2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
Snelheidsmeter defect
schon
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 129
Geregistreerd: 02-04-2006

- C5 2.0HDI 140pk millenium
Gepost: 20 juni 2010 08:25 PM
  [ # 16 ]

kijk hier maar eens met garantie

http://www.kmsapeldoorn.nl

Profiel  
 
flurk
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 10
Geregistreerd: 29-08-2007

Gepost: 05 januari 2011 08:57 PM
  [ # 17 ]

Beste,
de snelheidsmeter van mijn C5 bwj 2006 vertoont een afwijking van ca 20 km (te laag ) Heb opgemerkt dat de naald volledig naar beneden wijst bij stilstand. Volgens mijn garagist dient de meter (gans paneel) vervangen te worden. Als ik dit laat uitvoeren, wat gebeurt er dan met de kilometerstand? Het is namelijk zo dat in Belgie bij de autokeuring de meterstand genoteerd wordt. Bij volgende keuring zou m.i. de kilometerstand verschillen van de werkelijke toestand. Hoe kan dit opgelost worden of kan men de reeele kilometerstand terugzetten? De kostprijs zou zo een €500 kosten

auto’s zijn mijn passie

Profiel  
 
ronama
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3660
Geregistreerd: 27-02-2005

Gepost: 05 januari 2011 09:24 PM
  [ # 18 ]

volgens mij kan je de meternaald gewoon handmatig even op de nul zetten…
ik heb dit op de C5club al vaker zien passeren.. Wink

Profiel  
 
flurk
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 10
Geregistreerd: 29-08-2007

Gepost: 05 januari 2011 09:41 PM
  [ # 19 ]

Met dank voor de vlugge reactie. Mocht dit op deze wijze niet verholpen kunnen worden, kan de kilometerstand op de zelfde stand teruggezet worden of gebeurt dit automatisch via de boordcomputer?

auto’s zijn mijn passie

Profiel  
 
geog
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 6
Geregistreerd: 20-12-2009

Gepost: 06 januari 2011 12:00 AM
  [ # 20 ]

Een C5 van 2006 zal waarschijnlijk geen phase 1 zijn
maar reeds een phase 2 .
Ik veronderstel dat de microstappenmotortjes die door
Jaeger (Magnetti Marelli) gebruikt werden en zeer frequent
kapot gaan, ondertussen niet meer gebruikt worden, maar
dat het dezelfde zijn als die van de c7 / Ulysse .
Daar heb ik al kunnen vastellen dat de naalden gewoon
“los” zitten op de asjes van de aandrijfmotortjes.
Dit komt omdat er een barst zit in het plastic van de naalden .
Een drupje lijm lost het probleem meestal definitief op .
Wel niet vastlijmen met een afwijking ....

grtn

Profiel  
 
René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724
Geregistreerd: 27-04-2004

Gepost: 19 augustus 2011 08:12 PM
  [ # 21 ]

Ze breken gewoon inwendig. 

Ik heb motortjes liggen.  Ook repareer ik ze.  Als je er niet uit komt kun je me natuurlijk een pb sturen

 

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook