Dit is geen universeel ding, maar een originele klapsleutel met 2 knopjes erop voor de CV (geen alarm), mijn Xsara uit 99 en huidige Xantia uit 2000, hebben exact dezelfde sleutel. Vaak is het batterijtje op, nieuwe erin (niet te ver naar achteren duwen), in het contact steken, op contact en één van de knopjes indrukken om de sleutel “contact” te laten maken met de BSI (computer) van de auto. Als het goed is, dan kun je de CV met de knopjes op de sleutel bedienen, haal wel de sleutel uit het contact, met de sleutel in het contact werkt het niet.
Verder is het een erg nette auto, mooi interrieur, een veel voorkomende, maar erg mooie kleur blauw. Een ander positief detail, zijn de Michelin banden, een liefhebber die zuinig en netjes op zijn Citroen is, laat nooit goedkope huismerk banden van een fastfitter monteren. Ik zie dat de auto ondanks een trekhaak, nog mooi hoog op zijn poten achter staat, dus niet uitgezakt door vaak een zware caravan of aanhanger te trekken.
Wat de garantie betreft, dat is een kwestie van onderhandelen, als ik de foto’s zo zie en de advertentie lees, dan is het een redelijk veilige keuze om voor een lagere prijs te gaan zonder garantie.
Totaal aantal Berichten: 242
- C4 (2004-heden) 2.0 hdi 16v Exclusive H6 berline, 2009
De knoop is doorgehakt en de Xsara staat sinds zaterdag voor de deur ! Dank voor het meedenken en…. wordt vervolgd !
Ex: 3x ZX D, 1x Xsara TD, 1x Xantia V6
Ook in bezit: Volvo 240 sedan, Daf 55
Gefeliciteerd met deze mooie aankoop, ik heb een Xsara 1.4i van 1999 sinds 2 weken en geniet er mateloos van, het is dat ik zeer weinig km maak want zo’n TD is wel heel erg lekker (kan geen psa benzinemotor tegenop) zeker niet qua betrouwbaarheid!
C3 Pluriel 2003
Totaal aantal Berichten: 242
- C4 (2004-heden) 2.0 hdi 16v Exclusive H6 berline, 2009
Een oud topic, maar ik wilde even posten dat ik de Xsara nog steeds heb en er met veel plezier en weinig problemen (nieuwe dynamo, achterasrevisie en normaal onderhoud, da’s alles) de afgelopen twee jaar 100.000 km. heb bijgezet. Ondanks verlokkingen van C4’s en Xantia’s tokkel ik mooi naar de half miljoen !
Ex: 3x ZX D, 1x Xsara TD, 1x Xantia V6
Ook in bezit: Volvo 240 sedan, Daf 55