Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Goed bezig.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Hoe kan ik vervolgens die ashoes aan de bak er op krijgen ? Moet dan die “ring” van de aandrijfas worden verwijderd of kan ik er op één of andere manier ook langs de achterkant aan ?
En heeft er iemand een tip om de moer los te krijgen die op de aandrijfas achter de borgpen zit ?
Het heeft de neiging om allemaal gewoon mee rond te draaien !
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Je schuift de ashoes erop als je de wielzijde eraf hebt. Dus homokineet eraf. Hoes wielzijde eraf , hoes bakzijde eraf en dan nieuwe erop.
Die moer draai je los door het wiel er op te zetten en auto van de krik af. Dan met de dop door het gat in de velg.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 1195
Geregistreerd: 11-08-2009
- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
Kijk eens op de Duitse site gs-gsa-ig.de , daar staat e.e.a. heel goed beschreven, compleet met foto’s.
De centrale moer draai ik altijd los met het wiel op de grond, handrem aangetrokken.
Dan een passende dop met kort verlengstuk, wringijzer en een eind pijp. Deze moeren zitten behoorlijk vast, red je niet met een rateltje.
Wel een steuntje onder het verlengstuk plaatsen anders schiet de sleutel er geheid af, met alle ellende vandien. Bij montage alles dik in het vet, scheelt stukken als het later weer eens los moet.
Ik gebruik nooit ligarexbandjes maar universele ashoesklembanden. Werkt veel makkelijker.
Veel succes
Lekker bezig Jef!
ik moet toch regelmatig even kijken in dit topic om te zien wat je nu weer bent tegengekomen!
Wel hoop ik dat alles helemaal goed komt en dat je geen zaken over het hoofd hebt gezien bij het cleanen van je motor.
Het lijkt er sterk op dat je nog geen werkplaatshandboek hebt in je garage (of moet ik zeggen huiskamer) ik heb nog een citroen manual liggen mocht je interesse hebben? Soort vraagbaak maar van van Citroen zelf meen ik….
In elk geval succes en ik vind het tof dat je het ‘gewoon maar doet’ en ziet wat je tegenkomt! Daar leer je wel veel van
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
dirkvdmei schreef:Ik gebruik nooit ligarexbandjes maar universele ashoesklembanden. Werkt veel makkelijker.
Vind je dat echt? Ik vind ligarex geweldig. het werkt makkelijk, het werkt snel en het is beresterk en mooi.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
dirkvdmei schreef:De centrale moer draai ik altijd los met het wiel op de grond, handrem aangetrokken.
Dan een passende dop met kort verlengstuk, wringijzer en een eind pijp. Deze moeren zitten behoorlijk vast, red je niet met een rateltje.
Of weer die fijne slagmoersleutel!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
waterman schreef:dirkvdmei schreef:Ik gebruik nooit ligarexbandjes maar universele ashoesklembanden. Werkt veel makkelijker.
Vind je dat echt? Ik vind ligarex geweldig. het werkt makkelijk, het werkt snel en het is beresterk en mooi.
Inderdaad. Ligarex vind ik ook ideaal, veel gemakkelijker dan andere manieren van hoes-bevestigen.
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 1195
Geregistreerd: 11-08-2009
- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
Zo zie je…... de meningen zijn verdeeld.
Misschien ben ik wat minder handig, ik krijg het met ligarex niet voorelkaar.
De universele is: voorbuigen, omleggen, inhaken en met een vlechttang de spanning erop zetten.
Vind ik handiger en wat nog veel belangrijker is, het blijft goed zitten.
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Ligarex blijft ook goed zitten. Ga eens oefenen Dirk!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Als ik het goed lees in mijn WPHB (!!!!!!!), dan moet die hoes aan bakzijde over de drie asjes op de aandrijfas gefrommeld worden . Juist ?
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Onjuist:
bogaard77 schreef:Je schuift de ashoes erop als je de wielzijde eraf hebt. Dus homokineet eraf. Hoes wielzijde eraf , hoes bakzijde eraf en dan nieuwe erop.
Die moer draai je los door het wiel er op te zetten en auto van de krik af. Dan met de dop door het gat in de velg.
Lezen!
Citroen!
Ik zie daar zo’n stabilisatiering op de as zitten . Kan die er dan zomaar af en terug op ?
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
jef scholliers schreef:Ik zie daar zo’n stabilisatiering op de as zitten . Kan die er dan zomaar af en terug op ?
Die moet je laten zitten en de ashoes inderdaad over de 3 asjes heen doen.