dag iedereen,
Ik ben al een 5 tal jaren, citroen rijder xantia 19td en xm 21td, en dit met tevvredenheid.
Nu ben ik aan rondkijken naar een tweedehands c5 diesel. Wat me wat vragen doet stellen is dat de c5’s van 2002 en 2003 eigenlijk zeer goedkoop zijn , zo rond de 3000 euro. dan krijg je dan nog een full optie. nu is mijn vraag, waar moet ik zeker opletten en moet ik zeker vermijden. Een c5 van rond de 135 pk zie ik zo nt zitten, daar mijn zoon er ook mee rijdt, en dat ze prestaties leveren van een sportwagen…
vgv eddy.
Totaal aantal Berichten: 1806
Geregistreerd: 29-07-2003
- C3 1.2 Max EAT6
- 2CV Spécial
- 2CV AZ
135 PK en 1500 kilo levert geen sportwagen op hoor
Waarom zijn ze zo goedkoop, tja waarom is elke grote Citroen zo goedkoop ... dat is altijd al zo geweest, bang voor het onbekende denk ik.
Let er goed op dat de auto netjes is onderhouden, kijk verder op b.v. c5club voor meer tips, suc6
Citroën 2CV AZ-A Bleu Weekend
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera
Groot, zwaar, vaak diesel….
Doe het rekensommetje maar.
De prijzen van Mondeo’s Vectra’s etc. zijn niet veel hoger.
Over 6 maanden gaat mijn C5 2.0 HDi (Berline, 110 pk., Prestige-uitvoering, 2001) er uit.
Altijd dealeronderhouden. Kilometerstand tegen die tijd: 410.000. Distributieriem te vervangen bij 490.000 km. Verder veel essentiële onderdelen vervangen: radiateur, koppeling, vliegwiel, accu, dynamo.
Heb je, afhankelijk van het aantal kilometers dat je per jaar rijdt, nog héél lang plezier van. Gebruikt gemiddeld 6,4 liter per 100 km. Nóg goedkoper dan € 3.500,-, en…......20 pk. minder!
Jumpy 2.0 HDi 136 PK FAP 9/2008, Buscamperuitvoering (Gris Fer Metallic)
Xsara Picasso 1.6 Image 7/2007 (Gris Aluminium)
2CV6 Spécial 6/1988 (Blanc Meije)
Renault 4 TL Savane 1990 (Rouge), in restauratie
(in verleden 2x Acadiane, 3x2CV, DS21, Visa, GSA-Break, 2xBX D, 2xXantia D, C5 HDi)
bedankt voor jullie reactie,
en JoF, het doet me plezier dat jouw c5 al zoveel kilometers heeft, 400 000 km.
Ik vind dit kilometeraantal wat teveel voor een tweedehands, maar dit geeft me wel goede moed, dat één c5 van rond de 200000km nog een heel poosje meekan.
vgv van ed
200k is een c5 diesel net ingereden
mijne ondertussen 242k
ex Xantia 19SD Pallas
ex Xantia 19d
ex Citroen BX TD
ex lelijke eenden (what’s in a name)
en vele andere franse en niet franse auto’s
_________________________________