7 van de 9
« Eerste  < Vorige 5 6 7 8 9 Volgende > 
   
motor dichten/update + aandrijfas
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 03 januari 2011 02:16 PM
  [ # 91 ]

Goed bezig.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
jef scholliers
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1000
Geregistreerd: 22-11-2006

Gepost: 03 januari 2011 02:43 PM
  [ # 92 ]

In ieder geval leuk dat alles nog volledig is !

Afbeelding Bijlagen
k71.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
jef scholliers
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1000
Geregistreerd: 22-11-2006

Gepost: 04 januari 2011 10:03 AM
  [ # 93 ]

Hoe kan ik vervolgens die ashoes aan de bak er op krijgen ?  Moet dan die “ring” van de aandrijfas worden verwijderd of kan ik er op één of andere manier ook langs de achterkant aan ? 

En heeft er iemand een tip om de moer los te krijgen die op de aandrijfas achter de borgpen zit ?
Het heeft de neiging om allemaal gewoon mee rond te draaien !

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 04 januari 2011 10:06 AM
  [ # 94 ]

Je schuift de ashoes erop als je de wielzijde eraf hebt. Dus homokineet eraf. Hoes wielzijde eraf , hoes bakzijde eraf en dan nieuwe erop.

Die moer draai je los door het wiel er op te zetten en auto van de krik af. Dan met de dop door het gat in de velg.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
dirkvdmei
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1195
Geregistreerd: 11-08-2009

- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
Gepost: 04 januari 2011 02:07 PM
  [ # 95 ]

Kijk eens op de Duitse site gs-gsa-ig.de , daar staat e.e.a. heel goed beschreven, compleet met foto’s.

De centrale moer draai ik altijd los met het wiel op de grond, handrem aangetrokken.
Dan een passende dop met kort verlengstuk, wringijzer en een eind pijp. Deze moeren zitten behoorlijk vast, red je niet met een rateltje.
Wel een steuntje onder het verlengstuk plaatsen anders schiet de sleutel er geheid af, met alle ellende vandien. Bij montage alles dik in het vet, scheelt stukken als het later weer eens los moet.

Ik gebruik nooit ligarexbandjes maar universele ashoesklembanden. Werkt veel makkelijker.

Veel succes

Profiel  
 
pmd (verbannen)
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 316
Geregistreerd: 26-04-2010

Gepost: 05 januari 2011 11:59 AM
  [ # 96 ]

Lekker bezig Jef! Wink

ik moet toch regelmatig even kijken in dit topic om te zien wat je nu weer bent tegengekomen!
Wel hoop ik dat alles helemaal goed komt en dat je geen zaken over het hoofd hebt gezien bij het cleanen van je motor.

Het lijkt er sterk op dat je nog geen werkplaatshandboek hebt in je garage (of moet ik zeggen huiskamer) ik heb nog een citroen manual liggen mocht je interesse hebben? Soort vraagbaak maar van van Citroen zelf meen ik….

In elk geval succes en ik vind het tof dat je het ‘gewoon maar doet’ en ziet wat je tegenkomt! Daar leer je wel veel van

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 05 januari 2011 12:02 PM
  [ # 97 ]
dirkvdmei schreef:

Ik gebruik nooit ligarexbandjes maar universele ashoesklembanden. Werkt veel makkelijker.

Vind je dat echt? Ik vind ligarex geweldig. het werkt makkelijk, het werkt snel en het is beresterk en mooi.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 05 januari 2011 06:27 PM
  [ # 98 ]
dirkvdmei schreef:

De centrale moer draai ik altijd los met het wiel op de grond, handrem aangetrokken.
Dan een passende dop met kort verlengstuk, wringijzer en een eind pijp. Deze moeren zitten behoorlijk vast, red je niet met een rateltje.

Of weer die fijne slagmoersleutel!

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 05 januari 2011 06:42 PM
  [ # 99 ]
waterman schreef:
dirkvdmei schreef:

Ik gebruik nooit ligarexbandjes maar universele ashoesklembanden. Werkt veel makkelijker.

Vind je dat echt? Ik vind ligarex geweldig. het werkt makkelijk, het werkt snel en het is beresterk en mooi.

Inderdaad. Ligarex vind ik ook ideaal, veel gemakkelijker dan andere manieren van hoes-bevestigen.

Citroen!

Profiel  
 
dirkvdmei
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1195
Geregistreerd: 11-08-2009

- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
Gepost: 05 januari 2011 09:36 PM
  [ # 100 ]

Zo zie je…... de meningen zijn verdeeld.
Misschien ben ik wat minder handig, ik krijg het met ligarex niet voorelkaar.
De universele is:  voorbuigen, omleggen, inhaken en met een vlechttang de spanning erop zetten.
Vind ik handiger en wat nog veel belangrijker is, het blijft goed zitten.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 05 januari 2011 10:00 PM
  [ # 101 ]

Ligarex blijft ook goed zitten. Ga eens oefenen Dirk!

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
jef scholliers
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1000
Geregistreerd: 22-11-2006

Gepost: 07 januari 2011 12:07 AM
  [ # 102 ]

Als ik het goed lees in mijn WPHB (!!!!!!!), dan moet die hoes aan bakzijde over de drie asjes op de aandrijfas gefrommeld worden .  Juist ?

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 07 januari 2011 12:23 AM
  [ # 103 ]

Onjuist:

bogaard77 schreef:

Je schuift de ashoes erop als je de wielzijde eraf hebt. Dus homokineet eraf. Hoes wielzijde eraf , hoes bakzijde eraf en dan nieuwe erop.

Die moer draai je los door het wiel er op te zetten en auto van de krik af. Dan met de dop door het gat in de velg.

Lezen!

Citroen!

Profiel  
 
jef scholliers
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1000
Geregistreerd: 22-11-2006

Gepost: 07 januari 2011 10:55 AM
  [ # 104 ]

Ik zie daar zo’n stabilisatiering op de as zitten .  Kan die er dan zomaar af en terug op ?

Profiel  
 
citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 07 januari 2011 02:03 PM
  [ # 105 ]
jef scholliers schreef:

Ik zie daar zo’n stabilisatiering op de as zitten .  Kan die er dan zomaar af en terug op ?

Die moet je laten zitten en de ashoes inderdaad over de 3 asjes heen doen.

Profiel  
 
 
7 van de 9
« Eerste  < Vorige 5 6 7 8 9 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook