Totaal aantal Berichten: 114
Geregistreerd: 05-11-2005
- Méhari mehari 4 zitter
- BX GTI 16V
Op dinsdag 25/10 kocht ik een BX Biarritz van 1992, 1.8 turbo diesel, met 255d km’s op de teller maar voor de rest in mooi goede staat voor 400 €.
Goede prijs of niet?
De toerenteller werkt niet en de kmteller tikt, kan ik hieraan iets doen?
Ook zakt de bx vooraan niet volledig tot laagste stand? zijn dit de veerbollen?
Kan iemand me verder helpen?
Dank u
c’est fantastique
de veering is denk ik de hoogteregelaar
Hallo Marino.
Wat zegt het typeplaats, “TD” of “Turbo”?
afhankelijk van de staat is 400 wel een mooie prijs. Dat de kilometerteller tikt, tja.. dat is een BX-kwaaltje. Oplossing is een nieuwe kabel, of deze repareren als dat nog mogelijk is.
Vooraan niet helemaal doorzakken kan komen door heel erg stroeve veerpoten, of een hoogeteregelaar die niet helemaal lekker is.
Weet je iets over de onderhoudsgeschiedenis van de wagen?
BX19TD van 319000 - 406400 kms—> Verkocht aan Emiel (bx19trs)
"De pasvorm is zo belabberd dat ‘t best origineel zou kunnen zijn" - Harm
Totaal aantal Berichten: 114
Geregistreerd: 05-11-2005
- Méhari mehari 4 zitter
- BX GTI 16V
Er staat ‘turbo’ op langs de zijkant.
Ik weet da de wagen vorig jaar, nieuwe riemen (distributie, alternator…) en lagertjes heeft gekregen. Hij deed de wagen om de 10d km altijd binnen voor onderhoud.
De wagen heeft ook een andere culas gehad omdat deze kapot was waarschijnlijk.
Over de veerbollen of hoogteregelaar weet ik niets, ik vond het gewoon raar als ik deze morgend opstond was de wagan vooraan niet helemaal gezakt.
dank u voor snelle reactie
c’est fantastique
Het kan zijn dat als het veersysteem nog helemaal in orde is, hij nog niet helemaal gezakt is!
Zakt hij wel helemaal als je de hendel in de laagste stand zet?
Zo ja, dan is er niks aan de hand.
Hij stijgt en daalt verder wel soepel?
BX19TD van 319000 - 406400 kms—> Verkocht aan Emiel (bx19trs)
"De pasvorm is zo belabberd dat ‘t best origineel zou kunnen zijn" - Harm
Totaal aantal Berichten: 114
Geregistreerd: 05-11-2005
- Méhari mehari 4 zitter
- BX GTI 16V
Stijgen en dalen gaat soepel, denk ik… het duurt wel eventjes. Als ik de hendel op laagste stand zette daarjuist dan zakte hij niet helemaal vooraan hij zakt wel een beetje maar niet tot in de wielkassen.
Als ik op de motorkap duuwde dan ging hij wel verder naar beneden.
De motor was nog aan het draaien.
Moet de motor draaien als je hem op laagste stand zet eigenlijk?
Mijn Gs heeft dit probleem niet, die kan je alleen maar hoger zetten en niet naar beneden.
c’est fantastique
Het tikken van de kilometer teller is volgens mij een Citroen kwaaltje.. Dit hebben namelijk heel veel voor. Denk maar zo: teken van een goede en echte auto !!
We gaan voor de goede sfeer op dit forum!
Een BX hoort ook alleen met de achterkant helemaal in te zakken tijdens het slapen, niet met de voorkant. Als je de BX in de laagste stand zet hoort hij echter wel mee te gaan. Blijft hij halverwege hangen, dan moet je de hoogteregelaar even schoonmaken en wat olie spuiten in de veerpoot (net onder de veerbol).
WYD schreef:Een BX hoort ook alleen met de achterkant helemaal in te zakken tijdens het slapen, niet met de voorkant. Als je de BX in de laagste stand zet hoort hij echter wel mee te gaan. Blijft hij halverwege hangen, dan moet je de hoogteregelaar even schoonmaken en wat olie spuiten in de veerpoot (net onder de veerbol).
Hoezo hoort een BX niet aan de voorkant in te zakken tijdens het slapen? In principe hoort een BX bijna helemaal niet te zakken tijdens het slapen, maar dat geldt alleen als het hydraulisch systeem nog nieuw is. Door slijtage en daardoor interne lekkages zal de BX altijd gaan zakken. Het eerst gebeurt dit aan de achterkant, maar afhankelijk van de interne lekkages danwel de tijd dat de BX stilstaat, zal de voorkant ook zakken.
Overigens een BX die zo slecht zakt als hier beschreven wordt door de eerste poster, heeft veel te maken met slechte, zeer stroeve voorveerpoten.
WYD schreef:Een BX hoort ook alleen met de achterkant helemaal in te zakken tijdens het slapen, niet met de voorkant. Als je de BX in de laagste stand zet hoort hij echter wel mee te gaan. Blijft hij halverwege hangen, dan moet je de hoogteregelaar even schoonmaken en wat olie spuiten in de veerpoot (net onder de veerbol).
??? Ik heb nog nooit een bx gezien die niet helemaal inzakte eigenlijk
wel zakt de achtersteven wel bij de meeste bixen het eerst.
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
De wagen heeft ook een andere culas gehad omdat deze kapot was waarschijnlijk
Euh… wat is een culas?
Marino schreef:Er staat ‘turbo’ op langs de zijkant.
Volgens mij…...(Bram, waar ben je) is het alleen een Turbo als er op de achterklep “TZD Turbo” of “TRD Turbo” staat. Als er “TD”, of “TRD” of “TZD” staat is het een “gewone” diesel. Ook op het kenteken moet het staan.
Zo’n “Turbo” melding op de zijkant is er gauw opgeplakt.
Hans
Xantia 1.8i 1998 Blanc Banquise met originele middenarmsteun
Peugeot 106 1998 Bleu de Chine
Ook gehad: GS Pallas, GSA Spécial, Visa 11RE, BX Leader, DSpécial, Xantia 1.8iX en BX 14 Deauville
nee hoor, de biarritz turbodiesel had “turbo” op de zijkant staan, in hetzelfde lettertype als de XM… de Ourane heeft dat ook
Harm schreef:De wagen heeft ook een andere culas gehad omdat deze kapot was waarschijnlijk
Euh… wat is een culas?
Waarschijnlijk bedoelt hij de join de culas, zoals ze dat hier zeggen. Maar hoe zeggen jullie dat?
http://home.scarlet.be/clukkers/clukkers/
Belgische Dyane Confort ‘67.
:
Sorry, ken geen andere benaming. ops:
http://home.scarlet.be/clukkers/clukkers/
Belgische Dyane Confort ‘67.