88 van de 190
« Eerste  < Vorige 86 87 88 89 90 Volgende >  Laatste »
   
SM’s te koop
Robin Visser
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5231
Geregistreerd: 29-08-2008

Gepost: 12 januari 2011 03:05 PM
  [ # 1306 ]

cheese Ik had het niet voor niks over een ander merk, niet over type.

Nou je het zegt, 3 liters waren toch altijd carb ? Op de bak na is het dan ineens een leukerd. Tis dat ik al te veel van die mormels heb. Maarruuh, “moteur neuf”.

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 12 januari 2011 03:13 PM
  [ # 1307 ]

3 liters zijn af-fabriek carbu. Er bestaan ook 2.7’s met automaat.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25568
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 12 januari 2011 03:26 PM
  [ # 1308 ]
Robin Visser schreef:

cheese Ik had het niet voor niks over een ander merk, niet over type.

.

ja dat snap ik homer!

Duh!

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Robin Visser
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5231
Geregistreerd: 29-08-2008

Gepost: 12 januari 2011 03:36 PM
  [ # 1309 ]

.....

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Profiel  
 
vlietmansje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007

- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Gepost: 16 januari 2011 12:09 PM
  [ # 1310 ]
CLL Martin schreef:

Leuk voor onderdelen?: http://link.marktplaats.nl/411489486

Niet echt serieuze verkoper, verteld niet eens wat voor DS motor er dan in zit…

Heeft 4-cylinder vermelding op kenteken, kan dat eigenlijk wel?

Voor een bod van € 3100 mooie aanvulling op mijn DS-programma!

knuffel

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 16 januari 2011 12:23 PM
  [ # 1311 ]

Als ze langs “les mines” gepasseerd is wel,anders heb je geen geldige conformiteit en word het moeilijk om haar in te voeren,laat staan inschrijven. X-mas

Profiel  
 
Citroensmgz
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3697
Geregistreerd: 21-11-2006

Gepost: 16 januari 2011 12:24 PM
  [ # 1312 ]

4-Cylinder op kenteken kan heel goed: De RDW wil wel minder noteren, maar niet meer, en het kan ook zijn dat ie al in Frankrijk is ge DS’t. Niet schoon stoffen interieur, in twee kleuren gespoten carosserie, niet origineel, maar als je dat allemaal niet stoort, dan heb je een SM voor de “onderdeelwaarde” van wat er overblijft, maar het is een rommeltje: 
Blijft dat het een gecompliceerdere auto is als een SM in onderhoud,zelfs met DS motor, maar dat wist je al.
Het is origineel een injectie, dus later dan modeljaar 1972, maar ik zie de sloten in de handgrepen? Dat wil zeggen andere dueren, en niet originele spiegels.

To err is human, not to err is divine.

Profiel  
 
vlietmansje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007

- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Gepost: 16 januari 2011 01:55 PM
  [ # 1313 ]
Citroensmgz schreef:

4-Cylinder op kenteken kan heel goed: De RDW wil wel minder noteren, maar niet meer….

Auto staat al op nederlands kenteken, met LPG.
Maar wist niet dat ‘downgrading’ via RDW zo eenvoudig kon, bedankt!

knuffel

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 16 januari 2011 05:21 PM
  [ # 1314 ]
vlietmansje schreef:
CLL Martin schreef:

Leuk voor onderdelen?: http://link.marktplaats.nl/411489486

Niet echt serieuze verkoper, verteld niet eens wat voor DS motor er dan in zit…

Heeft 4-cylinder vermelding op kenteken, kan dat eigenlijk wel?

Voor een bod van € 3100 mooie aanvulling op mijn DS-programma!

Ik kan je wel vertellen dat je, als je 2x zoveel zou bieden, deze auto ook niet hebt.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
wbogaerts
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005

- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Gepost: 16 januari 2011 05:45 PM
  [ # 1315 ]
Citroensmgz schreef:

Het is origineel een injectie, dus later dan modeljaar 1972, maar ik zie de sloten in de handgrepen? Dat wil zeggen andere dueren, en niet originele spiegels.

Modeljaar 1973 ( injectie ) begint in september 1972 en pas maart 1973 zijn de sloten veranderd .

Walter

Meten is weten , gissen is missen

Profiel  
 
Robin Visser
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5231
Geregistreerd: 29-08-2008

Gepost: 16 januari 2011 09:28 PM
  [ # 1316 ]

De sloten zouden het laatste zijn dat me bezig zou houden met deze auto. Als de auto echt hard en mooi is, dan kun je terug naar Maserati. Schijnt wel een takkeklus te zijn met slangen en dat soort dingen.

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Profiel  
 
wbogaerts
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005

- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Gepost: 16 januari 2011 09:36 PM
  [ # 1317 ]

Dan heb je wel het originele “koppelingshuis” van de versnellingsbak nodig !!!

waar ga je dat kopen ?????? confused

Walter

Meten is weten , gissen is missen

Profiel  
 
Robin Visser
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5231
Geregistreerd: 29-08-2008

Gepost: 16 januari 2011 10:03 PM
  [ # 1318 ]

Ach, dat is volgens mij best wel beschikbaar bij de pro’s in SM.

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Profiel  
 
vlietmansje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007

- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Gepost: 16 januari 2011 10:06 PM
  [ # 1319 ]

Voor mijn begrip: de originele ‘maserati-bak’ is in deze auto gebleven bij de ombouw, er is een ‘DS-koppelingshuis’  tegenaan gezet en vervolgens met een DS(23?)-motorblok ingebouwd in de auto. Zo?

knuffel

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 16 januari 2011 10:09 PM
  [ # 1320 ]

Zeker ze liggen er met honderden…. Ik ben maar 3 weken aan het bellen geweest voor zo’n ding….

“even” terugbouwen van DS blok naar Maserati blok kost je toch wel zo’n 15.000 euro. Alles moet er uit, de bak moet uit elkaar en zo zijn er nog wat leuke dingen dus. Zoals peter (smgz) al schreef is het trouwens niet zo dat een sm met ds blok veel makkelijker of goedkoper in onderhoud zal zijn. Het blijft een sm en is zeker géén ds!

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
 
88 van de 190
« Eerste  < Vorige 86 87 88 89 90 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook