Totaal aantal Berichten: 56
Geregistreerd: 23-10-2005
- C3 1.4 exclusive
- Xantia 1.8 16v
- 2CV club
Hallo allemaal…
Heeft er iemand ervaring met het smeren van de voor veerpoten?
Die van mij kraken,en de voorkant gaat schokkerig omhoog en omlaag.
Of misschien moeten ze wel vervangen worden?
Wie kan mij vertellen wat te doen?
ps. aan de veerbollen ligt het niet want die zijn een week terug op druk gebracht.
Ton
Citroën , C’est une tres bien voiture !
tien seconden en de zoekfunctie van dit forum:
http://www.citroen-forum.nl/viewtopic.php?t=165388&highlight=veerpoten+smeren
Er is vast nog veel meer over te vinden!! Denk dat zoeken meer oplevert dan een nieuw topic starten. Doordat hier al zoveel over is geschreven klikt lang niet iedereen meer op een topic over veerpoten…
Succes in ieder geval!!!
Totaal aantal Berichten: 651
Geregistreerd: 12-07-2004
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- Berlingo 2.0HDI 600 4x4 dangel
- Xsara 1.6 prestige coupe
het kan helpen als je ze wisselt ,van links naar rechts, omdat dan de zuiger andersom in de poot zit.
met rijden hoor je het waarschijnlijk niet, alleen met omhoogkomen denk ik.ik zou daar niks aan doen alles werkt prima en lekt niet. hij kan daar oud mee worden, het is geen teken dat het binnen kort stuk gaat.
zijn het niet de handremkabels die je hoort?? die willen ook wel eens
krakend door de ogen glijden.
alleen een CITROEN rijdt als een CITROEN
Dennis van der Ven of the year
CITROEN DIEMEN
smeer de veerpoten in met Teflon !!!!
aan de bovenkant van de poot zit een gat waar je de poten kan smeren. spuit de poten dan in met een fikse lading Teflon, en ze zijn weer als nieuw.
Teflon kan trouwens ook heel goed tegen hoge druk, en daarom zeer goed aan te bevelen. ik heb ze een maand geleden ook ingesopt ermee, en zijn nog als nieuw !!!
liever 10 sterren in me ruit, dan 1 op me motorkap
vortex schreef:smeer de veerpoten in met Teflon !!!!
aan de bovenkant van de poot zit een gat waar je de poten kan smeren. spuit de poten dan in met een fikse lading Teflon, en ze zijn weer als nieuw.Teflon kan trouwens ook heel goed tegen hoge druk, en daarom zeer goed aan te bevelen. ik heb ze een maand geleden ook ingesopt ermee, en zijn nog als nieuw !!!
Toch even een oud draadje ophalen. Eergister heb ik de stroeve veerpootjes eens een spuitje vet gegeven in dit gat:
En ik neem aan dat dat het bedoelde gat was waar het vet/LHM in moet. Dus vet er in, motor aan, auto op hoogste stand, en wat schetst mijn verbazing: er kringelt een mooi pluimpje rook uit dit gat?! Met een flink verbrand luchtje er bij.
Iemand anders dit wel eens meegemaakt? Mijn idee is dat door de stroeve veerpoten en de auto in de hoogste stand zetten er zoveel wrijving ontstond dat de temperatuur van de poten flink hoog opliep… Maar zo warm dat het vet verbrandt?
Of loop ik nou toch gewoon het vet in een fout gat te poeren?
BX19TD van 319000 - 406400 kms—> Verkocht aan Emiel (bx19trs)
"De pasvorm is zo belabberd dat ‘t best origineel zou kunnen zijn" - Harm
dat gat is wel goed, maar je poten waarschijnlijk wel heel erg stroef.
<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.
stoterstangen90 schreef:dat gat is wel goed, maar je poten waarschijnlijk wel heel erg stroef.
Bedankt voor de bevestiging…
Dus mijn hypothese stroef = wrijving = veel warmte = verbrand vet gaat wel redelijk op?
Het zou ook nog drijfgas kunnen zijn uit de spuitbus eventueel.
BX19TD van 319000 - 406400 kms—> Verkocht aan Emiel (bx19trs)
"De pasvorm is zo belabberd dat ‘t best origineel zou kunnen zijn" - Harm
Robin schreef:stoterstangen90 schreef:dat gat is wel goed, maar je poten waarschijnlijk wel heel erg stroef.
Bedankt voor de bevestiging…
Dus mijn hypothese stroef = wrijving = veel warmte = verbrand vet gaat wel redelijk op?
Het zou ook nog drijfgas kunnen zijn uit de spuitbus eventueel.
of verdampend vocht
<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.
Ik denk niet dat een veerpoot gelijk al zo warm wordt bij een koude start. De net genoemde theorie van drijfgas lijkt me aannemelijker….
Test
stoterstangen90 schreef:of verdampend vocht
Verdampend vocht maakt geen brandlucht en blauw/zwarte rook lijkt me?
BX19TD van 319000 - 406400 kms—> Verkocht aan Emiel (bx19trs)
"De pasvorm is zo belabberd dat ‘t best origineel zou kunnen zijn" - Harm