18 van de 91
« Eerste  < Vorige 16 17 18 19 20 Volgende >  Laatste »
   
Jim’s GTi T2 -  dash lampje vd olie blijft branden
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 31 december 2010 09:59 PM
  [ # 256 ]

thanx !
kijk, dat is nu de kracht van een gezellig forum Smile

zal even kijken, misschien wel zo handig. moet deze week wel weer en route. wil niet weer aan de kook.

prettige jaarwisseling allen !!

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 04 januari 2011 12:13 AM
  [ # 257 ]

moest toch koelvloeistof halen, deze ook maar gelijk meegenomen.

eerst koelsysteem gespoeld vanaf de witte voorraad-bol zonder de oude thermostaat op z’n plek, via de radiator slangen (los van de radiator naar beneden laten hangen) water er uit laten lopen. (radiator apart gespoeld)
toen alles vast, reinigingsgoedje er in en water. hiermee motor 10 min. warm laten draaien,
toen weer spoelen-spoelen-spoelen ...... en dat rond het vriespunt buiten, maar je moet wat als je motor naar de 120 gr. gaat….  nu is het weer lekker helder !!

in elkaar zetten was even verwarrend…..
je hebt het waterpomp huis.
dan dat gat waar die thermostaat in moet (spiraal a/d kant v/h waterpomp huis).
dan de pakking,
dan die flens die je er met 3 boutje op klemt, alles vast / op zijn plek.

dan houd ik nog een rubberen ring over…... ?? waar moet die ?? heb ik die nodig ?? stond in de beschrijving niets over gemeld, maar lag wel in ‘t doosje…. ??

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 04 januari 2011 12:21 PM
  [ # 258 ]

Kijk op de site van CX basis. Daar staat bij de thermostaat een pdf met een tekening. Eerst de rubber ring (de oude er wel uithalen natuurlijk), dan de thermostaat, dan de deksel met pakking.

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 04 januari 2011 12:38 PM
  [ # 259 ]

hee, leuk/handig dat ze dat overzichtje er bij hebben geplaatst !

maar dan heb je denk ik in de volgende volgorde:
de flens waar je de radiator slang op schuift.
dan de pakking,
dan de rubberen ring,
dan de thermostaat,
die laatste gaat in het waterpomphuis.
3 boutjes er door heen en vast zit ‘t.

die ring past zeker niet in de opening voor de thermostaat. en volgens die tekening moet die daar ook niet in….  toch ?
die rubberen ring die ik heb leek ook te groot, om goed contact te maken met dat platte deel van de thermostaat…... heb die er nu niet tussen gezet…....  huh
ring niet goed/te groot ??

Afbeelding Bijlagen
E-Wasserleitungen CX 25 Turbo.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
cxj
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1249
Geregistreerd: 11-05-2007

Gepost: 04 januari 2011 04:26 PM
  [ # 260 ]

Eerst de thermostaat plaatsen, dan de rubber ring, en dan de boel dichtmaken. Kun je trouwens ook op de tekening zien!

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 04 januari 2011 05:07 PM
  [ # 261 ]

die tekening van de basis is zeker duidelijk ! zo had ik dat ook geïnterpreteerd.
ik begreep break23m niet helemaal.

nu is mijn rubbertje wat aan de grote kant denk ik dan (grote diameter). die valt bijna buiten de rand van de thermostaat…..!
dat is ook niet handig denk ik .... of hoort dat zo ??

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 04 januari 2011 05:08 PM
  [ # 262 ]

Grinnik - bij een volgende tip zal ik toch zelf nog maar even kijken in plaats van uit mijn geheugen iets roepen.  Surprisedops: Gelukkig i8s CXJ wakker.

Profiel  
 
puffel
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1173
Geregistreerd: 09-09-2008

- CX 25 GTi Turbo
- XM 2.1 TD automaat vsx
- 2CV club
- XM 2.0 16V Aut.
Gepost: 04 januari 2011 07:29 PM
  [ # 263 ]

Vraag me af waarom de radiator trouwens geen aftapplug heeft. Ik dacht dat mijn radiator imitatie was maar kennelijk is dat onzin.

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 04 januari 2011 07:38 PM
  [ # 264 ]

mijn vorige (originele?) radiator had geen aftap plug.
mijn huidige vervanger heeft dat ook niet. mijn huidige heeft wel rechts een slangetje (wat onderaan en een stuk hogerop vast zit aan de radiator zelf) wat je los kan maken, en dan naar beneden kan buigen om daarlangs de radiator ook leeg te laten lopen.
maar daar kan je eigenlijk niet lekker bij. en dat slangetje is vrij dun. als je dat slangetje buigt knikt ie af. dus wellicht die onderste er gewoon af trekken en zo extra leeg laten lopen ....... ?

heb nu gewoon de tuinslang in de bovenste opening gezet, en zo lang laten doorspoelen via de onderste er weer uit, tot er helder water uit kwam. volgende keer probeer ik dat ook met die kleine opening/aansluiting rechts onder ook open.

weet iemand of die rubberen ring precies op de thermostaat moet drukken bij vastzeten van het geheel…. ??
mijn vervanger is wat ruim qua diameter…..  valt op de rand van de thermostaat…...
en hoe krijg je die rubberen ring goed gecentreerd / op zijn plek, die zakt bij montage naar beneden…..

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
cxj
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1249
Geregistreerd: 11-05-2007

Gepost: 04 januari 2011 08:35 PM
  [ # 265 ]

Altijd oppassen met rubbertjes die te ruim zitten haha
Mij staat bij dat de buitenmaat van het rubberringetje gelijk is aan de buitenmaat van de thermostaat. Hij past dan ook in het thermostaathuis. Als hij wat makkelijk er in gaat kun je hem wat oprekken. Hij zorgt er voor dat de thermostaat op zijn plek blijft en niet kan “klapperen”.

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 04 januari 2011 08:51 PM
  [ # 266 ]

de oude thermostaat had idd een ring met die maat zoals je beschrijft, maar die is niet zo mooi meer.
die bijgeleverde nieuwe is dus wat groter…..  beetje onhandig.

dus bij voorkeur wel monteren tegen het klapperen. volgens mij lekt ie zo niet overigens.
ik ga kijken of ik een andere kan vinden.

tips over hoe je dat rubbertje gecentreerd krijgt en houdt bij montage ??

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43303
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 04 januari 2011 08:53 PM
  [ # 267 ]

een lik dik lagervet.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 04 januari 2011 08:58 PM
  [ # 268 ]

slim !
mag kopervet ook ?

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43303
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 04 januari 2011 09:02 PM
  [ # 269 ]

Tuurlijk. Als het maar plakt Laughing

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
cxj
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1249
Geregistreerd: 11-05-2007

Gepost: 04 januari 2011 09:05 PM
  [ # 270 ]

Ik zou trouwens gewoon de oude gebruiken, heeft niets te lijden. Laughing

Profiel  
 
 
18 van de 91
« Eerste  < Vorige 16 17 18 19 20 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook