
























Totaal aantal Berichten: 6503
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Dat hangt er mar van af hoe je vakantie viert natuurlijk. Bij ons was de berline met 1 kind al te klein. En dan hadden we ook nog een dakkoffer en fietsdrager mee…
Overigens word je van de ruimte in een break ook flink overmoedig. Ik heb al eens teruggemoeten voor een boedelbak omdat het er toch echt allemaal niet inpaste…
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)





Totaal aantal Berichten: 479
Geregistreerd: 28-10-2010
- Xsara Picasso
- Ami 8 berline
- Berlingo 1.4 grijs kenteken
Toen ik de kinderen nog klein had hadden we een Visa 11RE
Hoezo meer ruimte?
Met de vakantie een aanhangertje er achter en imperiaal op het dak
Een CX break kun je als camper gebruiken
Groeten van Henk uit Steenwijk.
verkocht
mee eens. Wij gaan weliswaar niet met 5 kids in de CX berline op vakantie, maar een tweeling kinderwagen past gemakkelijk in de kofferbak.
Overigens was mijn instap totaal omgekeerd; ik ben op m’n 4e verliefd geworden op de CX break en heb uiteindelijk een berline gekocht omdat ik al mijn hele autoleven in een stationwagen reed en nu eens iets echt helemaal voor mezelf wilde hebben.
ex: CX 20 RE 1988 (TB-19-GT)
ex: C8 2.2 16v Line Ambiance
overig: Ford Focus CC
overig: Mercedes-Benz EQB 250


























Totaal aantal Berichten: 7588
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
En ik wilde een deftige break (25 TRI 5bak met werkende airco) en heb een prestige gekocht omdat die een stuk goedkoper was. Afzien hoor, zo’n turbo. En met de andere Berliners ben ik het eens: de kofferbak van een CX is niet klein. Je moet wel even op de knieen om de ruimte slim te benutten. Plaatje van de Loadrunner is wel grappig. Niet eens heel duur en bijna net zoveel ruimte als Juanchi’s voormalige T4.









Totaal aantal Berichten: 831
Geregistreerd: 23-01-2009
- ID/DS D Super 5
- CX 25 TRD Turbo II
- CX 25 TRD Turbo I
Ik moet zeggen, al maakte ik net wel een opmerking over dat een break praktischer is, dat er in mijn CX meer paste dan in mijn XM. Dat kan natuurlijk ook aan de hoeveelheid kleding hebben gelegen die mijn vriendin meenam op de vorige vakantie, maar alle bagage paste er de laatste keer makkelijk in.
Mijn exen: XM 3.0 V6 Exclusive Aut. Gris Quartz 1994, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Vert Vega 1998, XM 2.9 V6 Exclusive Man. Blue Mauritius 2000, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Gris Fulminator 2000. CX 2.5 TGD Turbo Evasion Citromobile Noir / Blue / Vert 1991, CX TRD Turbo Gris Squale 1984, CX 2.5 GTI Turbo II 50 tinten Bleu Memphis 1989, CX 2.5 D Familiale Gris Perle 1983, DSuper 5-bak Bleu Delta/Blanc Meije 1971










Totaal aantal Berichten: 943
Geregistreerd: 23-08-2005
- CX 2500 D Break
- CX 2000 Pallas
Mulder schreef:Dat hangt er mar van af hoe je vakantie viert natuurlijk. Bij ons was de berline met 1 kind al te klein. En dan hadden we ook nog een dakkoffer en fietsdrager mee…
Overigens word je van de ruimte in een break ook flink overmoedig. Ik heb al eens teruggemoeten voor een boedelbak omdat het er toch echt allemaal niet inpaste…
Strak inpakken doet ‘t hem toch wel. Met 3 kinderen, hond, De Waard Albatros en alle bagage in de Familiale is echt mogelijk… Zonder dakdrager of aanhanger.
(Wordt dit het grote ‘wat past er in een CX’-topic?)
bonetone schreef:
(Wordt dit het grote ‘wat past er in een CX’-topic?)
Nope
Is deze diesel wat ???
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Ha ha ha, niet echt nee, dat ding ziet er uit alsof ie lekker met pensioen wil.
Maar effe iets héél anders.
Lieve mensen,
ik weet dat dit vloeken in de kerk is, maar heb zojuist een Volkswagen Trasporter type 4 camper gekocht met een heerlijke 2,5 Tdi motor.
Is weliswaar niet belastingvrij maar met kwartaaltarief ben je ook niet zo duur uit voor zo’n zware en grote diesel.
Ik wil jullie allemaal hartelijk bedanken voor jullie expertise, interesse en gastvrijheid!!
Natuurlijk sluit ik niet uit dat ik in de nabije toekomst terug zal keren naar dit forum met foto’s van mijn nieuwe CX, echter ga ik eerst eens even een tijdje genieten van mijn nieuwe aanwinst en andere grote liefde, de VW-camper.
Hopelijk ben ik de volgende keer ook weer zo welkom en ik hoop dat een volgende aspirant koper deze topic zal lezen en er net zoveel informatie en hartelijkheid uit zal halen als ik heb gedaan.
Dus dit was het even voorlopig mijnerzijde, ik wens jullie allemaal veel plezier met jullie CX-en en hopelijk tot ziens.
Groetjes Juan

























Totaal aantal Berichten: 6503
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Iedereen is welkom lijkt me. Zolang jij je niks aantrekt van de schampere opmerkingen over Volkswagens, die je nu ongetwijfeld ten deel zullen vallen…
Gefeliciteerd met je aankoop, geniet ervan.
Het schijnt dat dat mogelijk is.
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)






















Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
juanchi schreef:Ha ha ha, niet echt nee, dat ding ziet er uit alsof ie lekker met pensioen wil.
Echt niet om je op stang te jagen Juan, maar fiy: hier staat een diesel die bijna 5 ton gelopen heeft met hetzelfde draaiende gedeelte. Staat nu 1,5 jaar stil maar als ik naar buiten loop en de sleutel omdraai…vroemmmm
2 ton voor een CX diesel (of welke diesel dan ook) is écht nix. Misschien handig te weten voor je toekomstige zoektocht?
Voor de rest: veel plezier met de T4. Het moet gezegd: er kunnen wel veel honden, kinderen, bugaboo’s, gereedschapskisten etc in mee!
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D
Mulder schreef:Iedereen is welkom lijkt me. Zolang jij je niks aantrekt van de schampere opmerkingen over Volkswagens, die je nu ongetwijfeld ten deel zullen vallen…
Gefeliciteerd met je aankoop, geniet ervan.
Het schijnt dat dat mogelijk is.
Die kritische opmerkingen zal je van mij niet horen! Ondanks dat onze T4 nu bij de garage staat voor het vervangen van de koppeling. De 2.5tdi is een fantastische motor die veel vermogen combineert met een zeer gering verbruik ondanks de ongeveer 2000 kg gewicht. Overigens is er voor de t4 natuurlijk ook een forum (naast de camperfora): http://www.weetjewel.com. Het CX forum is echter veel levendiger! Daartegenover staat dat er een schat van technische info staat op duitse sites zoals http://www.t4-wiki.de met complete beschrijvingen van reparaties incl foto’s.
Heel veel plezier en bedenk: de combi CX en T4 is erg leuk!
Een geruststelling dat de honden nu niet in een kofferbak hoeven . Veel succes ermee en tot weerziens voor de orriëntatie op een zweefmachine
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
C’est toujours le soulier qui fait la musique