Totaal aantal Berichten: 21
- Xsara 1.6i 16v Différence
Ik ben sinds een paar dagen de gelukkig eigenaar van een Citroen Xsara uit 2003. Ik kwam toevallig op deze site terecht en dacht ik maak een profiel aan. Momenteel ben ik nog niet zoveel van plan met deze auto want vind hem al super zoals hij origineel is. Wel wil ik er wat nieuwe boxen in gaan zetten en eventueel wat mooie velgjes eronder.
Heb inmiddels wat vraagjes over de wagen:
- Vaak als ik mijn auto in zijn achteruit wil zetten maakt de auto een apart geluid. Alsof ik de koppeling niet voldoende intrap. Hij gaat wel gewoon in de versnelling maar het geluid erbij lijkt me niet normaal, alsof de tandwielen langs elkaar schrapen.
- Af en toe gaat de auto vrij moeilijk in de eerste versnelling. Is dit een bekend probleem bij dit type?
Geen BOVAG garantie?
ronjo schreef:Geen BOVAG garantie?
Ja dat zeker, maar ik wilde het eerst hier informeren.
Ik zou zeker met het probleem terug gaan naar de garage.
Totaal aantal Berichten: 28
- C4 (2004-heden) Cactus Feel E-Vti 82 ETG
Mooie auto! Ik ben zelf sinds een maand van net zo één een zeer tevreden bezitter.
Nog 2 vraagjes over mijn wagen:
- Als ik opzoek wil naar nieuwe velgen, welke maat moet ik dan hebben?
- Zijn de standaard spoilers makkelijk te monteren?
ik hoop dat de garage het koppelingsprobleem heeft verholpen voor je.
velgmaat is 6J15, ET18, steek 4x108, naafdiameter 65 (mm), met 195/55 R15 banden (maar mijn winterbanden zijn 185/65 R14). van de velgmaten ET18, steek 4x108, naafdiameter 65 (mm) kun je niet afwijken. sommige velgmodellen hebben een afwijkende (hogere) ET waarde, maar dat gaat op den duur ten koste van de lagers, heb ik begrepen.
xsara break 1.6i 16v benzine (2003)
Totaal aantal Berichten: 7778
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Dat van die versnellingen lijkt me een slecht funcionerende drukgroep, waardoor de koppelingsplaten niet helemaal los komen. Wat is de kilometerstand?
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Heb alles laten nakijken en de garage vertelde dat alles in orde was. Moet zeggen dat de eerste versnelling tegenwoordig een stuk beter gaat. Misschien was het een kwestie van wennen? De kilometerstand is inmiddels ong 95.000
Totaal aantal Berichten: 7778
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Wellicht heeft de auto een tijdje stil gestaan en moest alles daardoor een beetje los komen
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
2d schreef:Wellicht heeft de auto een tijdje stil gestaan en moest alles daardoor een beetje los komen
De NAP bevestigde inderdaad wat jij dacht, de auto heeft 1 jaar erg weinig gereden dus waarschijnlijk een langere periode stil gestaan.
Iemand ervaring met het monteren van een standaard Xsara spoiler?
Totaal aantal Berichten: 47
- Xsara 1.6 16v berline
een spoiler kun je er op schroeven of je kunt bij “de dealer” een speciale spoilerkit halen dan kit je hem als ware erop,de spoiler wel een kleurtje geven he
Moet je een boormal hebben of staan er op de kofferklep ergens punten waar je moet boren ??