![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_7518.jpg)
Totaal aantal Berichten: 163
- C1 1.0 collection
Na 3,5 jaar en 80000 nagenoeg probleemloze kilometers hebben we vrijdag onze picasso ingeruild voor een ...Picasso!! we gaan van een 1.8-16v van 02-‘02 op G3 met 212000km naar een 1.8-16v van 09-‘05 op G3 met 149000km.
de ‘nieuwe’ heeft dezelfde kleur maar is alleen van het nieuwere type, dus met chroom op de bumpers en heeft als extra t.o.v. de vorige cruise control en parkeerpiepjes achter.
eigenlijk had de vorige nog wel langer meegekund, maar daar had ik in het aankomende jaar voor ongeveer 1000 euro aan onkosten aan gekregen, en daar had ik even geen zin in.
bij de ‘nieuwe’ is de onderhoudshistorie aanwezig met o.a. een hele grote beurt bij 130k met nieuwe distributie incl. waterpomp en er zitten zgan michelins onder.
We gaan het meemaken!
als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan….
C1 1.0 collection 6-‘13 81dkm
Peugeot 308SW 1.6Blue-HDI executive 4-‘17 101dkm
Yamaha TDM850 9-‘00 52dkm
Leuke kleur en looks.
Ik kan het me voorstellen dat je die 2005 net even mooier vind. Kwa rijden maakt het niets uit.
Ik hoop dan wel dat je niet teveel hoefde bij te leggen.
Heb je nu wel de versie met ESP erop? Dan zit net als het ‘alle deuren op slot knopje’ op het dashboard een knopje ESP.
Misschien had je dan eerst ook geen schijfremmen achter en nu dus wel.
Cruisecontrol is echt super ! Het draaiwieltje daar zet je hem mee aan. Ik heb hem altijd op aan. Dan zet je met het bovenste knopje de snelheid vast. Als je dat hebt gedaan kan je met het bovenste knopje de snelheid per druk 3km verhogen. Het onderste knopje is om de snelheid 3km te verlagen. De buitenste grote knop is om hem uit te zetten (gaat ook met koppeling of rem). Ook is de buitenste knop de geheugenknop.> als je tussentijds de ingeschakelde cruisecontrol uit gezet hebt, en je drukt de knop in dan pakt hij de snelheid op die je vantevoren hebt gereden op cruise.
Dus dezelfde teruggenomen..wel,..Een C4 zou ik ook niet willen. Die versie die jij nu hebt is veel leuker.
"Het lijkt wel een toerbus"..Mijn eerste reactie in een picasso. xsara picasso 1.8-16v difference 2003