7 van de 14
« Eerste  < Vorige 5 6 7 8 9 Volgende >  Laatste »
   
Ik heb mijn motorblok gereviseerd en ben klaar.
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43340
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 05 december 2010 05:32 PM
  [ # 91 ]

Dat vet zorgt er voor dat pakking zichzelf goed zet bij montage en dat ie niet stuk gaat. Ik zou zelf niet zonder vet monteren. Maar ja, als het nu al zit..

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
samuel
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 573
Geregistreerd: 07-12-2009

Gepost: 05 december 2010 05:32 PM
  [ # 92 ]

De kop drukt ze idd heel hard aan. En wat nog belangrijker is de kop drukt recht. Als je tenminste de kopbouten regelmatig en met het juiste aanhaalmoment vastzet. Hoe hard de kop drukt is ook weer afhankelijk van de hoogte van de bus…. Ik zou ze nu waarschijnlijk even meten en dan lekker laten zitten zonder vet o.i.d.

Ik ben niet de beste, maar wel arrogant
CX22trs (4x) ; CX24IE ; CX25GTI prestige; BX 19GTI (2x); 2cv 1960 ; VW Buggy ; AX (2x) ; Renault 4
War is peace, freedom is slavery, ignorance is strength.

Profiel  
 
Mark Gielen
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009

- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Gepost: 09 januari 2011 10:56 AM
  [ # 93 ]

Zo,

eindelijk weer eens weer om iets te doen zonder meteen vast te vriezen aan je gereedschap.

Gisteren eerst de cylinderbus gemeten deze steken allemaal nog netjes boven het blok uit zodat ze dadelijk door de kop worden aangedrukt. Da’s weer een zorg minder.

Verder het onderblok in elkaar, zo gezien piept aangezien alles lekker schoon volg was.

Nu het volgende de camfollowers, er zijn er een aantal bij die eruit zien als een maanlandschap, lijkt mij niet goed en volgens de Hayes is dit ook niet goed, kun je deze dingen laten afslijpen bij een revisie bedrijf of moet je ze simpelweg vv.

Mark

CX 2000 pallas ‘78  
 

citroencx.eu
Facebook

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 09 januari 2011 09:37 PM
  [ # 94 ]

Deze onderdelen heten stoterbussen in het Nederlands (=voertaal hier).
Zijn nog nieuw te koop voor zover ik weet. Of ook te slijpen. Ik zou me meer zorgen maken over de nokkenas! Hoe zien de nokken er uit?

Citroen!

Profiel  
 
Mark Gielen
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009

- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Gepost: 09 januari 2011 10:16 PM
  [ # 95 ]

Mooi,

ze kunnen dus geslepen worden, zal ze van de week eens ff langs het revisie bedrijf brengen, en de nokkenas daar was geen beschadiging aan te zijn of is dit alleen meetbaar?

Mark

CX 2000 pallas ‘78  
 

citroencx.eu
Facebook

Profiel  
 
Mark Gielen
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009

- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Gepost: 14 januari 2011 09:46 PM
  [ # 96 ]

Zo,

vandaag de stoterbussen terug gekregen van het slijpen en ze zijn weer mooi vlak zonden putjes, voor een fractie van de prijs van nieuwe.

Morgen maar eens kijken wat we kunnen doen er ligt nog steeds een kop te wachten die nu aan de beurt is en er moet nog een motorruimte ontdaan worden van alle bagger en vetzooi dus als het een beetje weer is ga ik dat morgen maar doen.

Mark

CX 2000 pallas ‘78  
 

citroencx.eu
Facebook

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 14 januari 2011 09:51 PM
  [ # 97 ]

Stoter bussen hebben toch een bepaalde hardheid nodig die je verliest bij slijpen??
Ik heb ze toendertijd van een DS blok gehad (betere kwaliteit)

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Mark Gielen
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009

- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Gepost: 14 januari 2011 09:57 PM
  [ # 98 ]

Ik heb dit bij een revisiebedrijf laten doen die al 50 jaar motoren reviseren en ze hebben eerst met een of andere vloeistof gekeken of er een speciale geharde laag opzit die er niet van geslepen mag/kan worden, maar dit was niet het geval.

Ik ga er dus maar vanuit dat ze daar weten wat ze doen.

Mark

CX 2000 pallas ‘78  
 

citroencx.eu
Facebook

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 14 januari 2011 09:58 PM
  [ # 99 ]

Deze discussie is al vaker gevoerd. De conclusie was toen, dat de stoterbussen door en door gehard zijn. Waarom zouden DS-stoterbussen anders zijn dan CX-stoterbussen? Hebben ze een ander onderdeelnummer?

Citroen!

Profiel  
 
Mark Gielen
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009

- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Gepost: 14 januari 2011 10:03 PM
  [ # 100 ]

Als je bij CX-basis “nieuwe” bussen koopt geven je ze 10.- korting als je de oude inleverd, 3x raden wat ze daar mee doen.

Mark

CX 2000 pallas ‘78  
 

citroencx.eu
Facebook

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 14 januari 2011 10:04 PM
  [ # 101 ]

Mijn ervaring met de meeste materialen van de CX en de DS is,dat er bij de DS voor een betere kwaliteit
materiaal is gekozen zo ook motorisch gezien.Gewoon alles net iets degelijker.(Ik heb het niet over nieuwe)

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 14 januari 2011 10:06 PM
  [ # 102 ]

Dat ze door en door gehard waren wist ik niet maar een goede weet voor de volgende keer.
bedankt voor de tip

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Mark Gielen
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009

- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Gepost: 15 januari 2011 08:24 PM
  [ # 103 ]

Zo,

omdat het vandaag lekker droog was en en niet te koud lekker de motorruimte uitgesopt, de meeste olie en bagger is er nu incl die reserveschroef die tussen de bagger lag, zal ooit iemand hebben vallen.

Verder de startmotor vandaag ff schoon gemaakt van binnen omdat je nu toch lekker bijkunt, en wat blijkt de ene koolborstel is veel korter dan de ander, officieel zelfs te kort 7mm en volgens de Hynes is de minimale lengte 8mm, vervangen dus.

Zijn die dingen ergens makkelijk te krijgen en kun je ze zelf goed erin solderen of is dit niet te doen?

Mark

CX 2000 pallas ‘78  
 

citroencx.eu
Facebook

Profiel  
 
Mark Gielen
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009

- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Gepost: 17 januari 2011 09:33 PM
  [ # 104 ]

Van het weekend nog ff lekker bezig geweest, wilde ik de stuurhoezen vv voor een ander exemplaar waar geen extra gaten in zitten, oude ervan nieuwe erop oeps past niet het gat aan de wielzijde is veel groter als de oude.

Blijkbaar zijn er dus 2 maten of ik doe iets verkeerd, maar weer ruilen dus voor de juiste. Verder de voorwielophanging eraf gehaald kunnen er allemaal nieuwe stofhoezen op, remschijven en blokken.

Vandaag de startmotor voor nieuwe koolbortel en dynamo ook maar meteen voor nieuwe lagers etc.

Mark

CX 2000 pallas ‘78  
 

citroencx.eu
Facebook

Profiel  
 
par eXeMple!
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Gepost: 17 januari 2011 09:38 PM
  [ # 105 ]

Goed bezig Mark!
Als je niet oplet is je CX straks zo nieuw dat je wegenbelasting moet gaan betalen… Laughing  Wink

Profiel  
 
 
7 van de 14
« Eerste  < Vorige 5 6 7 8 9 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook