2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
Suggestie voor verzamelen technische informatie in modelrubrieken
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 10 januari 2011 01:09 PM
  [ # 16 ]

Ik denk dat de hele lay-out van dit forum het allemaal wat problematisch maakt.
Er is wel een onderverdeling in type, maar niet nog eens een onderverdeling in onderdelen van een type. Dus bijvoorbeeld: BX met onderverdeling naar carrosserie, hydrauliek, interieur etc. Hier zou iedereen in één topic zijn bevindingen kunnen neerzetten en lijkt het me eenvoudiger om in zo’n topic de zoekfunctie te kunnen gebruiken.
Als nieuweling zoek je je werkelijk suf en met de zoekfunctie wordt het er allemaal niet duidelijker op. Dus krijg je al snel, dat mensen dan maar een nieuw topic starten. Er zijn inmiddels zo ongelooflijk veel topics, dat je door de bomen het bos niet meer ziet.
Over alleen al de diverse types bestaan meer dan dertigduizend topics.

Profiel  
 
Renko
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 59
Geregistreerd: 10-12-2008

Gepost: 10 januari 2011 01:32 PM
  [ # 17 ]

daarbij komt nog dat iedereen een topic over zijn/haar eigen auto heeft waarin de vragen worden gesteld.

Eigenlijk moet gewoon iedereen een cursus cx sleutelen volgen die in een cx rijdt:p

Profiel  
 
yke
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 859
Geregistreerd: 30-10-2004

- CX 2400 GTI
Gepost: 10 januari 2011 02:12 PM
  [ # 18 ]
Renko schreef:

Eigenlijk moet gewoon iedereen een cursus cx sleutelen volgen die in een cx rijdt:p

Dat is precies wat ik hier doe! online, bijna in real time en met ongelofelijk veel feedback. Kan echt niet beter volgens mij!

Profiel  
 
Robin Visser
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5231
Geregistreerd: 29-08-2008

Gepost: 10 januari 2011 02:27 PM
  [ # 19 ]
Renko schreef:

daarbij komt nog dat iedereen een topic over zijn/haar eigen auto heeft waarin de vragen worden gesteld.

En als je die dingen op het moment dat ze op scherp komen naar een eigen draadje verhuist, dan heb je wat. Een linkje maken en het onderwerp benoemen kan ook.

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Profiel  
 
marcelka
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 667
Geregistreerd: 08-09-2010

- CX 2400 GTi
- Xantia 2.0 16V Exclusive BVA
Gepost: 10 januari 2011 03:59 PM
  [ # 20 ]

En vergeet niet dat volgens het huidige systeem foto’s van veel topic eigenaren na verloop van tijd weer missing links worden. Daardoor verliest een interessant topic meteen weer een stuk informatie

Ex: 2CV, AX, BX, ZX, Xsara, Xantia 2.0, XM 2.0 TCT, CX 22TRS, Xantia 1.8 16V

C5: 186.000 | CX 2400 GTi: 227.000 | Xantia 2.0 16V: 200.900

Profiel  
 
Robin Visser
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5231
Geregistreerd: 29-08-2008

Gepost: 10 januari 2011 04:23 PM
  [ # 21 ]

Dat is op te lossen door een account te maken voor het forum en de foto’s daarin te lepelen.

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Profiel  
 
TonW
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 449
Geregistreerd: 03-01-2011

Gepost: 10 januari 2011 07:02 PM
  [ # 22 ]

Bonsoir,

Ik heb geen ervaring met het opzetten van een forum, wel met het gebruik van een forum. Ik denk dat dit forum een zeer levendig forum is en dat is mooi. Je kunt mensen niet dwingen om een goede titel aan te maken vrees ik dus is er wel een taak voor een moderator om zaken in de juiste sub-groep te plaatsen. Streng maar rechtvaardig en iedereen wordt daar beter van als het gaat om terugzoeken.

Ik denk dat er inderdaad meer sub groepen moeten komen per type Citroen als hierboven voorgesteld. Nogmaals goed stelen van een forum als ih8mud is geen schande.

Ben nog niet helemaal achter het werken met fotos of de beperkingen daarvan op dit forum. Fotos bij een tech onderwerp zijn natuurlijk geweldig! En ze mogen niet verloren gaan na verloop van tijd.

Het ih8mud forum heeft per type LC een aantal stickies die een enorm reseau aan info bevatten en als eerste te raadplegen zijn voordat een nieuw topic in herhaling dreigt te vallen. Kijk hier bijvoorbeeld:

http://forum.ih8mud.com/40-55-series-tech/13205-f-q-frequently-asked-questions-f-q-updated-28-jul-09-a.html

My 2 cents

Ton

Profiel  
 
Nelis Infra
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1823
Geregistreerd: 12-03-2009

- Berlingo 1.9D 600
- CX 2400 Pallas
- CX 2000
Gepost: 10 januari 2011 07:04 PM
  [ # 23 ]

Een beter milieu begint bij jezelf: de titel ‘oh’ is ook niet echt veelzeggend Laughing

Way out in the water, see it swimming.

...en de Gehavende Groene (& de Bruikbare Blauwe)

Profiel  
 
TonW
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 449
Geregistreerd: 03-01-2011

Gepost: 10 januari 2011 07:15 PM
  [ # 24 ]

Eens..was gisterenavond een beetje pissig want er wordt hier wat afge… en dat is prima maar als je wat nodig hebt is er niks te vinden….

Even gezocht maar niet gevonden of er een achterliggende gedachte is achter het forum….. zoiets als we willen graag dat dit forum de instandhouding van uitstervende citroen rassen zo lang mogelijk tegenhoudt?
Een technische vraagbaak/archief lijkt me dan van levensbelang. Sowieso…er zijn een aantal mensen hier die ontzettend veel kennis hebben. Is het niet belangrijk dat dat ergens vastligt zodat iedereen daar gebruik van kan maken en kan blijven maken?

Sommige onderwerpen vergaan….andere blijven

Ton

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 10 januari 2011 07:34 PM
  [ # 25 ]
TonW schreef:

... er wordt hier wat afgeluld en dat is best maar als je wat nodig hebt is er niks te vinden….

Bedankt voor je fijne compliment! Echt heel erg opbouwend en respectvol voor al die gebruikers die hier met raad en daad GRATIS en onbaatzuchtig voor je klaarstaan….

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
TonW
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 449
Geregistreerd: 03-01-2011

Gepost: 10 januari 2011 07:45 PM
  [ # 26 ]

Waterman, spijt me als ik je beledigd heb, was niet de insteek en ik ga nu zoeken naar een bericht van jou als reactie op dat ge…

Denk dat het me zeker een half uur gaat kosten om het terug te vinden

Ton

Profiel  
 
Lucas Unger
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6313
Geregistreerd: 07-07-2004

- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Gepost: 10 januari 2011 07:49 PM
  [ # 27 ]

Het punt is gemaakt, het topic gaat op slot. TonW, ik zou zeggen, vul de Wiki met nuttige informatie en post een paar fraaie reportages met foto’s.

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook