Bij mijn Xantia, als ik hard moet remmen, gaan de lampjes 1 sec. branden, een flits zeg maar, het betreft het STOP lampje, en de lampjes daar langs!
RIJD NOOIT HARDER DAN JE BESCHERMENGEL KAN VLIEGEN…....!
Totaal aantal Berichten: 311
- C5 2.0i 16v Difference 2
Kijk als eerste even je LHM niveau even na, het rode parapluutje tussen de lijntjes in de hoogste stand.
Joop.
Is dat de hydraulische vloeistof?
Totaal aantal Berichten: 11739
- Xantia TD SX
Ja. Die vierkante zwarte tank achterin de motorruimte aan de bestuurderskant. Om te peilen auto in de hoogste stand zetten.
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 311
- C5 2.0i 16v Difference 2
Klopt, wat Derk hier aangeeft.
Ik heb het zelfde gehad met het bochtenwerk, LHM olie bijgevuld en alles was verholpen.
Wel de komende tijd regelmatig controleren m.b.t. eventuele lekkende slangen.
Joop.
Totaal aantal Berichten: 223
- C2 1.4 VTR
- GS/GSA 1.3
- C4 (2004-heden) Cactus VTI 82 Shine
- CX 25 GTI
Het motoroliepeil kan ook zeer laag zijn!
Heb dit als automonteur al diverse malen meegemaakt.
Wanneer het een 8V motor betreft: peil niet een maal, maar liefst twee of drie keer en tussendoor de peilstok steeds goed afvegen.
Ik heb al vele keren meegemaakt dat de eerste keer de peilstok maximum aangeeft, maar na een paar keer herhalen de peilstok nagenoeg droog blijft en er ineens 3,5 liter olie bij moet!
Rotte voorraadbol kan het ook nog zijn. Hard remmen en dan is er korte tijd een drukdaling door plotselinge lhm vraag. Voorraadbol vangt die niet op, pomp kan het zosnel niet “aanvullen” en de lampjes branden heel kort, omdat de pomp natuurlijk wél zijn werk doet.
Het LHM peil, auto in de hoogste stand, is ver beneden peil, dus word eerdaags bijgevuld en gecontroleerd op lekkage.