rb schreef:Hurricane (UK) = Pallas (AT) = Ourane (FR + ES), toch?
De BX 19 GTI Hurricane is in de UK geleverd als GTI en als Turbo D met Ourane-uiterlijk.
Dit is zo’n BX 19 GTI Hurricane, die ooit op eBay heeft gestaan:
De Pallas heeft in Oostenrijk bestaan, eveneens gelijk aan de BX Ourane in Frankrijk (oftewel een BX Turbo Diesel met 16V-achterspoiler, maar zonder side-skirts):
(bij deze BX Pallas is dus enkel het Pallas-plaatje op de C-stijl anders dan de Ourane)
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
De BX Break Evasion was gebaseerd op de basisversie van de BX die in Nederland nooit geleverd is. De BX Calanque werd in Nederland (en België? ) geleverd als Cannes.
La CX, elle est plus qu’une voiture.
Nog Citroën-loos. Op dit moment rijdend in mama’s Renault Mégane RN 1.4 16V (2000, Rouge Cérise). En tout cas, un véhicule français
MSL schreef:De BX Break Evasion was gebaseerd op de basisversie van de BX die in Nederland nooit geleverd is. De BX Calanque werd in Nederland (en België? ) geleverd als Cannes.
Dus ik kan voorzichtig de conclusie trekken dat het allemaal duurder klinkt dan het in feite is?
Verleden: BX 19TZI,BX 16TGI Progress,2cv6, BX 14 RE (type 1)GSA X3,GSA X1.BX GTI automatic ZX1.8i. Heden: XM 2.1 TD VSX
MSL schreef:De BX Break Evasion was gebaseerd op de basisversie van de BX die in Nederland nooit geleverd is. De BX Calanque werd in Nederland (en België? ) geleverd als Cannes.
Evasion is toch gewoon de Franse benaming van een Break : :
BX Calanque (geleverd in grijs en wit):
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Niet lelijk eigenlijk…
JCW_Routiere schreef:Iemand ooit weleens gehoord van de BX Dyana??
Kijk maar hier…
Das inderdaad een bekend plaatje. Het blijft eeuwig zonde dat Citroën de Dyana nooit in productie heeft genomen, al vraag ik me af of het een nuttig model BX zou zijn geweest, met slechts 2 deuren…
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
En je had toch al de BX’s service of zijn die niet door Citroën zelf gebouwd?
http://home.scarlet.be/clukkers/clukkers/
Belgische Dyane Confort ‘67.
Yannick schreef:En je had toch al de BX’s service of zijn die niet door Citroën zelf gebouwd?
Ik neem aan dat je de BX Entreprise bedoeld?
In het geval van de BX Entreprise berline, zijn ze gewoon door Citroën gebouwd. Indien Break Entreprise, dan zijn komen ze van Heuliez vandaan.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
XBXG schreef:Yannick schreef:En je had toch al de BX’s service of zijn die niet door Citroën zelf gebouwd?
Ik neem aan dat je de BX Entreprise bedoeld?
In het geval van de BX Entreprise berline, zijn ze gewoon door Citroën gebouwd. Indien Break Entreprise, dan zijn komen ze van Heuliez vandaan.
Nou, “service” is wel de naam op het kenteken…
Ich bin ein Breaker
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
wij hebben vroeger wel eens een montreu gehad (ik weet niet precies hoe je dat schrijft)
klinkt zoiets iemand bekend :
ik weet wel dat het een actie model was, volgens mij met een 1.4 motor.
en was iets luxer dan de standaard 1.4 modellen, had o.a. electrische ramen e.d.
ik heb nooit meer ergens iets van die naam gehoord.
ik denk dat het een laatste serie BX was, aangezien het onze laatste BX ook was.
ben benieuwd of iemand er meer over weet
arjan_verkade schreef:wij hebben vroeger wel eens een montreu gehad (ik weet niet precies hoe je dat schrijft)
klinkt zoiets iemand bekend :
ik weet wel dat het een actie model was, volgens mij met een 1.4 motor.
en was iets luxer dan de standaard 1.4 modellen, had o.a. electrische ramen e.d.
ik heb nooit meer ergens iets van die naam gehoord.
ik denk dat het een laatste serie BX was, aangezien het onze laatste BX ook was.ben benieuwd of iemand er meer over weet
Montreux is op basis van de BX 1600, en juist een type 2, standaard uitgevoerd met mooie lichtmetalen velgen.
Ben nu niet thuis, maar zal morgen ff een fotootje van de paar Montreux zoeken die ik heb.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
XBXG schreef:arjan_verkade schreef:wij hebben vroeger wel eens een montreu gehad (ik weet niet precies hoe je dat schrijft)
klinkt zoiets iemand bekend :
ik weet wel dat het een actie model was, volgens mij met een 1.4 motor.
en was iets luxer dan de standaard 1.4 modellen, had o.a. electrische ramen e.d.
ik heb nooit meer ergens iets van die naam gehoord.
ik denk dat het een laatste serie BX was, aangezien het onze laatste BX ook was.ben benieuwd of iemand er meer over weet
Montreux is op basis van de BX 1600, en juist een type 2, standaard uitgevoerd met mooie lichtmetalen velgen.
Ben nu niet thuis, maar zal morgen ff een fotootje van de paar Montreux zoeken die ik heb.
1600 zou ook kunnen, dan zou het misschien onze 1 na laatste BX zijn geweest
ben wel benieuwd naar de foto’s
het is erg lang geleden voor mij was toen nog klein
verder hoor ik over een Montreux nooit wat eigenlijk, zijn ze vrij zeldzaam?
De Montreux werd geleverd in het voorjaar ‘89 en was een opmaakmodel van de 16RE 75pk met ongeregelde katalysator. Als extra’s waren voorzien:
- de Deauville-velgen met een zilvergijze naafdop (i.p.v. zwart),
- electrisch schuifdak, electrische ramen voor + cv
- 1 kleur middengrijs metallic.
Later werd met diezelfde motor het actiemodel Biarritz in NL geleverd, ook opmaakmodellen..
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
rb schreef:De Montreux werd geleverd in het voorjaar ‘89 en was een opmaakmodel van de 16RE 75pk met ongeregelde katalysator. Als extra’s waren voorzien:
- de Deauville-velgen met een zilvergijze naafdop (i.p.v. zwart),
- electrisch schuifdak, electrische ramen voor + cv
- 1 kleur middengrijs metallic.Later werd met diezelfde motor het actiemodel Biarritz in NL geleverd, ook opmaakmodellen..
weet je zeker dat electrisch schuifdak standaard was?
dat kan ik me namelijk niet herinneren
cv en electrische ramen klopt wel
en het klopt die die grijs metallic was
Kon me zoiets herinneren van de advertentiecampange voor de Montreux en van degenen die ik had gezien in 1996 op zoek naar vervoer. Als jij ‘m hebt gehad en het je niet bekend voorkomt, zal dat wel een optie zijn geweest.