Hallo allemaal!
Ben druk bezig met mijn oiit verzopen DS23: motortje eruit gehad en weer bijna zover adt -ie terug kan. Ik heb nieuwe motorsteunen, maar heeft toevallig iemand ooit gemeten hoeveel het verschil is tusse:
1. Motorsteunen geplaatst onder belasting
2. Motorsteunen geplaatst zonder beasting
WPH zegt: 92 mm onder belasting. Ik heb die dingen bij Chypasre gekocht. Momenteel gemonteerd op de motor (naast de auto nog steeds) met 98 mm. Ik verwacht dus een indrukking in de auto van zo’n 6 mm. Aan beide kanten dus. Op basis vcn ervaring met dergelijke rubbers, maar verder niet. Tijdens de demontage van de motor uit de auto kwam ik reachter dat er moelijk bij te komen is in de auto, die motorsteunen dus. Helemaal om ze op torque te krijgen.
Hilko
Citroen DS19A Pallas 1967, BVH
Citroen C4 Grand Picasso EAT6 Blue HDi 2019





























Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Bak aan motor monteren en dan buiten de auto de motorsteunen belasten (ofwel de motor-bakeenheid op de twee motorsteunen en de baksteun laten rusten).
Citroen!
Ja, inderdaad…. maar zonder dat steuntje die effe niet aanwezig was bij Het Magazijn….! Komt wel goed, zie ik wel als het boeltje er weer in zit!
Citroen DS19A Pallas 1967, BVH
Citroen C4 Grand Picasso EAT6 Blue HDi 2019





























Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Hoi Hilko,
Je kan ook iets improviseren natuurlijk! Zie
Citroen!
Ben ik inderdaad mee bezig. Voor iedereen, ik zal eens een relatie leggen tussen -Chyparse- steunen onbelast en belast. Helpt iedereen denk ik! W"e hebben niet allemaal steuntjes en blokjes en houtjes e.d.!
Citroen DS19A Pallas 1967, BVH
Citroen C4 Grand Picasso EAT6 Blue HDi 2019





























Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Het verschil “onbelast-belast” is bij elke motorsteun anders, denk ik. Dat is ook de reden dat ik die constructie gebruikt heb. De pallets eronder zijn handig, maar niet persé nodig.
Citroen!
Is het mogelijk om de motor wat op te krikken om de motorsteunen te vervangen? En hoe moet het dan met de afstelling van de motorsteunen?












































Totaal aantal Berichten: 25641
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Beetje trial and error. Opkrikken onder carter met blokje hout ertussen, Dan de steunen van de motor schroeven. Dus de hele unit. niet alleen de steun.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>