8 van de 12
« Eerste  < Vorige 6 7 8 9 10 Volgende >  Laatste »
   
Vragen over aanschaf CX
bxsport
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2474
Geregistreerd: 29-11-2005

- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Gepost: 04 januari 2011 11:45 AM
  [ # 106 ]

ik vindt wel niet dat professionals zich te veel moeten profileren binnen de club vermits ik vindt dat er geen druk mag zij om naar een welbepaalde garage te gaan…

citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!

Profiel  
 
Robin Visser
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5231
Geregistreerd: 29-08-2008

Gepost: 04 januari 2011 11:52 AM
  [ # 107 ]
Mulder schreef:

Jij hecht niet heel erg aan een goeie relatie met het hoofd van de TC, begrijp ik… Wink

Ik geef slechts weer wat mijn bevindingen zijn naar aanleiding van de post van Freek. Ik vind dat deze hete aardappel best mag worden benoemd en bespreekbaar moet worden gemaakt. De club is er mijns inziens niet mee gediend dit onder het tapijt te schoffelen. Maar dit nu verder uitdiepen valt volgens mij buiten het bereik van dit topic. Toch komt de club steeds in beeld als je bezig bent met de aanschaf van een CX. De logisch dekende nieuwe CX-er zoals de topicstarter zoekt namelijk al snel zijn heil bij de club van het betreffende type auto. De realiteit is, dat je hier beter wordt bediend. Hier ligt mijns inziens een verbeterpunt voor de club. Dat is mijn zakelijke analyse los van mijn persoonlijke ervaringen. Kortom TS, vooral veel lezen hier !

bxsport schreef:

ik vindt wel niet dat professionals zich te veel moeten profileren binnen de club vermits ik vindt dat er geen druk mag zij om naar een welbepaalde garage te gaan…

Bij de DS-club bestaat een systeem van ‘preferd suppliers’. Dat lijkt me zo kwaad nog niet. Nu is er in clubverband een zeer centrale rol voor Tres Beau. Dat sluit andere bedrijven uit en dat is de omgekeerde beweging van hetgeen bxsport benoemt en dat lijkt me dus niet okay.

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6503
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Gepost: 04 januari 2011 12:01 PM
  [ # 108 ]

Ik ben het met je eens, maar ik vraag me af of een bestuurslid er verstandig aan doet om die discussie hier te voeren in plaats van enkel binnen het bestuur…

BXsport heeft wel een punt als het gaat om het te nadrukkelijk profileren van één specialist binnen de club. Al staat het anderen uiteraard vrij om dat ook te doen (hetgeen kan leiden tot de ‘preferred suppliers’ hierboven).
Ik kan me niet voorstellen dat er vanuit de club ooit sprake zal zijn van het pushen van een bepaalde garage. Juist het actief deelnemen van een specialist binnen de club zorgt er wel voor dat een clubbestuur daar heel scherp op toeziet.

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)

Profiel  
 
Gepost: 04 januari 2011 12:03 PM
  [ # 109 ]

En nu weer ontopic please.

Profiel  
 
Robin Visser
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5231
Geregistreerd: 29-08-2008

Gepost: 04 januari 2011 12:14 PM
  [ # 110 ]
Mulder schreef:

Ik ben het met je eens, maar ik vraag me af of een bestuurslid er verstandig aan doet om die discussie hier te voeren in plaats van enkel binnen het bestuur…

Het laatste hierover. Kijk, als je nooit meningen opzoekt via een forum of andere contactmomenten, kom je ook niet te weten hoe hierover buiten de besloten kring van de bestuurstafel en de commissiehoofden wordt gedacht. Dit laatste clubje is steeds ongeveer 10-12 man groot. Op evenementen zijn we bezig met slap lullen over CX-en en met ‘s heren wegen onveilig maken. Op ledenvergaderingen komen ongeveer 25 leden inclusief bestuur….. Hoe anders dan via een forum kun je meningen peilen om te proberen uit naam van de leden wat te betekenen !?

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Profiel  
 
Robin Visser
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5231
Geregistreerd: 29-08-2008

Gepost: 04 januari 2011 12:15 PM
  [ # 111 ]
graddus schreef:

En nu weer ontopic please.

Oeps gemist tijdens het tikken.

Zou Juan al wat hebben gevonden met alle tips van hier ?

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Profiel  
 
Eminent
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 2
Geregistreerd: 04-01-2011

Gepost: 04 januari 2011 06:26 PM
  [ # 112 ]

Aangezien ik hier als leugenaar wordt afgeschilderd zal ik u schrijvers en lezers toch even van repliek dienen. Ik ben de eigenaar van Auto Eminent, wij werken in een team van 3 man hard en serieus aan de verkoop van old- en youngtimers. Ik hou er absoluut niet van om als leugenaar afgeschilderd te worden. Geen slechte berichten op internet, bovendien bestaat mijn zaak nu 4 jaar en zijn we er nog, alleen maar beter, dat lijkt me het belangrijkste bewijs voor mijn prestatie.

De topic starter heb ik inderdaad bij de CX weg gestuurd, onder de vermelding dat hij beter voor 40.000 euro een nieuwe C6 bij de dealer kan kopen. Topic starter verwachtte een nieuwe auto, en dat is hij niet. Lezen is misschien moeilijk, ik vermeld in de advertentietekst toch niet dat hij in nieuwstaat is? Als verkoper wijs ik enkel op de merites, namelijk een zeer mooi interieur, goede, gezonde techniek, absoluut geen (kantjes)roest, en volledig natrekbare historie. De auto is in januari 1985 nieuw verkocht door garage HEDA-Motors - Citroen Agent, Weeldestraat 122, Ravels Belgie, aan Jozef Hoët, en daar altijd in onderhoud geweest. Het onderhoussboekje met de eerste afgestempelde beurten en de laatste rekeningen vanaf 2004 tot 2007, die ze uit het digitale systeem konden halen, zijn er bij. Er ontbreekt wel een stuk, echter op basis van het feit dat de auto aantoonbaar van eerste, oude eigenaar afkomstig is, en de auto aantoonbaar door HEDA is verkocht en afgeleverd (zowel in 1985 aan Jozef als in 2010 aan mij) zou je waterdicht de kilometerstand kunnen garanderen.

Daarbij, iedereen die verstand van heeft van CX-en weet dat deurvangers alleen werken, deurpanelen er perfect recht en strak op zitten, deuren en ander carrosseriewerk volledig roestvrij zijn, het stuur volledig nieuw is, de bekleding nog zeer goed is, de zit van de stoel nog heel goed is, schakelen nog zeer soepel verloopt deze auto echt geen 2 ton gelopen kan hebben.

Het roken zal zijn oorzaak vinden in de combinatie van het feit dat de auto vanaf 2008 stilstaat, misschien een beurtje en nieuw gloeipitje kan gebruiken. Kost echt de wereld niet. Roetmeting bij de APK was perfect. Het roken houdt ook gewoon vrij snel weer op. Gloeien duurt bovendien lang bij een ouderwetse gloei-installatie. Dat hij onder de motorkap vies is kun je volgens mij heel duidelijk op mijn website zien, op de foto van het motorcompartiment. Daar hoef je niet helemaal voor uit de randstad te komen rijden om dat zelf te concluderen. Bovendien geeft het een eerlijk beeld, e.e.a. bevindt zich in originele toestand.

Er is hier vandaag nog iemand geweest die een stuk heeft proefgereden, onderweg even is gestopt en heeft geconcludeerd dat hij absoluut niet rookt en nergens lekt! Deze persoon wees mij ook op deze topic.

Dat de auto voor omhoog stond en achter niet tijdens aanwezigheid van topic starter lag hem in het feit dat we de auto een dag eerder even hebben verplaatst, zoals dat wel vaker in een showroom gebeurt…
Als de auto langere tijd stilstaat zakt hij volledig in, als hij een eind gereden heeft blijft hij keurig staan. Na starten komt hij direct omhoog. 5 bak, centraal, elektrische ramen, stuurbekrachtiger, alles werkt perfect. Ook de originele radio uit 1985….

Ergo: Hier vermelden dat de auto lekt, rookt en dat de kilometerstand niet klopt is eigenlijk pure laster. Als ik het goed begrijp zorgt topic starter eigenlijk voor economische schade. Ik hou het hier verder bij, mijn kant van het verhaal.

Profiel  
 
Robin Visser
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5231
Geregistreerd: 29-08-2008

Gepost: 04 januari 2011 06:44 PM
  [ # 113 ]

Zow. Een hartekreet ! Het blijft dwalen hier. Wellicht helpt Juan ons weer op weg ? Misschien toch maar een knappe benzine ? http://www.leboncoin.fr/voitures/165143325.htm?ca=7_s Of een belastingvrije soundmachine op diesel ? http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=bisbga3e3fqn

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Profiel  
 
juanchi
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 27
Geregistreerd: 22-12-2010

Gepost: 04 januari 2011 06:59 PM
  [ # 114 ]

[edit René] Bericht gewist. Deze was in strijd met onze regels[/edit René]

Profiel  
 
Eminent
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 2
Geregistreerd: 04-01-2011

Gepost: 04 januari 2011 07:03 PM
  [ # 115 ]

[edit René] Bericht gewist. Deze was in strijd met onze regels[/edit René]

Profiel  
 
René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724
Geregistreerd: 27-04-2004

Gepost: 04 januari 2011 07:06 PM
  [ # 116 ]

Even ingrijpen.


Laster is een groot woord. Dat de topicstarter de auto niet vertrouwt en hier zijn mening ventileert is ook niet echt vreemd. Daar is een forum reuze handig voor!

Dat je via dit medium jouw kant van het verhaal plaatst is prima!  Want een verhaal heeft meestal twee kanten.

Dat we daarna lullige mailtjes gaan sturen is natuurlijk in strijd van onze forumregels en daarom verwijder ik je ook direct van het forum.


Ik vind verder dat de topicstarter netjes zijn verhaal post.  Gebruikt veel woorden en het verhaal is ook duidelijk te volgen.

We laten deze berichten nog even staan. Het mag wel duidelijk zijn dat we klaar zijn met deze CX.


Ik zou zeggen…. NEXT!


Dit even ter info.

Graag weer verder met het topic.
Alle reacties die worden geplaatst met de bedoeling om dit meningsverschil tussen beide partijen te doen oplaaien zullen worden verwijderd!

 

Profiel  
 
juanchi
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 27
Geregistreerd: 22-12-2010

Gepost: 04 januari 2011 11:11 PM
  [ # 117 ]

Zow Robin, die soundmachine is inderdaad gaaf, alleen even die letters van de deur af krabben, staat al op de achterkant!
Jammer dat ie niet in Nederland staat anders had ik er morgen gestaan.

Profiel  
 
daan
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1064
Geregistreerd: 13-10-2007

Gepost: 04 januari 2011 11:21 PM
  [ # 118 ]

Zeker een leuke bak,maar je blijft dus zoeken naar een diesel begrijp ik hier uit?Dus niet naar een benzine uitvoering met eventueel LPG

Profiel  
 
juanchi
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 27
Geregistreerd: 22-12-2010

Gepost: 04 januari 2011 11:26 PM
  [ # 119 ]

Liefst wel diesel, maar sluit LPG met behoud van kofferruimte nog niet helemaal uit, weet niet of dat kan?
Zag bij een BMW dat ze ‘m in de ruimte van het reservewiel geplaatst hadden, maar waar ze het reservewiel gelaten hebben dan?

Profiel  
 
fluidphreak
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006

- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gepost: 04 januari 2011 11:29 PM
  [ # 120 ]

Kan volgens mij niet bij een CX. LPG-tank mag niet in de motorruimte.

Profiel  
 
 
8 van de 12
« Eerste  < Vorige 6 7 8 9 10 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook