







Totaal aantal Berichten: 763
Geregistreerd: 08-11-2007
- C4 (2004-heden) C4 Cactus 1.2 PureTech Shine
- CX 2200
- C-Zero EV
Mulder schreef:Volgens mij zijn we uitgepraat en kan dit topic gewoon dicht. De posts van de eerste 3 pagina’s worden vanaf pagina 4 gewoon herhaald, inclusief de plaatjes. Het frame van Ree, de Beutler, de Caruna…
Oi Mulder, ga je ège topics sluiten!
Hoewel ik alle reacties waardeer ben ik het wel met je eens dat sommige potentiele oplossingen voor mijn ‘probleem’ herhaald worden - maar in mijn openingspost schreef ik al dat ik helemaal niet naar oplossingen op ZOEK ben!
Jazeker, ik hoop ooit (als ik ineens 2 rechterhanden heb gekweekt) ook een uitneembare achterbankzitting te fabriceren zoals Ree, jazeker ik gebruik zo nu en dan al een aanhangertje en jazeker, ik heb inmiddels een XM erbij. Maar toch loop ik soms tegen het enige in mijn ogen écht zwakke punt van de CX Berline, mijn Grote Liefde, aan. Ik heb dit topic geopend om zulke momenten met jullie te delen, en om anderen met soortgelijke ervaringen de gelegenheid geven om ook hun sores op dit gebied van zich af te schrijven. Alles onder het motto ‘gedeelde smart is halve smart’. Dus ik hoop niet dat het topic dicht moet!














































Totaal aantal Berichten: 43340
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Natuurlijk gaan we niet een topic dichtsmijten omdat één gebruiker daar om roept
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste


































Totaal aantal Berichten: 15709
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Sterker nog, behalve uitverkochte verkoopstopics, topics die niet aan de forumregels voldoen en topics die na herhaalde waarschuwingen gruwelijk uit de hand blijven lopen worden er in principe geen topics gesloten.

























Totaal aantal Berichten: 6503
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
En ik maar denken dat ik heel belangrijk was.
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)
Voor de echte liefhebber van ruimte in je CX heb ik nog een ambulancedak liggen, compleet met achterklep-deel. Voor nop. Moet wel snel weg.
CX GTi Turbo 2 - All Black


























Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Ik vind de CX berline geweldig, vooral zonder trekhaak. Niemand valt je lastig om meuk te vervoeren, en er kan geen aanhanger achter. Ideaal.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
een CX 2 deurs lijkt me ‘t summum
CX GTi Turbo 2 - All Black


























Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Ach mensen vervoeren kan soms nog net. Dingen die je er zelf in moet tillen vind ik irritant.
Met een koolstofvezel achterklep en een versterkte plexiglas achterruit zou een 5 deurs CX wel moeten kunnen denk ik.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

























Totaal aantal Berichten: 6503
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Maar het kan ook anders, ik neem tenminste aan dat die Beutler dat ook niet had.
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)


























Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Ja maar die is wel heel lelijk. Ik zou het nog wel leuk vinden als je het aan de buitenkant niet kan zien dat het aangepast is. Alhoewel. Zelf hoef ik het niet, anders willen mensen dat ik wasmachines voor ze gaan vervoeren. Ik heb me weleens afgevraagd of er een markt voor zo’n modificatie zou zijn, of ‘t de moeite waard is het te ontwikkellen.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!





















Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Ik vind het verreweg het grootste minpunt van de CX, dus wie weet is er wel vraag naar, als het netjes gebeurt (dus met behoud van de bestaande achterruit). Maar ik heb al een gastank, dus dat gaat sowieso niet.
in principe zou het met het wegnemen van de hoedenplank en de4 onderste dwarse stijl waar het raam op rust plek zijn voor een zodergelijke contstructie.
Het mooitste zou zijn om á la AX een achterklep aan ruit zonder omlijsting te fabriceren. Dat zou moeten kunnen met een goed geharde ruit en kunststof achterklep.
lijkt me een uitdaging…....
CX GTi Turbo 2 - All Black


























Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Ja die ax-achtige constructie lijkt mij ook het mooiste. Voor wat betreft de gastank, als je de brandstoftank verkleint is er wel ruimte voor een onderbouw gastank. Maar ja ik schat dat zo’n conversie pakket, zelfs al is ie een beetje uitontwikkeld niet onder de 4000,- per auto zou komen. Wel leuk hoor, maar ik denk dat de meeste cx rijders het er niet voor over hebben.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!














































Totaal aantal Berichten: 43340
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ik zag laatst een foto van een cx met een tank op de plek van het reservewiel onder de motorkap…. prachtig, vooral bij een leuke aanrijding of als je de diravi rechtuit wil stellen…
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste


























Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Ik weet welke auto dat is… LPG tanks zijn wel legendarisch sterk, maar dan loop je het risico dat ie bij een fikse aanrijding bij je op schoot komt te liggen. Klein tankje achter en onderbouw is mooiere oplossing. Al helemaal als je een vijfde deur maakt.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!