4 van de 5
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 Volgende > 
   
kan een IE ook betrouwbaar zijn?
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 02 november 2005 12:09 AM
  [ # 46 ]
boeman schreef:

Voor de rest heeft een DSuper5 al van origine de 5-bak met lange overbrenging, dus lage toeren.

Bram.

Dat hangt er vanaf, als het een Dsuper5 is met de echte DS21 motor ( DX2) dan klopt dat. Is het echter een Dsuper van zeg, voor 1972, dan heeft deze een 1985 cc motor, met een korte 5 bak!
Dat was een dsuper met optionele 5 bak. Deze auto’s hebben dus nog het oude type deurklink!

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
boeman
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 807
Geregistreerd: 08-05-2005

- ID/DS Dsuper
- C3 1.6 e-HDI Dynamique
Gepost: 02 november 2005 12:27 AM
  [ # 47 ]
waterman771 schreef:
boeman schreef:

Voor de rest heeft een DSuper5 al van origine de 5-bak met lange overbrenging, dus lage toeren.

Bram.

Dat hangt er vanaf, als het een Dsuper5 is met de echte DS21 motor ( DX2) dan klopt dat. Is het echter een Dsuper van zeg, voor 1972, dan heeft deze een 1985 cc motor, met een korte 5 bak!
Dat was een dsuper met optionele 5 bak. Deze auto’s hebben dus nog het oude type deurklink!

je hebt natuurlijk gelijk, ik ging er alleen vanuit dat hij het over de eerste had, ook vanwege de metallic lak. De ‘DSuper met optionele 5-bak’ noem ik altijd <- zo, itt de ‘DSuper5’ met standaard 5-bak. Zelf heb ik trouwens een DSuper met 1985 CC motor en een lange 5 bak, die is later ingebouwd.

ik zie, ik zie wat jij niet ziet en het is Blue Danube.
het is een DSuper, met 5-bak, LPG en leer!

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 02 november 2005 12:28 AM
  [ # 48 ]

Rijdt dat nog een beetje, een 2.0 motor met lange bak?
Haalt ie zijn topsnelheid dan in 4 of 5, of helemaal niet meer?

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
maartenbokslag
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 359
Geregistreerd: 26-09-2004

- 2CV 2cv6
- ID/DS ID 19 P
Gepost: 02 november 2005 09:46 AM
  [ # 49 ]

Het is een echte DSuper 5, en ik heb de auto gekocht! Jippie!
Binnenkort plaatjes!
Groet,

Antieke fietsen zijn ook mooi! Kijk eens op http://www.antique-bicycles.net

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 02 november 2005 09:50 AM
  [ # 50 ]
maartenbokslag schreef:

Het is een echte DSuper 5, en ik heb de auto gekocht! Jippie!
Binnenkort plaatjes!
Groet,

Veel plzier en succes er mee! Very Happy

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
engbokho
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 976
Geregistreerd: 09-03-2005

Gepost: 02 november 2005 10:07 AM
  [ # 51 ]

G E F E L I C I T E E R D!

(dat interieur dat komt er ook nog wel)

Profiel  
 
GeraldDSuper
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 586
Geregistreerd: 24-06-2005

- ID/DS DSuper
- 2CV 6 Club
- C4 (2004-heden) Ë C4
Gepost: 02 november 2005 10:40 AM
  [ # 52 ]

Gefeliciteerd en welkom bij het DSuper gilde.

Ik heb trouwens de omgekeerde combinatie van Bram: Een DSuper met optionele (korte) 5 bak, waar later een DS21 motor ingebouwd is. Overigens met inliggende handgrepen van juni 1972. De DSuper5 kwam volgens mij pas in het najaar van 1972. Correct me if I’m wrong.

Profiel  
 
maartenbokslag
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 359
Geregistreerd: 26-09-2004

- 2CV 2cv6
- ID/DS ID 19 P
Gepost: 02 november 2005 10:46 AM
  [ # 53 ]

Staat dit forum nog op zomertijd? Da’s wel heel positief denken zeg!?

Antieke fietsen zijn ook mooi! Kijk eens op http://www.antique-bicycles.net

Profiel  
 
boeman
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 807
Geregistreerd: 08-05-2005

- ID/DS Dsuper
- C3 1.6 e-HDI Dynamique
Gepost: 02 november 2005 12:57 PM
  [ # 54 ]
waterman771 schreef:

Rijdt dat nog een beetje, een 2.0 motor met lange bak?
Haalt ie zijn topsnelheid dan in 4 of 5, of helemaal niet meer?

ja hoor, top (170 op teller) zowel in 4 als 5. Acceleratie is redelijk. Rijdt juist heel erg rustig deze combinatie. Op de snelweg rij ik meestal tussen de 130-140 op de teller.

Bram.

ik zie, ik zie wat jij niet ziet en het is Blue Danube.
het is een DSuper, met 5-bak, LPG en leer!

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25569
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 04 november 2005 07:40 PM
  [ # 55 ]

Hi Don,

over smaak valt niet te twisten!

Moet toegeven dat ik ook eens in en gekietelde 850 260+ km/h heb gereden!
Cool

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724
Geregistreerd: 27-04-2004

Gepost: 04 november 2005 07:52 PM
  [ # 56 ]

Volvo?  OOOH, dat ken ik..wel eens achter een rubberboot zien hangen…
Volvo pendule?  nee, ik weet het weer..Volvo Penta Shocked

Wink

 

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 04 november 2005 08:05 PM
  [ # 57 ]
VolvoMafia schreef:

kommaarkommaarkommaar…

The Don Twisted Evil

Is er eigenlijk geen Volvo-forum? [Patje gaat ff googelen] Ja! http://www.volvo-forum.nl/

Veel plezier daaroh!  Very Happy

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 04 november 2005 10:14 PM
  [ # 58 ]

Goh, daar was ik nu nooit op gekomen.

Mensen, laten we wel wezen… Als autoliefhebbers bestaat er (meestal) maar 1 merk voor je. In ons geval is dat Citroën. Daarbij worden vele andere merken regelmatig “in de pan gehakt”. Of dit nu reel is, gebaseerd is op feiten en ervaringen of niet, dat maakt daarbij niet uit!

Maar om daar nu een Volvo-Citroën conflict van te maken? Nee, dat is het niet waard. Ik, en vele anderen zijn genoeg liefhebber om ons daar niet mee bezig te houden. Ik hoop dat jullie dat ook zijn.

Laten we elkaars smaak respecteren, zowel Citroën als Volvo en natuurlijk vele andere merken zijn merken met stijl, laten wij ons nu maar met stijl gaan gedragen, en vooral denken dat je eigen merk het beste is. Niets mis mee toch?

Edit, welke opmerking was trouwens zo vermeldingswaardig? Ik kan niets ergs vinden!

Profiel  
 
René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724
Geregistreerd: 27-04-2004

Gepost: 04 november 2005 10:20 PM
  [ # 59 ]

Wat een gehap zeg…

Wij zijn Citrofielen..en vinden (de meeste) volvo,s bagger…(blercedes,auwdie,frot,never mind, we vinden het allemaal perenkisten
Het is natuurlijk gekmakerij, waar je geen waarde aan moet geven.

Volvo heeft het nog makkelijk vergeleken bij Slopel (weetjewel, die vreselijk roestende duistse afvalbakken Wink )

 

Profiel  
 
Ds23man
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1240
Geregistreerd: 30-05-2005

Gepost: 04 november 2005 10:28 PM
  [ # 60 ]

Wat krijgen we nou? Heb ook twee “Auwdi’s"in de schuur staan! Pas op mannetje! Evil or Very Mad

GRG Very Happy Very Happy Very Happy

.(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)

Profiel  
 
 
4 van de 5
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook