











































Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Dat is wel de bedoeling dat je ze alleen kan behandelen via geboorde gaten, anders betekend het dat er al een roestgat aanwezig is
In het wilde weg overal gaten boren lost niets op,je moet als bedrijf weten hoe een auto in elkaar zit.
Aan jouw dame is iemand bezig geweest die er maar wat dinitrol in- en overgeblazen heeft.
Er is niet eens de moeite genomen om de ( aan )geroeste delen even voor te behandelen en dan redt je het ook niet met dinitrol en ook niet met andere petroleumhoudende producten het is alleen tijdellijk verborgen.
Jammer dat dit nog steeds plaatsvindt het is gemekkellijk verdiend geld voor deze lieden, gelukkig zijn er ook nog echte vakbedrijven waar ze wel weten hoe een roestpreventie moet worden gedaan.
Vandaar dat een goed roestpreventiebedrijf allicht duurder is dan een dinitroller, maar op de lange duur betaald zich dit wel uit.
Zweven dat is pas leven
Citroen XM D12
Citroen CX S2 GTI Turbo VEMS














































Totaal aantal Berichten: 43338
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Nou, ik heb van “die dure firma” anders meer dan genoeg zéér slecht werk mogen aanschouwen. En daar is het écht niet zo dat men het nog wel even voor je oplost. Ik noem: weggespoten lak ( terwijl je gezegd hebt dat er géén 150 bar op een achterscherm van een ds gezet kan worden)... een pallashemel onder de meuk, kokers van binnen niet goed behandeld, door de tank heen geboord ( ja, hoor es, eigen risico hoor..), na 3 jaar een compleet verrotte prestige dakstijl ( o, moest dat ook behandeld dan?)... nee, dan 100x liever naar leeuwarden waar ze wél open staan voor kritiek!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Ik schreef ook allicht duurder hoeft dus niet, als het maar goed wordt gedaan dat is mijn punt en dat ontbreekt vaak net wat je opmerkt 150 bar gebruiken en wat je nog meer opmerkte je hebt helemaal geijk.
Maar dat je div keren terug moet voor de niet uigevoerde werkzaamheden en zij jouw terwille zijn is mooi maar het moet niet nodig zijn.
Jij komt uit het monteursvak en kent de plekjes die extra aandacht nodig hebben, hoeveel andere cx liefhebbers hebben deze specifieke kennis? voor deze mensen is het wel van wezenlijk belang dat hun voiture goed wordt behandeld.
Zweven dat is pas leven
Citroen XM D12
Citroen CX S2 GTI Turbo VEMS














































Totaal aantal Berichten: 43338
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Wat dat laatste betreft heb je een punt Harry. Ik hoop dat ze bij de CX net zulk goed werk zijn gaan leveren als bij de DS en SM’s, want die kennen ze inmiddels erg goed, mede door tips van vakmensen. Wat trouwens ook erg belangrijk is, in mijn ogen, is de auto zo kaal en leeg mogelijk aanleveren. Geen deurpanelen, geen bank, geen stoel rechts, geen dorpelplaten etc etc.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Er komt hier op het moment veel zeer interessante informatie voorbij over roestpreventie, die in mijn ogen dit topic ontstijgen. Is het wellicht een idee om dit af te splitsen naar een apart topic?
Precies, helemaal goed zo hoort het ook, ben blij dat je dit even benoemd daar kunnen de mede forummers hun voordeel mee doen.
Zweven dat is pas leven
Citroen XM D12
Citroen CX S2 GTI Turbo VEMS
Tja, ik hoop en mag aannemen dat men van dit soort kritiek leert en zaken verbeterd. Ik zal ,met alle diplomatie, ook van tevoren zeggen dat ik er graag even goed naar wil kijken bij het ophalen. Helpt bij aannemers ook, een bouwinspecteur!
Nog een andere vraag voor degenen met ervaring; de deuren worden ook behandeld neem ik aan. Wat is het beste, de panelen eraf halen? ik wil graag mijn speakers heel houden, en vraag me af of de panelen beter worden van de behandeling als ze daar in gedrenkt worden. De meeste gaten zijn nog wel redelijk afgedekt door plastic maar vast niet afdoende..
edit: ik was even offline en zie nu dat Waterman al zegt dat panelen er uit moeten. Nog meer suggesties?














































Totaal aantal Berichten: 43338
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Panelen er uit, dorpelplaten er uit, deurrubbers ( heb je die, van die schuimrubber onder de deuren?) er af, wielafdekplaatjes er af en in de koffer, mat uit de kofferbak, hoe kaler, hoe beter!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
jaco schreef:Er komt hier op het moment veel zeer interessante informatie voorbij over roestpreventie, die in mijn ogen dit topic ontstijgen. Is het wellicht een idee om dit af te splitsen naar een apart topic?
Heb je wel gelijk in, er staat ook best veel bij “plaatwerk” maar dit is ook een van die onderwerpen die met enige regelmaat terugkeren, in iedere keer net een andere vorm. Wel terecht ook, het is inderdaad een heel belangrijk onderwerp!
waterman schreef:Panelen er uit, dorpelplaten er uit, deurrubbers ( heb je die, van die schuimrubber onder de deuren?) er af, wielafdekplaatjes er af en in de koffer, mat uit de kofferbak, hoe kaler, hoe beter!
OK, gaan we doen. Die rubbers heb ik er niet meer onder zitten, maar de rest gaat lukken
























Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Arjan Verkade schreef:Dat is wel de bedoeling dat je ze alleen kan behandelen via geboorde gaten, anders betekend het dat er al een roestgat aanwezig is
OK, maar als ze niet geboord hebben, dan hebben ze op die plekken (kennelijk) niet behandeld en dan komen de roestgaten vanzelf…
Daar is denk ik een nuance op. Als je de holle ruimtes niet eerst helemaal droog en schoon hebt en je gaat toch behandelen, dan kapsel je de roestplekken in en gaat het nog harder. Dan is zonder behandeling laten denk ik beter. Zeg nou zelf, wij beiden zijn van het dagelijks rijden met de CX. Net als bij mij is blijkbaar bij jou ook alleen de bodem en de wielkasten gedaan. En volgens mij valt het bij onze beide auto’s wel mee met de roest.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl








Totaal aantal Berichten: 753
Geregistreerd: 09-07-2004
- ID/DS DS20H
- CX 25 Tri automaat serie 1
- Dyane 6
Ook daarin zou MS vet voorzien. Mike Sanders over roest stopt de roest wordt er beweerd, i.t.t. de meeste andere producten. Dit zal wel iets met afsluiten van zuurstof toevoer te maken hebben. Als ik nu onzin uitkraam dan praat ik in commissie van de MS leverancier.
Ander punt is natuurlijk dat als par example voor een volledige behandeling accoord is gegaan en dat niet gebeurd is, er volgens mij een groot probleem is in de zin van het nakomen van de gesloten overeenkomst. Wie dat dan ook gedaan heeft. Ik neem aan dat als hij verwacht dat de holle ruimten behandeld zouden zijn, hij er ook voor betaald heeft, maar er misschien niet geleverd is?
troenen heden: Citroën CX 25 tri break autom 1984 (LPG/Benz); Citroën Dyane 6 1980; DS20H 1974
troenen verleden: Citroën BX 1.4e 1985; Citroën GSA club C-Matic 1981 (LPG/Benz); Citroën XM 2.1td break automaat 1996; Citroën CX 25 i.e.pallas automaat 1984; Citroën CX 25 GTi automaat 1987 Citroën C15 militair familiale 1.8D 1997 (96 volgens RDW )
























Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Robin Visser schreef:Daar is denk ik een nuance op. Als je de holle ruimtes niet eerst helemaal droog en schoon hebt en je gaat toch behandelen, dan kapsel je de roestplekken in en gaat het nog harder. Dan is zonder behandeling laten denk ik beter. Zeg nou zelf, wij beiden zijn van het dagelijks rijden met de CX. Net als bij mij is blijkbaar bij jou ook alleen de bodem en de wielkasten gedaan. En volgens mij valt het bij onze beide auto’s wel mee met de roest.
Mee eens.
Waar het mij om gaat, is dat als ik een antiroest behandeling afspreek, ik verwacht die geheel te krijgen. En niet een halve.
Of ze moeten me vertellen dat bepaalde delen niet zijn behandeld en waarom.