23 van de 39
« Eerste  < Vorige 21 22 23 24 25 Volgende >  Laatste »
   
Yke’s 2400 GTI 1980
yke
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 859
Geregistreerd: 30-10-2004

- CX 2400 GTI
Gepost: 11 januari 2011 04:57 PM
  [ # 331 ]

@Bogaard, zette je wel de auto aan het eind van de dag horizontaal of liet je haar gewoon op de kant staan? Of je was in één dag klaar natuurlijk, ik droom wel eens van een dergelijk succes…

Profiel  
 
puffel
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1173
Geregistreerd: 09-09-2008

- CX 25 GTi Turbo
- XM 2.1 TD automaat vsx
- 2CV club
- XM 2.0 16V Aut.
Gepost: 11 januari 2011 05:40 PM
  [ # 332 ]

love1 Ik ben zeer onder de indruk van die kantelbrug.
Dit is de eerste keer dat ik iets hoor en zelfs zie dat dit mogelijk is met een intacte cx of zelfs DS.

Ik dacht altijd dat dit meer iets was voor losse koetsen of hooguit een klein autootje. Op de een of andere manier lijkt me het erg eng om de auto te kantelen? Is het niet wankel?
Maar het opent wel ideeen voor me, want mijn garage is niet hoog genoeg voor een brug.
Als je er zo goed bij kan komen…. Wel inderdaad alle losse oude troep zelf lossteken, ik geloof het gewoon niet dat die bedrijven dat spul echt los stomen. Die spuiten er niet meer bladders af dan je gewoon zelf met de hand kan doen. En het is erg lastig contoleren.

Mijn advies is ook, lekker als lastige klant er bovenop blijven kijken zodat ze weten dat ze het echt goed moeten doen om gezeur van jou als klant te voorkomen. Je betaalt er genoeg voor.

Profiel  
 
CEE-IKS
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 12-05-2006

- CX Athéna
- 2CV AZ
- CX Réflex Break
- SM 2.7 carb BVM, airco leder tints, Sable Métallisee
- C5 C5 3.0V6 Exclusive BVA
Gepost: 11 januari 2011 07:14 PM
  [ # 333 ]

Hey Yke!

Was leuk om gister te zien dat de cx in een kantelbrug prima gaat. verbazingwekkend handig hoe deze tool werkt.
Meteen maar eens deze bizarre antiroest discussie gevolgd. Iedereen heeft er wel een mening over en van lijnolie tot schapenvet, via dinitrol tot tectyl en via owatrol en RX5 weer terug naar Sanders vet….

Erg vermakelijk allemaal.

Toch wil ik je wel een overweging meegeven. Zoals je zelf weet het subframe van jouw auto, netjes, niet perfect, maar goed genoeg. Dorpels zijn over het algemeen gewoon goed, wel zijn over de gehele linie de felsranden niet perfect daar waar stukken plaat bij elkaar komen zie je dat het hier en daar wat dik is van de roest. Allemaal niet heel ernstig. Zolang je het maar in de gaten kunt houden. Ik voorzie dat deze auto over 30 jaar nog rijdt.

Kortom een keurige onderkant die met een paar kleine ingrepen weer helemaal gatenvrij is en gereed is voor nog jarenlang plezier!

Ik begreep ook dat je al een afspraak hebt bij een dinitrol station. Toch zou ik (zeker nu ik onze fantastische kantelbrug heb gezien) dit in heroverweging nemen.

Waarom?
Jouw auto staat binnen, dus heel erg roesten als gevolg van buitenstaan zul je niet hebben. Je rijdt er niet mee door de pekel, dus hiervan zal ie ook niet roesten. Wat is dan wel belangrijk?

Je moet zorgen dat de plekken die er nu zijn, zo mogelijk niet verder roesten, en het laatste wat je wilt is dat je het niet meer in de gaten kunt houden. Dat gevaar is er wel met een dinitrol behandeling. Alles ziet er fantastisch uit, maar daaronder zit toch roest, en die krijg je met dinitrol niet weg. Wat er wel gebeurt is dat je het minder goed gaat zien als het onverhoopt toch verder roest.

Daarnaast is het een drama om aan een auto te sleutelen die onder de dinitrol zit. Binnen de koste keren ben je zelf van dinitrol. Ooit een draagarmlager vervangen van een vers gedinitrolde auto? Je kunt je lol op (vraag Teun maar…..)

Ik zou er voor kiezen om nu je mooi in de kantelbrug kunt, de auto gewoon zelf goed schoon te maken, loszittende delen af te steken. Wielkasten en dergelijke mooi schoon te borstelen en met gewoon gangbare niet te veel plakkende antiroestmiddelen te behandelen. Dorpels kun je prima zelf onder handen nemen. Wellicht gewoon met gangbare tectyl. Of je doet het met iets waar je zelf het meeste vertrouwen in hebt. Het belangrijkste is dat de onderkant schoon is, en dat je het zelf bij kunt houden. Zie je dan ergens een plekje, pak je het meteen aan.

Deuren en een aantal holle ruimtes kun je prima zelf behandelen. Hoe meer je nu in gaat pakken, des te groter de kans dat het eronder toch weer doorroest. Dus ik zou het met niet al te vette, en niet al te dikke lagen toch bescherming geven. Misschien is gewoon gangbare tectyl nog wel het meest geschikte procukt. Of wellicht een lijnolieachtig product. als het maar dun is, en in je naden kan lopen zodat het daar zijn werk doet.  Het meest belangrijke is dat je niet alles in gaat pakken.
Van dat zeldzame regenbuitje roest je auto echt niet door. Het belangrijkste is dat de auto schoon is, en snel weer kan drogen.

Vervolgens kun je mooi elk jaar zelf een controle uitvoeren. En wat is er nu makkelijker dan de auto even te laten kantelen in de kantelbrug?

Zo houdt je een schone auto, waar je lekker aan kunt sleutelen. Je ziet wat je hebt, en veranderd er iets dan kun je het gewoon bijwerken. En zeg eens eerlijk, hoeveel roest is bijgekomen sinds de auto binnen staat? Volgens mij helemaal niet….

Daarbij spaar je jezelf een hoop centjes uit, waarvan het altijd maar afwachten (zie de verschillende reacties hier) of het uiteindelijk de juiste keuze is geweest.

De illusie dat je kunt voorkomen dat een CX echt niet meer roest, is gebaseerd op ijdele hoop, maar niet op de ervaring van die vele CX rijders!

Wil je nu echt de auto zomer en winter buiten laten staan dan is het wellicht weer een ander verhaal, maar als je dat niet van plan bent, zou ik er zeker niet iets op laten smeren waar je sowieso hinder van gaat ondervinden.

Veel plezier met de overwegingen!

Zou De Hulk ook Citroën gereden hebben?

Profiel  
 
CEE-IKS
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 12-05-2006

- CX Athéna
- 2CV AZ
- CX Réflex Break
- SM 2.7 carb BVM, airco leder tints, Sable Métallisee
- C5 C5 3.0V6 Exclusive BVA
Gepost: 11 januari 2011 07:20 PM
  [ # 334 ]
graddus schreef:

Zie en lees ik nou goed dat die mooie nieuw gespoten auto waar iedereen een poosje terug zo enorm over heeft gejubeld gewoon nog roestgaten in de dorpel heeft? Ik vind ook die keienvanger aan de achterkant er wat sjofel uit zien. Let wel, mijn hele auto ziet er sjofel uit, maar ik begrijp nooit zo goed dat er een pak geld wordt besteed aan het mooi maken van de buitenkant, terwijl de roest aan de dragende delen blijkbaar nog wel even kan wachten…

Deze reaktie is zeker niet op zijn plaats, ook aan de onderkant is al veel aandacht besteed, en met de genoemde gaten valt het ook wel mee. Het zijn de puntjes op de welbekende i die nog gedaan moeten worden. Auto is wel degelijk de investering waard geweest…....

Zou De Hulk ook Citroën gereden hebben?

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43337
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 11 januari 2011 07:28 PM
  [ # 335 ]
CEE-IKS schreef:

Zoals je zelf weet het subframe van jouw auto, netjes, niet perfect, maar goed genoeg. Dorpels zijn over het algemeen gewoon goed, wel zijn over de gehele linie de felsranden niet perfect daar waar stukken plaat bij elkaar komen zie je dat het hier en daar wat dik is van de roest. Allemaal niet heel ernstig.

Als ik dit zo lees krijg ik serieus twijfels bij de kennis en kunde van de taxateur en al helemaal aan de door hem toegekende waarde…..

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
daan
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1064
Geregistreerd: 13-10-2007

Gepost: 11 januari 2011 07:49 PM
  [ # 336 ]

Misschien een vreemde vraag waarom is die bodem niet voor het spuiten van de auto behandeld,nu moet je nog gaan slijpen en lassen aan een auto die al gespoten is.Trouwens ik had de bodem al van te voren helemaal schoongemaakt gelast,en voorzien van een nieuwe anti roest laag.

Profiel  
 
harry45
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 667
Geregistreerd: 05-07-2009

- CX 25 GTi Turbo
Gepost: 11 januari 2011 09:55 PM
  [ # 337 ]

@Yke: Nu kun je op je gemak de hele onderkant zelf doen, evt ontroesten, roestwerend middel aanbrengen
laagje verf en dan behandelen met de door jouw gewenst product.
Alvast veel sucses. bravo

Zweven dat is pas leven
Citroen XM D12
Citroen CX S2 GTI Turbo VEMS

Profiel  
 
Gepost: 11 januari 2011 10:48 PM
  [ # 338 ]
CEE-IKS schreef:
graddus schreef:

Zie en lees ik nou goed dat die mooie nieuw gespoten auto waar iedereen een poosje terug zo enorm over heeft gejubeld gewoon nog roestgaten in de dorpel heeft? Ik vind ook die keienvanger aan de achterkant er wat sjofel uit zien. Let wel, mijn hele auto ziet er sjofel uit, maar ik begrijp nooit zo goed dat er een pak geld wordt besteed aan het mooi maken van de buitenkant, terwijl de roest aan de dragende delen blijkbaar nog wel even kan wachten…

Deze reaktie is zeker niet op zijn plaats, ook aan de onderkant is al veel aandacht besteed, en met de genoemde gaten valt het ook wel mee. Het zijn de puntjes op de welbekende i die nog gedaan moeten worden. Auto is wel degelijk de investering waard geweest…....

Hoor je mij zeggen dat deze auto de investering niet waard is geweest? Ik heb gewoon mijn bedenkingen bij de prioriteiten, that’s all. Ik ben op dit forum al eens vaker uitgelachen omdat ik mijn auto niet perfect in de lak heb staan. Daarentegen zitten er in mijn dorpels geen gaatje en moest ik zojuist tot augustus terugzoeken naar mijn topic, omdat er voor het eerst in 15000 km weer eens een kleinigheidje loos is. Iedereen ziet graag een mooie blinkende auto, maar als ik moet kiezen tussen veilig en betrouwbaar of een nieuwe laag lak, dan kies ik voor het eerste.

Profiel  
 
bx-cannes
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005

- GS/GSA 1220 Club
Gepost: 11 januari 2011 11:09 PM
  [ # 339 ]

Nou nou, beetje overtrokken. Je kan toch niet alles in 1 keer aanpakken.

Profiel  
 
harry45
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 667
Geregistreerd: 05-07-2009

- CX 25 GTi Turbo
Gepost: 11 januari 2011 11:12 PM
  [ # 340 ]

Hoor je mij zeggen dat deze auto de investering niet waard is geweest? Ik heb gewoon mijn bedenkingen bij de prioriteiten, that’s all. Ik ben op dit forum al eens vaker uitgelachen omdat ik mijn auto niet perfect in de lak heb staan. Daarentegen zitten er in mijn dorpels geen gaatje en moest ik zojuist tot augustus terugzoeken naar mijn topic, omdat er voor het eerst in 15000 km weer eens een kleinigheidje loos is. Iedereen ziet graag een mooie blinkende auto, maar als ik moet kiezen tussen veilig en betrouwbaar of een nieuwe laag lak, dan kies ik voor het eerste.

Hier hou ik van een zo goed als probleemloze CX, probeer het zelf ook te bewerkstelligen en a passant ook nog het cosmetische gedeelte te updaten.

Zweven dat is pas leven
Citroen XM D12
Citroen CX S2 GTI Turbo VEMS

Profiel  
 
Gepost: 11 januari 2011 11:14 PM
  [ # 341 ]
bx-cannes schreef:

Nou nou, beetje overtrokken. Je kan toch niet alles in 1 keer aanpakken.

Anderen hebben het al voor me gezegd, waarom niet eerst het vuile werk doen voor je aan het cosmetische begint. Het zou toch eeuwig zonde zijn als er straks bij het slijpen of lassen ergens lakschade ontstaat.

Profiel  
 
bx-cannes
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005

- GS/GSA 1220 Club
Gepost: 11 januari 2011 11:24 PM
  [ # 342 ]

Het is toch aan de achterzijde van de dorpel? Dan maakt het volgens mij helemaal niet uit. De lasser weet ook wel wat hij doet, dus dat komt echt wel goed.

Profiel  
 
Gepost: 11 januari 2011 11:31 PM
  [ # 343 ]
graddus schreef:

Iedereen ziet graag een mooie blinkende auto, maar als ik moet kiezen tussen veilig en betrouwbaar of een nieuwe laag lak, dan kies ik voor het eerste.

Hear hear!

Inderdaad: een auto met doffe lak is schier onverkoopbaar en niemand kijkt ernaar om. Graddus wordt uitgelachen met z’n Muppet omdat de lak niet blinkt en er wat sierstrippen loshangen etc.
boring

Technisch betrouwbaar en vrij van achterstallig onderhoud is gewoon niet “sexy” zo lijkt het… om van taxatiewaarde maar te zwijgen.  Rolling Eyes

Hiermee doel ik beslist niet op de auto van Yke, maar meer in het algemeen, zoals graddus ook bedoelt.

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
Gepost: 11 januari 2011 11:33 PM
  [ # 344 ]

Dank je wel Leo, eindelijk iemand die de nuance er wel uit haalt Very Happy

Profiel  
 
daan
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1064
Geregistreerd: 13-10-2007

Gepost: 11 januari 2011 11:45 PM
  [ # 345 ]

Nu weer even terug naar de auto van YKE,het is dus overduidelijk dat hier de verkeerde volgorde van werken is gehanteerd.
Dus eerst de onderzijde dan de techniek en als laatste het plaatwerk en als allerlaatste het interieur.

@yke let op slijpstof ed.dit slaat neer op je auto,een regenbuitje over je auto heen en de bruine roestspikkels zitten in je lak.
Dus blaas de auto even schoon voordat je weer naar buiten rijdt scheelt een hoop ergenis.

Profiel  
 
 
23 van de 39
« Eerste  < Vorige 21 22 23 24 25 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook