10 van de 15
« Eerste  < Vorige 8 9 10 11 12 Volgende >  Laatste »
   
DS21 Pallas hydraulique ‘67 van Martin +___Te koop….
CLL Martin
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1417
Geregistreerd: 19-10-2007

- 2CV 6 Club
- ID/DS DS21 M Pallas '67
Gepost: 06 januari 2011 04:54 PM
  [ # 136 ]

Inmiddels staat de km-stand op 2700km.. Martin rijdt weer op lpg, en de hydraulique moet opnieuw afgesteld worden. Het opschakelen gaat wat schokkerig. Ik kan me voorstellen dat omdat alles uit elkaar is geweest en er bv nieuwe koppelingsplaten inzitten de boel na 2000 KM opnieuw afgesteld moet worden.

Wat verder erg opmerkelijk is, is dat de achterkant totaal niet zakt. Na 2 volle dagen (48 uur) niet rijden staat de achterkant nog steeds op rijhoogte! De voorkant is na 3 uur wel beneden. Ik heb het idee dat de DS ook wat stugger is van achteren, maar dat kan ook komen door de winterbanden.
Iemand een idee hoe dat komt?

Verder rijdt ze echt heel erg goed, je hoort de pomp op de 40/50 sec es inschakelen (dat lijkt mij erg goed) en de gereviseerde motor loopt echt heerlijk mooi.

De winterbanden (wat dus idd bestelauto banden zijn, je hebt gelijk Waterman.. ) functioneerde in de sneeuw echt heel erg goed, geen slipje en glijertje gemaakt (met 100km per dag, door vlaamse binnenwegen). Nu de sneeuw weg is zijn het echt k*t banden. Heel stug, de DS voelt tijdens het rijden vreemd aan.

Profiel  
 
Erict
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1012
Geregistreerd: 15-06-2007

Gepost: 06 januari 2011 05:50 PM
  [ # 137 ]

Leuk om te horen dat ook deze dame je goed bevalt. Nu de sneeuw weg is, kun je toch gewoon de zwarte weer pakken? Laat je de wiite staan tot het weer gaat sneeuwen Smile

CLL Martin schreef:

Ik heb het idee dat de DS ook wat stugger is van achteren, maar dat kan ook komen door de winterbanden.
Iemand een idee hoe dat komt?

Ik heb hetzelfde verschijnsel gehad vorig jaar. Bleek dat de retourleiding van de achtervering (deels) verstopt zat. Retourleidingen losgemaakt bij de lekzakken en met perslucht doorgeblazen, daarna was het verholpen.

Let er wel op dat je beide retourleidingen losmaakt voordat je de perslucht erop zet, anders kun je een mooie ballon maken van de lekzak aan de andere kant.

Profiel  
 
CLL Martin
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1417
Geregistreerd: 19-10-2007

- 2CV 6 Club
- ID/DS DS21 M Pallas '67
Gepost: 06 januari 2011 06:00 PM
  [ # 138 ]

Dat zou een goede verklaring kunnen zijn! De DS dijnt ook niet echt na een drempel, tis net of ze echt HELE GOEDE schokbrekers heeft.

Edit: Met de zwarte ga ik denk ik komend weekend een blokje om, dan is de pekel wel van de weg door de regen. Volgens mij heb je nu nog wel kans op pekel besmetting?

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43193
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 06 januari 2011 06:03 PM
  [ # 139 ]
CLL Martin schreef:

De winterbanden (wat dus idd bestelauto banden zijn, je hebt gelijk Waterman.. ) functioneerde in de sneeuw echt heel erg goed, geen slipje en glijertje gemaakt (met 100km per dag, door vlaamse binnenwegen). Nu de sneeuw weg is zijn het echt k*t banden. Heel stug, de DS voelt tijdens het rijden vreemd aan.

whistle

Ik ben blij dat er iemand eens eerlijk is.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10125
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 06 januari 2011 06:06 PM
  [ # 140 ]
CLL Martin schreef:

Dat zou een goede verklaring kunnen zijn! De DS dijnt ook niet echt na een drempel, tis net of ze echt HELE GOEDE schokbrekers heeft.

Edit: Met de zwarte ga ik denk ik komend weekend een blokje om, dan is de pekel wel van de weg door de regen. Volgens mij heb je nu nog wel kans op pekel besmetting?

Heb je die bezemsteeltjes laten zitten?  Laughing

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
CLL Martin
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1417
Geregistreerd: 19-10-2007

- 2CV 6 Club
- ID/DS DS21 M Pallas '67
Gepost: 08 januari 2011 11:32 AM
  [ # 141 ]

Daar zal ik ook es naar kijken Wink

Had jij ook dat je DS van achteren niet zakte en dat ze niet meer dijnde van achteren Erict?

Profiel  
 
Erict
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1012
Geregistreerd: 15-06-2007

Gepost: 08 januari 2011 06:19 PM
  [ # 142 ]

Ja, achter zakte heel langzaam. Te korte slag in de vering en geen nadeining.‘t Is in ieder geval de moeite van het proberen waard om de retourleidingen even door te blazen. Zo gebeurd en wie weet lost dit ook jouw achterveringsperikelen op.

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7575
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 08 januari 2011 10:08 PM
  [ # 143 ]

De eerste test is toch gewoon de auto in de hoogste stand te zetten en weer normaal. Als het zakken naar rijhoogte een eeuwigheid duurt, is de retourleiding het probleem. Als dit wel normaal verloopt is er iets anders aan de hand.

Profiel  
 
CLL Martin
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1417
Geregistreerd: 19-10-2007

- 2CV 6 Club
- ID/DS DS21 M Pallas '67
Gepost: 10 januari 2011 12:03 PM
  [ # 144 ]

Heb de DS in hoogste stand gezet en weer naar rijhoogte laten zakken en dat ging normaal, niet traag.
Daarna naar hoogste stand en toen naar laagste stand, ging ook normaal. Toen nog eens van rijhoogte naar laagste stand, was ook normaal. Ik denk dat ik het ergens anders moet zoeken.
Iemand een idee?

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7575
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 10 januari 2011 05:48 PM
  [ # 145 ]

Bollencheck? (Of staat dat al op een van de vorige pagina’s en heb ik die niet meer helder)

Profiel  
 
CLL Martin
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1417
Geregistreerd: 19-10-2007

- 2CV 6 Club
- ID/DS DS21 M Pallas '67
Gepost: 10 januari 2011 06:08 PM
  [ # 146 ]

Bollen zijn nieuw (volgens renaissance) maar daar kan natuurlijk ook een slechte bij zitten. Is het zo dat een kapotte bol het niet zakken van een DS kan veroorzaken?

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10125
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 10 januari 2011 06:25 PM
  [ # 147 ]

Meestal klagen mensen over het omgekeerde verschijnsel….
Ik weet er ook niet zo gauw een reden voor. Misschien is de druk in de bollen te laag? Dan zit er meer olie in de bol dan normaal en duurt het dus ook langer voordat die olie weer weggelekt is.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Kees B
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 113
Geregistreerd: 02-06-2010

- ID/DS DS21 Pallas Hydraulique
Gepost: 10 januari 2011 06:43 PM
  [ # 148 ]

Na mijn achterbollen vervangen te hebben door gereviseerde deelbare had ik (ook) een stugge achtervering. Bleek dat één bol was afgevuld op de druk van een vóórbol…. Ik weet alleen niet of dat ook een langere “hoogstand” tot gevolg had, want ik heb ze er toen gelijk weer onderuit gehaald.
Je voelt dat gelijk, normaal kun je de achterkant met heel weinig kracht laten wippen, toch?

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10125
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 10 januari 2011 08:02 PM
  [ # 149 ]

Ja, klopt.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Erict
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1012
Geregistreerd: 15-06-2007

Gepost: 11 januari 2011 10:23 AM
  [ # 150 ]
CLL Martin schreef:

Heb de DS in hoogste stand gezet en weer naar rijhoogte laten zakken en dat ging normaal, niet traag.
Daarna naar hoogste stand en toen naar laagste stand, ging ook normaal. Toen nog eens van rijhoogte naar laagste stand, was ook normaal. Ik denk dat ik het ergens anders moet zoeken.
Iemand een idee?

Even een opsomming van hetgeen er destijds aan mijn DS gebeurd is, toen deze dezelfde symptomen had:

- Druk veerbollen getest. Was nog acceptabel, maar niet optimaal. Andere veerbollen op druk gemonteerd.
- Hoogteregelaar achter vervangen.
- Veerstangen en kogels schoongemaakt en ingevet.

Dit alles leverde niet het gewenste resultaat. Enige tijd later begon de lekzak linksachter te lekken. Bij inspectie van het geheel zagen we dat de afvoer lek LHM niet in orde was en hebben we de retourleidingen doorgeblazen.

Profiel  
 
 
10 van de 15
« Eerste  < Vorige 8 9 10 11 12 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook