![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
Totaal aantal Berichten: 8
- Xsara Picasso 1.6i-16V Image LPG-G3
Ik ben sinds kort weer in het bezit van mijn oude liefde: een citroen. En wel een xsara picasso , vanwege het gezin.
Nu werkt de electrische raambediening aan de berijderskant plots niet meer. aan de bijrijderskant doet ie het wel. Zekering is ok. Als ik het knopje indruk hoor ik in de deur wel een klik zowel bij omhoog als omlaag.
Wat kan dit zijn ? en hoe krijg ik de deurbekleding los op een fatsoenlijke manier? als dit nodig mocht zijn.
Het betreft een xsara picasso 1.8 16v uit 2003.
Hopende dat iemand mij een goed antwoord geeft.
Moteurke zal zijn tijd gehad hebben, of de mechanisme zou eens gesmeerd moeten worden, alhoewel mijn twijfels.
Een panneel heb ik van een Picasso nog nooit gedemonteerd, moet toch geen probleem zijn, schroefen zijn meestal goed verborgen, meestal doordat de schroefkoppen voorzien zijn van kapjes dat dezelfde kleur hebben als de paneel.
Niet opjagen, gewoon op gemaak de hele deur paneel bekijken, ofwel moet ik de mijne ook eens bekijken.
Gr.
Jantje
Ik denk dat de kabel is gebroken
Want je hoort de motor nog wel ?
Heb zelf een Xsara Picasso uit 2001 en daar is ook net een nieuw raammechaniek in gegaan.
Bij mij was de kabel gebroken.
de motor deed het nog dus ik hoefde geen nieuwe motor.
Xsara Picasso 1.8 16V
Xantia 1.8 16V
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
Totaal aantal Berichten: 8
- Xsara Picasso 1.6i-16V Image LPG-G3
En zoals wel vaker met auto’s van franse makelij, doet ie het nu plots weer.
in elk geval bedankt voor de reakties.
Heb hetzelfde probleem ook og wel eens. Soms helpt het als je het raam een beetje helpt door het met de vlakke hand naar beneden te drukken of er even voorzichtig tegen aan te bonzen.
Waarschijnlijk door een plastic onderdeel dat niet al te goed op z’n taak berekend is, waardoor het klemt.
Pic 1.8 16v Differance