein stond, bloot gesteld aan alle weers elementen die wij hier in NL de afgelopen weken hebben mee gemaakt. Je kan een hoop over mijn CX zeggen waar verwaarlozen dat zeker niet, ik ben juist het achterstallig onderhoud van de vorige eigenaar aan het wegwerken. Maar zoals je zelf weet kan je niet alles tegelijk aanpakken als het je dagelijks auto is en je geen oneindig budget hebt. Zo heb ik heel wijselijk al bijna 2000 euro aan onderhoud de afgelopen 3 maanden gestoken.

Oei oei oei, was ik mijn smiley vergeten?

Profiel  
 
Gepost: 04 januari 2011 02:11 PM
  [ # 112 ]

Of het koelsysteem lastiger te ontluchten is met een verdamper in het systeem is denk ik afhankelijk van de positie van de verdamper Sjors. Als die een nieuw hoogste punt in het systeem creeert zou het handig kunnen zijn om op dat punt ook een extra ontluchtingsnippel te hebben inderdaad.

Profiel  
 
geoarthc35
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2529
Geregistreerd: 02-08-2007

- C35 Hilton XLS
Gepost: 04 januari 2011 02:14 PM
  [ # 113 ]

Inderdaad het is het ontbreken van de ontluchtingsnippel die het wel wat moeilijker maakt, althans bij het systeem wat ik in mijn CX heb zitten

Landi Hertog oid

Citroen c32 Hilton XLS

Profiel  
 
mbender
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1481
Geregistreerd: 31-10-2007

- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
Gepost: 04 januari 2011 02:18 PM
  [ # 114 ]

De koelvloeistof is bestand toch tot -30 en de verdamper is een stuk lager gemonteerd dan het reservoir dus dat mag het probleem niet zijn. Zover ik weet blijft het niveau van de koel vloeistof na vervanging heel netjes op pijl, dan moet het lekje wel heel klein zijn. Waar kan je evt een extra ontluchtings nippel monteren of zoals Leo voorstelt met KVS met hogere druk door de verdamper laten stromen?

Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973

Profiel  
 
Gepost: 04 januari 2011 02:23 PM
  [ # 115 ]

Vergeet vooral niet wat Leo ook aanhaalde, werkt je kachel fatsoenlijk, of blijft het eerder lauw in de auto? Dat zou namelijk kunnen duiden op een matig werkend koelsysteem. Als er niet genoeg flow in je koelsysteem is kun je ook last hebben van een bevroren verdamper. Let op, het bevriezen van een verdamper heeft niet perse iets te maken met de buitentemperatuur, mijn vader had het regelmatig bij een auto die gewoon in een verwarmde garage stond.

Profiel  
 
geoarthc35
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2529
Geregistreerd: 02-08-2007

- C35 Hilton XLS
Gepost: 04 januari 2011 02:30 PM
  [ # 116 ]

Ik heb het in de zomer gehad onderweg naar Graddus, toen was er een koelslang losgesprongen.

Citroen c32 Hilton XLS

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25639
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 04 januari 2011 02:40 PM
  [ # 117 ]

Je verdamper is bevroren doordat de auto niet aansloeg maar wel lang LPG moest verdampen. De KVS werd daardoor niet warm maar de verdamper wel enorm koud. (verdampen kost energie!)

Ik moet de DS bij koude starten door meteen te beginnen en niet eerst een seconde of 2 alleen contact aan. Als je dat doet namelijk verzuipt de motor. Je kan dat voorkomen door de gasschakelaar in de middenstand te zetten, de motor op gang te brengen en dan de schakelaar op LPG schakelen.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
mbender
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1481
Geregistreerd: 31-10-2007

- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
Gepost: 04 januari 2011 04:05 PM
  [ # 118 ]

Dat klinkt inderdaad heel logische of direct aanslaan of bevriezen. Eerst de startmotor verwijderen en vervangen of reviseren en dan het benzine probleem oplossen. Ik ga de CX pas na de Berlikum meeting ophalen met de BX sport die kant op en terug met de CX (inclusief nieuwe APK voor twee jaar), Ik laat het hier nog weten wat de voortgang is.

Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973

Profiel  
 
mbender
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1481
Geregistreerd: 31-10-2007

- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
Gepost: 11 januari 2011 05:07 AM
  [ # 119 ]

Ik ben weer een hele stap verder vandaag contact gehad met mijn garagist in Friesland! De oude startmotor weg gehaald en had drie alternatieve exemplaren waarvan een goed was. Na montage starten en lopen!! Hiep Hiep Hoera!!! Gelijk het benzine systeem weer goed gangbaar gemaakt dat de auto ook stationaire op benzine kan lopen, na het schoonmaken en afstellen van de carburateur was dat probleem ook verholpen. De auto loop wel mooier op LPG en heb het idee dat de motor wat inhoud als deze op benzine loopt, maar goed, alles werkt weer!
Deze week gaat de auto ook voor een apk, voor het eerst voor twee hele jaren, verwacht geen grote problemen maar toch weer even duimen.
Verwacht deze week ook een vervangende linker koplamp aangezien deze zeer verweerd is en een missende wieldop zodat alles weer netjes lijkt.
Het weekend gaat lekker druk Citroen weekend worden, zaterdag met de BX sport vanaf Amsterdam via de A7 met de optocht naar Berlikum en terug met mijn CX. Zondag naar Hilversum voor de veerbollen party.
Ik laat wel horen of de APK geslaagd is

Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6503
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Gepost: 11 januari 2011 09:28 AM
  [ # 120 ]

Zodat alles weer netjes LIJKT?  cool hmm

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)

Profiel  
 
 
8 van de 27
« Eerste  < Vorige 6 7 8 9 10 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook