(ISO?)stekker voor trehaakbedrading-voorbereiding Xantia
jpiek
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 130

Gepost: 10 oktober 2005 01:30 AM

Pff, hoe krijg je het in een zin Wink

Effin, ik ben op zoek naar informatie over de stekker die je nodig hebt om de bedrading voor een trekhaak aan te sluiten. M’n break heeft ergens achterin bij de achterlichten een stekker zitten, die hiervoor bedoeld is.

Ik zoek informatie over die stekker :
- Wat voor stekker is het; alle info is welkom, type, bestelnr. vorm…  Rolling Eyes  nee, de kleur is niet interresant Wink
- Welke pool/pin van die stekker (dus niet v/d 7-, 13polige trekhaakstekker) is wat (massa, 12V geschakeld, 12V constant)

En als iemand weet waar ik snel/makkelijk aan zo’s stekker kan komen, graag !

M’n bedoeling is om hierop m ‘n MP3 speler aan te sluiten, scheelt me weer een draad naar achteren trekken…

Johan Piek
C8 Ligne Prestige 2003, LPG

Profiel  

jeroen_m
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 263

Gepost: 05 november 2005 09:24 PM
  [ # 1 ]

Misschien uit een slopert halen of weet de automaterialenboer hier niet wat op? Of even langs de dealert?
Je bedoelt toch die multistekker achter het achterlicht aan bestuurderszijde?

`verum ipsum factum’

Profiel  

oldenhage
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1724

- C6 (2005-2012) V6 3.0 24V
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C8 3.0 V6
Gepost: 05 november 2005 09:37 PM
  [ # 2 ]

ik snap niet wat je nu precies wil weten, maar denk dus dat je een constante stroomdraad achterin zoekt?

Citroen U23.35 1964, Citroen Ami 6 Break 1965, Citroen Acadyana 1984, Citroen 2Cv6 Club 1987,Citroen AX 1,4 4x41996, Citroen C8 V6 Exclusive 2003, Citroen Mehari 1978, Citroen 2CV 1959, Citroen Visa GTi 115

Profiel  

jpiek
> 100 berichten
RankRank

Gepost: 06 november 2005 12:15 AM
  [ # 3 ]

Hi,

Ik ‘zoek’  idd. een constante, maar liever een geschakelde plus.
Nu behoort de stroomvoorziening van de trekhaak hierin idd. te voorzien.
Deze heeft namelijk een pool voor assesoires. 

Een aansluiting voor deze stroomvoorziening v/d trekhaak is al voorbereid. De multistekker waar Jeroen_m het over heeft.

Over die stekker zoek ik info, nl. op welke pool die geschakelde plus zit bv. Nog beter zou een stekker + layout zijn.
Bij de dealert zit ik ‘vast’ aan en complete kabelset voor een trekhaak ad 29 euro excl ofzo. Dat zou dan voor mij de duurste stekker zijn die ik ooit gekocht heb. Bij sloperijen zijn trekhaak + bekabeling in 99,9% al verwijderd, die ene 0,1% is verrot, geen stekker, etc…

Als het een ISO stekker is, moet ‘ie ‘dus’ ook los te verkrijgen zijn..

Johan Piek

Profiel  

jeroen_m
> 200 berichten
RankRankRank

Gepost: 06 november 2005 10:41 AM
  [ # 4 ]

JPiek, jij wilt het mooi doen met een multistekker hè? Maar is het misschien een idee om de multistekker van de auto (die bij AL best.zijde) te onderwerpen aan een onderzoekje met multimeter, spanningzoeker of desnoods lampje met wat draad. Zo kun je uit vissen of en zoja waar die accessoirevoeding zit.
Als je dan weet dattie er is en ook welke pen, dan is eenvoudig te achterhalen welke draad. Als je niet meer dan 10A (120W) nodig hebt zou je ook gewoon een snijverbinding kunnen aanbrengen om een aftakking te maken.

`verum ipsum factum’

Profiel  

jpiek
> 100 berichten
RankRank

Gepost: 07 november 2005 01:20 AM
  [ # 5 ]

Jeroen,

Die deingen heb ik eens gebruikt achter m’n radio. Kon ik later de boel weer losgaan halen en het alsnog ‘netjes’ met een kroonsteentje te doen…

Nee, dan heeft mijn voorkeur :

Johan Piek

Profiel  

jeroen_m
> 200 berichten
RankRankRank

Gepost: 07 november 2005 11:37 AM
  [ # 6 ]

Hm, wat gek. Had je niet toevallig een blauwe gebruikt op een te dun draadje? Dat is met kabelschoentjes ook; dat het een rommeltje wordt als je blauwe gebruikt voor draden dunner dan 1,5mm2.
Rood is voor draad van 0,5 tot 1,5 mm2, blauw van 1,5 tot 2,5mm2 en geel van 2,5 tot 6,0mm2. Misschien wist jij dit wel, maar velen weten dit niet: die doen maar wat en creëren zo slecht functionerende of zelfs onveilige troep!
Ik heb met snijverbinders prima ervaringen en voor een MP3spelertje (wat trekt dat nou voor stroom - dr zit toch geen eindtrap in?) is het een prima oplossing. Snel klaar en mits goed aangebracht redelijk betrouwbaar.
Maar goed jij hebt dus niet zulke goede ervaringen met snijverbinders en eigenlijk is het ook niet de meest elegante oplossing. Het meest elegant is zo’n multistekker.
Ik heb mijn plaatje van die snijverbinder geleend van Rick Donkers. Hij heeft van alles op dit gebied. Misschien zit er in zijn afdeling multistekkers wat bij.

`verum ipsum factum’

Profiel  

jpiek
> 100 berichten
RankRank

Gepost: 07 november 2005 12:48 PM
  [ # 7 ]
jeroen_m schreef:

Hm, wat gek. Had je niet toevallig een blauwe gebruikt op een te dun draadje? Dat is met kabelschoentjes ook; dat het een rommeltje wordt als je blauwe gebruikt voor draden dunner dan 1,5mm2.
Rood is voor draad van 0,5 tot 1,5 mm2, blauw van 1,5 tot 2,5mm2 en geel van 2,5 tot 6,0mm2. Misschien wist jij dit wel, maar velen weten dit niet: die doen maar wat en creëren zo slecht functionerende of zelfs onveilige troep!

Da’s bekend, overigens klier ik al vanaf m’n 11de met audio app. (yep, heb toen al eens 220V op m’n donder gehad. Moet je maar geen opengewerkte pickup onder spanning op een bed met een metalen frame leggen en denken dat je veilig van het bed af kunt stappen. Dat was een goede les Wink)

Ik heb met snijverbinders prima ervaringen

Als jet niet anders kan, of het moet ad-hoc ok, anders liever even iets meer voorbereiding. Voordeel v/d kabelschoentjes is dat je een keurig Y-snoertje kunt maken, dan kan eea heel netjes er weer tussenuit Smile

en voor een MP3spelertje (wat trekt dat nou voor stroom

Vergis je niet, ondanks dat ‘ie op 12V werkt; hgij trekt bijna 2 Amp. (dat geeft de handleiding aan; zeker 2 Amp voeding)
‘t is nl. een MP3 speler met een Micro PC erin en een Harddisk :

Ik heb mijn plaatje van die snijverbinder geleend van Rick Donkers. Hij heeft van alles op dit gebied. Misschien zit er in zijn afdeling multistekkers wat bij.

‘k zal eens kijken..

Johan Piek

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook