22 van de 39
« Eerste  < Vorige 20 21 22 23 24 Volgende >  Laatste »
   
Yke’s 2400 GTI 1980
J v Heel
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 48
Geregistreerd: 16-10-2010

Gepost: 10 januari 2011 09:41 PM
  [ # 316 ]

Misschien heeft iemand zo´n kaart?

Jan

Profiel  
 
harry45
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 667
Geregistreerd: 05-07-2009

- CX 25 GTi Turbo
Gepost: 11 januari 2011 01:50 AM
  [ # 317 ]

Tip: haal de afsluitdop in de achterste wielkasten eruit pak een haaks spiegeltje en een zaklamp en kijk hoeveel dinitrol of wat dan ook in de wielkasten binnenzijde zit, (als je in de achterste deurstijl onderzijde een gaatje boort is leuk maar hoeft niet) en je zal zien dat achterin de wielkasten bijna of geen beschermingslaag aanwezig is, want dat redt je niet met een gaatje in je achterstijl. daarvoor is o.a de afsluitdop.

Zweven dat is pas leven
Citroen XM D12
Citroen CX S2 GTI Turbo VEMS

Profiel  
 
yke
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 859
Geregistreerd: 30-10-2004

- CX 2400 GTI
Gepost: 11 januari 2011 11:47 AM
  [ # 318 ]

Ik zal die dopjes eraf halen en bij mijn wensen lijstje voegen dat ik bij gosliga ga afgeven, ik heb inmiddels een datum dus..

Dan moet ik eerst wel een gaatje in mijn dorpel dichten, en dat wil ik goed kunnen bekijken…

op een kantelbrug

hartstikke eng maar wel een mooi resultaat!

Nu kan ik mooi de uitlaat beter vast krijgen, het gaatje lassen en wellicht nog een of twee leidingen vervangen. Het ziet er best eng uit, maar ik zet in ieder geval nog een lekkere balk tegen aan als ik eronder duik. De auto kan nog erder kantelen, maar ik weet niet precies voe de vering zich gedraagt als je verder gaat, dus ik hou haar toch maar een beetje onder een hoek. En ik laat haar ook niet zo staan natuurlijk. Met een goeie boormachine staat ze in een minuutje weer horizontaal! cheese

Profiel  
 
bx-cannes
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005

- GS/GSA 1220 Club
Gepost: 11 januari 2011 12:03 PM
  [ # 319 ]

Wow, wat een gave tool is dat. Ideaal voor een klusje onder de auto.

Profiel  
 
Ree
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5165
Geregistreerd: 29-06-2004

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 11 januari 2011 12:09 PM
  [ # 320 ]

Relaxed werken zo, hoor. Hoe lang duurt het voordat je het beestje op zijn kant hebt, inclusief montage van de kantelbrug? En past mijn trax erin? Ik ben nu namelijk nog in de veronderstelling dat ik die zelf wil anti-roesten Laughing

Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  
 
par eXeMple!
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Gepost: 11 januari 2011 12:09 PM
  [ # 321 ]

Mooi hoor! Waar is dat?
Hoever kan je kantelen voor bijv. de LHM in het vat?

Profiel  
 
Gepost: 11 januari 2011 12:14 PM
  [ # 322 ]

Zie en lees ik nou goed dat die mooie nieuw gespoten auto waar iedereen een poosje terug zo enorm over heeft gejubeld gewoon nog roestgaten in de dorpel heeft? Ik vind ook die keienvanger aan de achterkant er wat sjofel uit zien. Let wel, mijn hele auto ziet er sjofel uit, maar ik begrijp nooit zo goed dat er een pak geld wordt besteed aan het mooi maken van de buitenkant, terwijl de roest aan de dragende delen blijkbaar nog wel even kan wachten…

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43338
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 11 januari 2011 12:17 PM
  [ # 323 ]

Wat ik kwalijker vind (en dat is geen persoonlijke aanval op de eigenaar van deze auto dus!!!) is de taxatiewaarde die dus aan een auto gehangen wordt waar wat gaatjes in zitten….

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
yke
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 859
Geregistreerd: 30-10-2004

- CX 2400 GTI
Gepost: 11 januari 2011 12:22 PM
  [ # 324 ]

Tee hee, leuk he? Dit is bij ons in de loods in Berkel. Je hebt dus bijna geen ruimte nodig om erbij te kunnen. Het voelt wel wat raar maar ja, duizenden auto’s hebben erin gehangen dus het zal wel kloppen! monteren duurt een halfuurtje en als je de auto de ene dag niet klaar krijgt zet je hem weer horizontaal en kan je hem ook rustig in de ijzers laten hangen; twee as steuntjes onder de krikpunten en er gebeurd niks meer.

Het LHM vat en de accu moet je eruit halen. De plas die je ziet zijn ruitewisservloeistof (oh ja ook vloeibaar! duhh Rolling Eyes )en wat lhm wat nog in de aanvoerleiding zat. Ik had er wel een zak omheen gebonden, maar dat vond toch zijn weg naar buiten..

De auto gaf geen krimp ondanks het weinig starre karakter van de koets. de deur kon zelfs gewoon open.

De laag tectyl/bituum of wat het ook mag wezen is heel dik en hard, Daar kan Gosliga zijn lol nog mee op!

Profiel  
 
yke
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 859
Geregistreerd: 30-10-2004

- CX 2400 GTI
Gepost: 11 januari 2011 12:28 PM
  [ # 325 ]
waterman schreef:

Wat ik kwalijker vind (en dat is geen persoonlijke aanval op de eigenaar van deze auto dus!!!) is de taxatiewaarde die dus aan een auto gehangen wordt waar wat gaatjes in zitten….

Tja, ik heb het gaatje gemeld bij de taxatie..Die keienvanger is vooral wat stoffig.

ik denk ook dat de taxatie waarde op dit moment nog wat geflatteerd is, maar na het laatste gaatje + dinitrol behandeling is het al weer een stuk reëler

Profiel  
 
fluidphreak
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006

- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gepost: 11 januari 2011 01:07 PM
  [ # 326 ]
yke schreef:

De laag tectyl/bituum of wat het ook mag wezen is heel dik en hard, Daar kan Gosliga zijn lol nog mee op!

Ik vermoed dat Gosliga echt niet de oude tectyl eraf gaat schrapen, ze halen het vuil eraf en laten het drogen, maar meer niet. Ik zou dat even checken als ik jou was, want het heeft niet zoveel zin om Dinitrol over een oude tectyllaag te spuiten. Onder het tectyl roest het namelijk vaak vrolijk verder.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43338
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 11 januari 2011 01:09 PM
  [ # 327 ]

Het beste steek je de loszittende lagen van de oude bitaclaag even los en check je even goed waar er nog meer loszittende bitac zit. Als bitac goed vastzit kan je er prima over heen. Maar als het los zit kan er water onder komen en ja, dan rot het gewoon verder.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10403
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 11 januari 2011 01:11 PM
  [ # 328 ]

Gaat die oude er niet af als er gereinigd wordt met 200 bar?

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25639
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 11 januari 2011 01:17 PM
  [ # 329 ]
par eXeMple! schreef:

Mooi hoor! Waar is dat?
Hoever kan je kantelen voor bijv. de LHM in het vat?

Mijn DS kon helemaal op zn kant.


Zoals je ziet zet je een pootje onder het kantel ijzer als borg en ontlast je de spindel.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
yke
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 859
Geregistreerd: 30-10-2004

- CX 2400 GTI
Gepost: 11 januari 2011 01:35 PM
  [ # 330 ]

Ik zal een goed kijken hoeveel ik eraf kan steken. goed te zien ook dat die DS zo mooi op haar kant staat. Draai ik de CX ook nog even door. Die steuntjes passen er dan ook beter onder idd.

Profiel  
 
 
22 van de 39
« Eerste  < Vorige 20 21 22 23 24 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook