Hallo allemaal,
Vraagje?
Ik heb gehoord dat het top zou zijn als je een paar hulpveren achter laat plaatsen. Dit om de lage achterkant van de ZX te compenseren bij zware belading en passagiers en ook om de wegligging nog beter en strakker te maken.
Is dat zo?
Vooral de zx break rijders zweren erbij. Nu wil ik liever mijn ZX achter juist iets hoger op de poten hebben. Wie oh wie kan mij iets vertellen en natuurlijk of het zelf makkelijk te doen is.
Citroen ZX ‘92 1.4 reflex
Citroen ZX ‘95 1.4 reflex
Citroen ZX ‘96 1.8 advantage
Citroen AX ‘95 1.4 TGS
Citroen!! What else?
Totaal aantal Berichten: 816
Geregistreerd: 20-12-2007
- Xsara diffrence 2
mij lijkt de weg ligging juist beter te worden als je de zx verlaagd en grotere wielen met plattere banden plaatst heb nu 15"met 55 serie en had 14"met 65 serie banden en dat scheelt al enorm in de bochten .
en als je hulpveren monteerd puur om je zx hoger te krijgen maar merendeels alleen er in zit onbeladen
is je comfort wel weg hoor het hele veer gedrag veranderd daar door
met een citroen voor je deur word je leven nooit een sleur
vorige citroens 2cv6 1974 /charleston 1984 / zx 1.6 aura/bx progress/zx 1.8 aura/ax 93” /c15 /visa14trs/zx 1.4 avantage/visa 14trs stilo/ax 95”/zx 1.6 break tentation xsara break 1.6 16v visa 14trs ax volcane c3 ligne ambiance en nu c3 exclusive.
Je kan ook de as gewoon wat hoger verstellen met de torsie assen. Alleen dat wil nog wel eens moeilijk gaan aangezien die meestal muurvast zitten. Verder zou je de wegligging kunnen verbeteren door de torsieassen en anti rol bar van een Zx 16v/Xsara Vts/ peugeot 306Gti er in te stoppen. Alleen dan wordt hij wel een stuk stugger. Hulpveren doen nagenoeg niets aan de wegligging. Helpt de auto alleen een beetje omhoog te houden bij zware belasting.
Zx forum: http://www.zx16v.net/forum/index.php
Zx project: http://www.mijnalbum.nl/Album=UREFJSYF