2 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
   
Lampje hydroliek gaat veel aan.
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 10 januari 2011 02:37 PM
  [ # 16 ]

Waar lekt hij trouwens? Of beter, waar ligt de olie op de grond, links, rechts, voor, etc?

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
windstein
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 122
Geregistreerd: 17-08-2008

Gepost: 12 januari 2011 05:58 AM
  [ # 17 ]

Bedankt voor de uitleg en de tekening.
Ik ga straks kijken om te ontluchten.
Hij lekt ergens links vooraan als je voor de neus staat.
Maar er zit een grote beschermplaat onder de auto in kunstof.
Iemand sprak hier ook over de riem.Er is geen apparte riem want de distribuyiriem drijft de pomp aan.
Alsook de waterpomp.
Tot zo.

Profiel  
 
malle pietje
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3359
Geregistreerd: 07-10-2004

Gepost: 12 januari 2011 08:56 AM
  [ # 18 ]

over wat voor toffe xm hebben we het dan eigenlijk, als de pomp aan de D riem zit? Nog nooit van gehoord!

Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9440
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 12 januari 2011 09:58 AM
  [ # 19 ]
windstein schreef:

Iemand sprak hier ook over de riem.Er is geen apparte riem want de distribuyiriem drijft de pomp aan.
Alsook de waterpomp.

Op een 4-cilinder XM-blok zitten 2 riemen en 1 snaar.
De distributieriem wordt aangedreven door de krukas en drijft de waterpomp, de nokkenas en bij een diesel de inspuitpomp aan (bij een 2.5 TD ook balansassen?)
De multiriem drijft de dynamo en eventueel de aircocompressor aan.
De normale V-snaar drijft de hydroliekpomp aan.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Matthijs309
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2028
Geregistreerd: 26-06-2006

Gepost: 12 januari 2011 10:03 AM
  [ # 20 ]

‘De diesel van windstein heeft een 6+2 pomp die wordt meegenomen door de multiriem en heeft geen aparte v-snaar hiervoor

Ouwe mopperkont

Profiel  
 
windstein
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 122
Geregistreerd: 17-08-2008

Gepost: 12 januari 2011 01:02 PM
  [ # 21 ]

mathijs 309 geeft gelijk.

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9440
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 12 januari 2011 01:39 PM
  [ # 22 ]

Mijn excuus, ik heb nog gewoon een serie 1 met een hydroliekpomp met 1 uitgang en een opbrengstverdeler en dus wel een aparte snaar hiervoor.

Blijft het feit dat de distributieriem bij geen enkele uitvoering deze pomp aandrijft.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
malle pietje
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3359
Geregistreerd: 07-10-2004

Gepost: 12 januari 2011 02:36 PM
  [ # 23 ]

Ok, dat van die 6+2 pomp wist ik niet. Maar inderdaad, het is dus niet de distributieriem, maar de multiriem. En als die slipt, heb je meer uitval.

Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!

Profiel  
 
windstein
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 122
Geregistreerd: 17-08-2008

Gepost: 13 januari 2011 11:36 AM
  [ # 24 ]

Hoi,

Ik kom net van de keuring…rara…
Afgekeurd.
Het linkervoorwiel rold niet vanzelf als je het duwt,het zit wat vast.
Als je hard draait eraan gaat het en de remtester toonde verschil tussen de twee kanten van voor.

En het andere probleem was dat de wagen vanuit de hoogste stand niet vanzelf terug keerd naar de normale rijstand.
Ik ben dat gewoon,ik zet de gendel naar beneden en wanneer hij zakt zet ik hem vlug in de normale stand.Dan zakt hij tot de normale stand en oke.
Daardoor konden ze de lichten niet controleren.

Ik ga kijken naar de remklouwen nu en naar zijn hoogtestand,dat zal dat mechanisch hendeltje zijn denk ik die onderaan achter zit in het midden.

Die keuringvent zij; mischien moet je die bollen eens hervullen?
Kan ik dat zelf dat vullen met die hlm groene olie die je vooraan in het reservoir doet?

Ook ga ik nu eerst kijken voor die te ontluchten zoals in vorige berochten.

Tot zo,dank u.

Profiel  
 
JaapJ
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3000
Geregistreerd: 20-07-2007

- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Gepost: 13 januari 2011 11:47 AM
  [ # 25 ]

Ik heb een donkerbruin vermoeden dat je keurmeester ook het wiel niet heeft uitgevonden (op Citroen gebied) dus mijn advies aan jou zou zijn om eerst een goeie garage te vinden die je van goeie adviezen en/of reparaties kan voorzien. Die zou je bijvoorbeeld ook wel met je hydroliekprobleempje kunnen helpen als je er zelf niet uitkomt.

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9440
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 13 januari 2011 11:49 AM
  [ # 26 ]
windstein schreef:

mischien moet je die bollen eens hervullen?
Kan ik dat zelf dat vullen met die hlm groene olie die je vooraan in het reservoir doet?

Bollen moeten gevuld worden met stikstof, dit kan je dus niet zelf.

Elke Citroën met HP-vering veert op dit gaskussen.
De hydraulische vloeistof (LHS, LHM, LDS) zorgt alleen maar voor de overbrenging van de wielbeweging naar de zuigers in de veercilinders.
Gassen zijn samendrukbaar en vloeistoffen niet.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43325
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 13 januari 2011 11:50 AM
  [ # 27 ]

België hé Jaap… daar keurt de garage niet zelf, maar zijn er keuringsstations a la TUV.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
malle pietje
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3359
Geregistreerd: 07-10-2004

Gepost: 13 januari 2011 12:02 PM
  [ # 28 ]

Het niet vanzelf rollen lijkt me inderdaad een vastzittende remklauw/cylinder. En het niet vanzelf naar beneden komen is hoogst waarschijnlijk je hoogteregelaar.

Beiden duiden wel op een smerig hydroliek systeem. Bollen vullen staat er een beetje los van, maar kan geen kwaad dat eens te laten checken. Wat je zelf zegt, je bent het gewend, dan valt harde vering ook niet meer op.

Check dit draadje eens, daar staat in hoe het systeem globaal werkt en wat je zou moeten doen om je klachten enigszins te voorkomen.

Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!

Profiel  
 
windstein
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 122
Geregistreerd: 17-08-2008

Gepost: 13 januari 2011 05:23 PM
  [ # 29 ]

WIE mag ik hier bedanken?!  Die persoon die zei dat ik de lucht er moest uitlaten met die foto erbij welke bout van 12 ik een kwart toer moest lossen.
Het is gelukt.
Ik heb wel 300 a 400 keer die bout open dicht open dicht moeten draaien omdat er iedere keer 2 sec lucht uikwam.
Ik dacht aan contineu lucht eruit tot hij ontlucht was.
Neen,2 uur was ik ermee bezig met open dicht.met draaiende motor.ondertussen het hydrosysteem zakken en omhoog en op een blok wielen intrekken enzo meer.
Als ik nu zou kijken komt er nog uit.
De lucht was zo goed als eruit,de lampjes waren uit en hij zakte terug naar de stand die ik koos.
Alles is in orde nu.
Hoe kan ik bedanken?Zeg het maar…
Alleen had ik het niet gevonden.
Ik heb een groene kaart en ben er weer een jaar vanaf.
Natuurlijk zal ik hem goed ondehouden en beter opvolgen als er iets is.
Dank u en tot zo…

Profiel  
 
Timo1990
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9070
Geregistreerd: 05-04-2007

- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- Xantia 2.0i SX Automatic
Gepost: 13 januari 2011 05:49 PM
  [ # 30 ]

Dat die lucht geeft als je de bout los draait, hoort zo. Je maakt het systeem dan namelijk drukloos, en dan sist de ontlastbout even bij het losdraaien..

Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc.        Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw

Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.

“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”

Profiel  
 
 
2 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook