24 van de 39
« Eerste  < Vorige 22 23 24 25 26 Volgende >  Laatste »

Yke’s 2400 GTI 1980
Gepost: 11 januari 2011 11:48 PM
  [ # 346 ]
Profiel  

CEE-IKS
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 794

- CX Athéna
- 2CV AZ
- CX Réflex Break
- SM 2.7 carb BVM, airco leder tints, Sable Métallisee
- C5 C5 3.0V6 Exclusive BVA
Gepost: 12 januari 2011 12:20 PM
  [ # 347 ]
bx-cannes schreef:

Het is toch aan de achterzijde van de dorpel? Dan maakt het volgens mij helemaal niet uit. De lasser weet ook wel wat hij doet, dus dat komt echt wel goed.

Precies! Zoals ik al eerder gezegd heb, de puntjes op de i! Ik vind het ook te ver gaan om te veronderstellen dat je pas een CX kunt spuiten als alles, maar dan ook echt alles gedaan is. Het kan net zo goed zijn dat over een jaar het blok eruit moet, ook dan heb je kans op beschadigingen.

Het blijft natuurlijk een CX, werk hou je altijd, en wat Yke zijn auto betreft, hij heeft nu wel een bijzonder mooi geworden exemplaar!

Zou De Hulk ook Citroën gereden hebben?

Profiel  

yke
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 859

- CX 2400 GTI
Gepost: 12 januari 2011 12:29 PM
  [ # 348 ]

Herejéé, wat een reacties! es kijken, zal ik sussen, of nog wat olie (in welke vorm dan ook)op het vuur gooien? Smile

even kijken, in willekeurige volgorde;
@Cee-iks, bedankt voor het advies. je hebt me weer mooi aan het twijfelen gebracht! Ik zal beginnen met alles goed lossteken en kijken hoe het zit met de felsranden ed. Wellicht heb je gelijk, ik kan er nog eens een uurtje op stuk slaan, het hoeft niet snel, en ze slaapt binnen.

@ graddus en andere criticasters; jullie hebben gelijk dat ik het gaatje (want het is er nog maar één) in de dorpel eerst had moeten doen. ik heb dertig andere gaten al wel weggewerkt, maar voor dat gaatje aan de onderkant moest/wou ik eerst een mogelijkheid hebben om er ‘normaal’ aan te kunnen lassen, niet boven mijn hoofd. Daar wou en wil ik dus de kantelbrug voor gebruiken. Het zou ook gebeuren voor de spuitbeurt, maar soms haalt de tijd je gewoon in en op een gegeven moment heb ik besloten om dat ene gaatje dan maar later te doen. Ik had beter de spuitbeurt uit kunnen stellen, maar ja, alle andere delen waren mooi gemaakt en in de plamuur, en dan moet je op een moment wel gaan spuiten anders krijg je daar weer roest!(heb ik me laten vertellen).

prioriteiten hadden dus wel wat anders gekund, maar alles komt wel aan de beurt. En ja, soms moet er aan een auto gelast worden. Of de lak dan zes maanden oud is of zes jaar, je doet je best om beschadigingen te voorkomen toch?

@ Jaap, bedankt voor de tip van het slijpsel, ik zal er zeker rekening mee houden.
@ waterman, die taxatie waarde is te hoog, vind ik ook.

eh..wat nog meer sleepy .

Zoals gezegd, ze staan altijd binnen, dus erg hard verder roesten doet het zeker niet.

Een ieder bedankt voor de input, serieus! Ik ben soms wat hardleers, maar leren doe ik wel Wink

En dat sommige commentaren soms een wat vinnige ondertoon hebben, tja, dat is een van de beperkingen van het medium. Als je het gezicht en de toon van de stem er niet bij hebt lijkt het soms erger dan het is, maar dat moet je als schrijver dan óók in gedachten houden..

Profiel  

Robin Visser
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5231

Gepost: 12 januari 2011 12:57 PM
  [ # 349 ]
yke schreef:

.... maar dat moet je als schrijver dan óók in gedachten houden..

Een uitspraak naar mijn hart excaim

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Profiel  

daan
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1064

Gepost: 12 januari 2011 01:12 PM
  [ # 350 ]

Precies!Ik vind het ook te ver gaan om te veronderstellen dat je pas een CX kunt spuiten als alles, maar dan ook echt alles gedaan is. Het kan net zo goed zijn dat over een jaar het blok eruit moet, ook dan heb je kans op beschadigingen.

Effe een kleine aanvulling hierop slijpstof is slechter voor je lak dan een motor eruit halen .Stof dwarelt op je hele auto neer!!Een regenbuitje en de bruine pitten zitten in je lak dus spuit de auto goed eventueel met perslucht af.

Profiel  

yke
> 800 berichten

- CX 2400 GTI
Gepost: 12 januari 2011 02:17 PM
  [ # 351 ]

Ik zal de auto zeker goed schoonmaken voor ik weer naar buiten ga jaap, er wordt nog meer geslepen in de loods. De auto zit wel bijna altijd onder de hoes, maar toch.

Profiel  

daan
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1064

Gepost: 12 januari 2011 03:51 PM
  [ # 352 ]

jaap is denk ik daan!!!

Profiel  

yke
> 800 berichten

- CX 2400 GTI
Gepost: 12 januari 2011 03:57 PM
  [ # 353 ]
Profiel  

puffel
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1173

- CX 25 GTi Turbo
- XM 2.1 TD automaat vsx
- 2CV club
- XM 2.0 16V Aut.
Gepost: 12 januari 2011 06:01 PM
  [ # 354 ]

Komt helemaal goed met die auto.

Yke is een heel end gekomen met wat voorheen toch ‘niet zo’n best exemplaar meer was’, dus dat laatste gaatje komt toch ook wel goed, ik wou dat ik er nog maar eentje had op te lassen.
In verband daarmee, heeft die kantelbrug heeft me nog niet losgelaten.

Yke jouw auto is in uitstekende staat lijkt mij nu, en wordt alleen maar beter.
Maar wat als je auto nou ‘wat minder is’, bijvoorbeeld de motorsteunen zijn niet helemaal nieuw meer o.i.d.
komen daar dan geen onbehoordlijke krachten op te staan als je zo’n auto helemaal kantelt?
De CX is tenslotte toch een slappe auto. Herinner me nu dat dat de reden was waarom ik van de aanschaf van zo’n kantelbrug af heb gezien en daarna het fenomeen vergeten ben. Maar het kriebelt nu weer.

Profiel  

marcelka
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 667

- CX 2400 GTi
- Xantia 2.0 16V Exclusive BVA
Gepost: 12 januari 2011 06:20 PM
  [ # 355 ]

Hey Yke, goed bezig!

Nu we toch weer op het bruggen onderwerp komen (misschien off topic). Is dit ook iets of weer snel vergeten?

Ex: 2CV, AX, BX, ZX, Xsara, Xantia 2.0, XM 2.0 TCT, CX 22TRS, Xantia 1.8 16V

C5: 186.000 | CX 2400 GTi: 227.000 | Xantia 2.0 16V: 200.900

Profiel  

CEE-IKS
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 794

- CX Athéna
- 2CV AZ
- CX Réflex Break
- SM 2.7 carb BVM, airco leder tints, Sable Métallisee
- C5 C5 3.0V6 Exclusive BVA
Gepost: 12 januari 2011 06:21 PM
  [ # 356 ]
yke schreef:

@ waterman, die taxatie waarde is te hoog, vind ik ook.

Ik vind dit dus altijd een interessant gegeven.
Als je de auto zou moeten verkopen, dan krijg je nooit de taxatiewaarde. En ik denk dat wanneer je de taxatiewaarde gaat berekenen naar het aantal uren dat je er in gestoken hebt, de taxatiewaarde veel lager ligt dan datgene wat het gekost heeft.
het voordeel is natuurlijk dat dategene wat je zelf doet je niet uitgeeft.

Dit toont maar weer eens aan dat een CX die door een garage “gerestaureerd” is, en vervolgens te koop staat als zijnde helemaal gerestaureerd, per definitie voor een garage een verliesgevend project is. Het is mijns inziens vrijwel niet mogelijk om hier winst op te maken als garage zijnde.
Gerestaureerd betekent dan meestal ook “overgeblubberd”.

Het is dus niet anders dan dat je CX rijden maar gewoon als een leuke (dure) hobby moet zien. En zo’n taxatie is in ieder geval fijn dat mocht om wat voor reden dan iets gebeuren met de auto, je tenminste wat financiën hebt om naar een vervangend project om te kijken.

Beter is het natuurlijk de boel gewoon heel te houden, en te genieten van al het werk wat er in is gaan zitten.

Zou De Hulk ook Citroën gereden hebben?

Profiel  

yke
> 800 berichten

- CX 2400 GTI
Gepost: 12 januari 2011 10:08 PM
  [ # 357 ]

Dat bruggetje is niet te gebruiken denk ik omdat je de longerons niet kan gebruiken als steun. Wij hebben in de loods sinds kort een ander poetsbruggetje staan met uitschuifbare armen die je dus wel onder de kriksteunen kan zetten.
Ik weet alleen niet of het met de gewichtsverdeling wel goed gaat. Bij schadeherstel bedrijven schijnen ze vaak gebruikt te worden dus het zal wel goed gaan?

@ Puffel, ik vond het ook eng, maar het lijkt prima te gaan, en voelt best solide. Over die krachten, de jongen die er bij was is constructeur en zei dat als je met veertig een rotonde omgaat de krachten veel groter zijn.. Ik neem het van hem aan, maar hoor graag wat andere meelezers denken.

Profiel  

Ree
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5165

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 12 januari 2011 10:25 PM
  [ # 358 ]

Je hoeft het niet zo maar van hem aan te nemen, hoor. Als je een rotonde met een straal van 10m neemt met 10m/s geeft heb je zijwaarts 1g kracht. Dat is hetzelfde als de CX op haar kant. Alleen ontbreekt het nu aan die ene g recht naar beneden, daarom zullen de vervormingen anders zijn, maar niet meer.

Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  

bxsport
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2474

- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Gepost: 20 januari 2011 01:04 AM
  [ # 359 ]
jantje1948 schreef:

Een goed dinitrolstation heeft van alle typen een kaart waarop staat aangegeven waar van bestaande gaten gebruik moet worden gemaakt, waar gaten geboord moeten worden en welke gaten achteraf dichtgeplugd moeten worden. Dus als het goed is worden ook alle holle ruimtes behandeld.

klopt dat hadden ze van de cx en van de sm ook om in de a- stijl te geraken is zo’n gaatje nodig. en op bepaalde andere plaatsen ook . het is dus echt wel noodzakelijk zo’n kaart te hebben er staat op op hoe diep je moet gaan om overal te komen in de binnenholtes

citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!

Profiel  

yke
> 800 berichten

- CX 2400 GTI
Gepost: 24 januari 2011 12:13 AM
  [ # 360 ]

Met een beetje goed nadenken kom je een heel eind denk ik met het vinden van de plekken voor toegang tot de holle ruimtes denk ik. Maar als iemand zo’n kaart met alle ‘tectylpunten’heeft hou ik me beleefd aanbevolen hoor!

Het moet wel, want ik heb na overleg met onze in-house schade hersteller en Cee-iks zijn advies besloten om het lekker zelf te doen. Alle apparatuur is aanwezig, evenals behoorlijk wat know-how. Geen reden om het niet zelf te doen, en dan ben je er zelf bij nietwaar? In ieder geval geen afgedichte roestplekken, of motor ruimtes vol met dinitrol. Smile 

Het gewraakte gaatje is dicht, en ik ben begonnen om alle losse kit af te steken. Het subframe komt er mooi schoon onder uit en de bodemplaten zitten nog zo dik ik de fabrieks kit + tectyl dat ik daar weinig aan hoef te doen. Goed schoonmaken en aanvullen waar nodig. De auto heeft een complete behandeling gehad af-fabriek maar ja, dertig jaar later zijn er natuurlijk plekken waar dat echt niet meer goed is

De wielkasten, daar zit het wel behoorlijk los, die zijn nu aan een kant mooi schoon. Bizar hoeveel modder die auto kan verzamelen op sommige plekken. maar eens een emmertje ML kopen bij Rustbuster oid, en dan gauw een paar listen verzinnen voor de listige plekjes als A-stijlen, schuifdak en onder je voorruit.

Wordt vervolgd

nice day

Profiel  

24 van de 39
« Eerste  < Vorige 22 23 24 25 26 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook