Slecht starten DW8
Gepost: 03 januari 2011 11:06 AM

Dag mensen, ik weet het, WEER een topic over slecht starten van een DW8.
Uit de andere topics die hier staan kan ik uit opmaken dat het probleem wel eens bij de kleppen kan liggen.
Het is dus een 1.9D bj 2000 met nu 160.000 Km hij start heel slecht pas na een 4 keer voorgloeien kan ik hem aan de praat houden, bij de voorgaande pogingen valt hij steeds weer stil ookal geef ik gas.
Bij het starten maakt hij een klepperend geluid en rookt hij blauw wit.
Nu heeft er iemand een idee wat het zou kunnen kosten om het hem terug in orde te krijgen.
Gewoon om te weten of de kosten nog opwegen om te laten herstellen.
Thx.

Profiel  
 
boukewerff
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1184
Geregistreerd: 16-02-2007

- XM 3.0 V6 Exclusive Aut LPG
- C5 2.0 16v Exclusive LPG G3
Gepost: 03 januari 2011 05:54 PM
  [ # 1 ]

Ik zou eerst kijken of de pomp lucht aanzuigt, daarna de gloeiers testen en als dat het probleem niet is kleppen stellen. Kleppen stellen is idd een veel gehoord probleem, en kost ook wel wat.

Alles wat ontstaat, komt voort uit het denken, het is geboren uit denken, gevormd uit denken.

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 04 januari 2011 12:09 AM
  [ # 2 ]

Ik zou eerst met de gloeiers beginnen, lucht aanzuigen van de pomp, kun je controleren door een paar keer met de handpomp te pompen, voordat je gaat starten. De km-stand is wel typisch voor het stellen van de kleppen bij dit type motor, klepspeling controleren is niet zo heel, c.a. een uur voor de garage.

Profiel  
 
Gepost: 09 januari 2011 11:03 AM
  [ # 3 ]

Mensen bedankt voor de reacties.
Nu aan het slecht starten heb ik nog niets kunnen doen, maar er duikt nu nog iets anders op.
Het verleggen van de versnellingen gaat niet zo goed meer.
Niet dat ik de auto niet in versnelling krijg, de pok bediend heel stroef.
De koppeling doet alles normaal, slipt niet door tijdens het gas geven en rijden geen gekraakt van de tandwielen.
Zelf als de wagen als de wagen niet draaid en ik druk het ontkoppelingspedaal in dan nog gaat de pok heel stroef in alle versnellingen.
Iemand een idee ?
Zou hij de geest aan het geven zijn ?

Profiel  
 
EW
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5010
Geregistreerd: 03-08-2004

Gepost: 09 januari 2011 11:59 AM
  [ # 4 ]

Wat is de onderhoudshistorie van de auto?

Ik vind het allemaal klinken alsof er wat dingen een beetje bijgesteld en afgesteld moeten worden.

Profiel  
 
Gepost: 09 januari 2011 12:51 PM
  [ # 5 ]

De auto gaat altijd binnen op de km’s dat de garage aangeeft bij een onderhoudsbeurt.
Hij is in augustus 2010 binnen geweest op 150 000 km nu heeft hij 157 000 km.
Alles begint zo opeens voor te komen dat ik mij afvraag of het de kosten nog waard zijn om alles te herstellen.
Heb totaal geen gedacht wat het allemaal zou gaan kosten om hem in orde te krijgen.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook