Wat is het beste voor een Xantia 18i, 1994, een 44 of 55 ah accu? En wat is het voordeel ervan?
RIJD NOOIT HARDER DAN JE BESCHERMENGEL KAN VLIEGEN…....!
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Wat word er voor geschreven? Dat moet je aanhouden.
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
een iest zwaardere accu houdt het langer uit. en is duurder. Je moet niet te zwaar gaan als je dynamo daar niet op berust is. dan kan je die verbranden.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 1173
Geregistreerd: 09-09-2008
- CX 25 GTi Turbo
- XM 2.1 TD automaat vsx
- 2CV club
- XM 2.0 16V Aut.
Ik rijd al 8 jaar op 65ah. Eigenlijk alleen omdat deze er altijd in gezeten heeft. Kan dus ook.
Oké, de dynamo kan dus het 1 en ander aan!
RIJD NOOIT HARDER DAN JE BESCHERMENGEL KAN VLIEGEN…....!
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
precies. maar geen 200 Ah erin maken!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
puffel schreef:Ik rijd al 8 jaar op 65ah. Eigenlijk alleen omdat deze er altijd in gezeten heeft. Kan dus ook.
je bedoeld een accu van van 65 amp want een accu van 65ah is wel heel klein omdat je hier mee de max kortstondige lading aangeeft.
voor zover ik weet hoord er in een 1.8 8v een 55amp accu tezitten maar het is wijs om een iets zwaardere er in te zetten van bv 65amp omdat waneer de accu het begint te begeven je met een iets zwaardere veel langer zou kunnen doen.
Citroen saxo 1.4 vts asics
citroen xsara picasso caractere
Kan ik misschien wel meteen me mobiel opladen
bogaard77 schreef:precies. maar geen 200 Ah erin maken!
RIJD NOOIT HARDER DAN JE BESCHERMENGEL KAN VLIEGEN…....!
Totaal aantal Berichten: 1173
Geregistreerd: 09-09-2008
- CX 25 GTi Turbo
- XM 2.1 TD automaat vsx
- 2CV club
- XM 2.0 16V Aut.
amp, indeed. Staat ook 65 AHR op,geen idee waar dat voor staat.
Gewoon kunnen starten met -15, daarvoor neem je een wat zwaardere accu.
Gezien de klimaatverandering, zullen we dat maar doen dan…....
RIJD NOOIT HARDER DAN JE BESCHERMENGEL KAN VLIEGEN…....!
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
stan schreef:puffel schreef:Ik rijd al 8 jaar op 65ah. Eigenlijk alleen omdat deze er altijd in gezeten heeft. Kan dus ook.
je bedoeld een accu van van 65 amp want een accu van 65ah is wel heel klein omdat je hier mee de max kortstondige lading aangeeft.
Volgens mij is het precies andersom. 65ah wil zeggen dat de accu een stroom van 65 ampère een uur vol kan houden, en dat is wat er op een accu wordt aangegeven.
Eveneens ben ik tevens ook.
Totaal aantal Berichten: 1173
Geregistreerd: 09-09-2008
- CX 25 GTi Turbo
- XM 2.1 TD automaat vsx
- 2CV club
- XM 2.0 16V Aut.
65 amp per hour, zoals ik dus aanvankelijk schreef 65 ah, en later 65 ahr. Ik weet niet wat er op een Nederlandse accu staat maar vermoed 65 amp. Ik woon niet in NL dus vandaar dat soort taalproblemen.
In elk geval, 65 amp accu, onderhoudsvrij gewoon DOEN! Valt me trouwens wel op dat accu’s tegenwoordig behoorlijk duurder zijn geworden.
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Correct: 65 Ah (Hoofdletter A van Ampère, kleine letter h van hour). Maat voor de capaciteit. Daarnaast staan vaak de CCA (Cold Cranking Amps ofwel koudstartstroom in Ampère) erop.
Citroen!