Dit zie je ook niet elke dag: een origineel Nederlandse Mercury Capri uit 1992.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Een Renault 21 Nevada met een omgekeerde badkuip op z’n dak.
Een Audi 80 uit 1981, waar de gevreesde roestduivel bijzonder goed heeft huisgehouedn…
Een Opel Ascona uit 1979.
En een origineel Nederlandse Peugeot 205 uit 1984 zie je ook niet meer elke dag.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
XBXG schreef:Dit zie je ook niet elke dag: een origineel Nederlandse Mercury Capri uit 1992.
Leuke spot!
“The Mercury Capri was marketed in North America by the Lincoln-Mercury division of the Ford Motor Company. The Mercury Capri was sold in the US as three distinctly different cars over three decades. The Capri for the 1971-74 model years and Capri II for 1976-77 were Ford captive imports made in Germany. At its peak, Capri sales in North America were the highest for any import model except the Volkswagen Beetle. These Capris, now fairly rare, are becoming sought after for restoration because of their styling, performance & relative affordability. The Capri from 1979-86 was a rebadged Ford Mustang made in the US, and from 1991–94, a convertible from Ford Australia.”
Bron: Wikipedia.
Er waren dus 3 heel verschillende Mercury Capri’s. Dit laatste model was waarschijnlijk het minst succesvol.
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 654
Geregistreerd: 23-11-2009
- GS/GSA 1220 Club break
DriverD schreef:XBXG schreef:... Mercury Capri uit 1992.
...from 1991–94, a convertible from Ford Australia.”...
... Dit laatste model was waarschijnlijk het minst succesvol.
Ik ken deze uit het boekje “Lemon! 60 heroic failures of motoring” door de Australische autojournalist Tony Davis. De capri kon niet op tegen de MX-5 die ongeveer tegelijkertijd uitkwam.
dat boekje (en deel twee) is trouwens een aanrader, hilarisch geschreven.
GS Club berline ‘73, GS Club break ‘79, Xsara 1.8 16v berline ‘99
Totaal aantal Berichten: 943
Geregistreerd: 23-08-2005
- CX 2500 D Break
- CX 2000 Pallas
Een blinkende GTV6, vanmorgen op station Geldermalsen.
Totaal aantal Berichten: 6158
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
En wat denk je van die Espace, die er net voor staat? Die zie je ook niet veel meer…
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Vandaag gespot in Heerenveen, en hij was werkelijk als nieuw!
vanavond in Drachten; Die vrrrrroeoeoeoemmmmm, dat doet toch wel wat me mij.
En een weekje geleden in Leeuwarden, wellicht de saaiste spot van mij ooit;
Die 207D is duidelijk nog niet zo vaak op-en-neer naar Turkije geweest.
bonetone schreef:Een blinkende GTV6, vanmorgen op station Geldermalsen.
Hilko16TZI schreef:En wat denk je van die Espace, die er net voor staat? Die zie je ook niet veel meer…
Sterker nog, het gaat hier om een origineel Nederlandse Quadra. Het aantal dat daarvan nog rondrijdt in Nederland is denk te tellen op de vingers van 1 hand…
En het kenteken kwam me al bekend voor…
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 943
Geregistreerd: 23-08-2005
- CX 2500 D Break
- CX 2000 Pallas
Hilko16TZI schreef:En wat denk je van die Espace, die er net voor staat? Die zie je ook niet veel meer…
Ja inderdaad, er staat daar ook vaak een Austin Princess maar helaas heb ik die deze keer niet gezien.
@XBXG: wel speciaal, dat je je die kentekens dan nog herinnert….
Och, dat is een tic. Ik had de foto’s al jaren niet meer bekeken, maar ik wist gewoon dat ik van die Espace foto’s had.
Zodra ik eenmaal een kenteken heb gefotografeerd, vergeet ik ‘m bijna nooit meer.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 1595
Geregistreerd: 27-06-2010
- ID/DS D Super
- ID/DS ID19B
In Haarlem, Trabant 601 uit 1975
Mijn snoeken:
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/214511/P0/
Totaal aantal Berichten: 3762
Geregistreerd: 07-09-2008
- C5 2.0i 16V Ligne Prestige G3
- BX 1.9 GTI
Range Rover Sport Revere in een bijzonder kleurtje:
En een prachtige Renault 25:
C5 2.0i 16V Ligne Prestige 37-PP-RP / BX 1.9 GTI RK-55-NV
Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08 / AX 1.4i TZX DH-RP-44 / ZX 1.9D Avantage JV-RH-88 / C5 1.8i 16V Ligne Prestige 54-HK-DJ / C5 2.0i 16V Ligne Prestige BVA 27-JD-FX / Xsara 1.6i 16V VTR Coupe 86-JL-KK / Xsara 1.4i Difference II 23-NX-VJ / XM 3.0i V6 24V Exclusive BVA 74-RFD-3
Totaal aantal Berichten: 9070
Geregistreerd: 05-04-2007
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- Xantia 2.0i SX Automatic
Prachtig, zo’n 25. Ook leuk dat die zwaait. Die zie je daar nog heel veel rijden. In Nederland daarin tegen..
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
Ik vind zo’n série 2 geen gezicht, in tegenstelling tot de série 1, die vind ik prachtig. Helaas kom je die nauwelijks meer tegen…