2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
Kleppen stellen
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6168
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 03 januari 2011 10:17 PM
  [ # 16 ]

Dat wil ik ook wel weten, dat scheelt nogal…. Cool

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Laughing

Profiel  
 
fisherman
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 3
Geregistreerd: 03-01-2011

Gepost: 10 januari 2011 03:01 PM
  [ # 17 ]

Het oude type kun je de nokkenas lichten met een tool en de pastillen er tussenuit halen en vervangen.
De nieuwere types moet de nokkenas er wel af. Eerst de speling meten nokkenas eraf pastilles opmeten.
Verschil uitrekenen dan dunnere pastillen steken tot je de juiste speling hebt.

Profiel  
 
fisherman
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 3
Geregistreerd: 03-01-2011

Gepost: 15 januari 2011 05:50 PM
  [ # 18 ]

Je hebt 2 systemen het eerste systeem (met de grote pastillen) kun je dmv een speciale tool te plaatsen de pastilles verwijderen en plaatsen zonder de nokkenas los te maken of te verwijderen.
Ford 1,6d en 1,8d van in de escort/fiesta jaren 90 generatie hebben ook een soortgelijk systeem.
Het andere systeem (kleine pastilles) moet de nokkenas voor verwijderd worden daar de pastilles zich onder de klepstoters bevinden. Is een hydraulisch systeem maar met mogelijkheid tot afstellen waar / wanneer nodig.
Dat hiervoor distributieriem waterpomp en de hele zooi vervangen moet zoals hier eerder aangehaald vind ik toch vergaand. Tenzij de termijn bijna of helemaal bereikt is natuurlijk.

Groetjes Bert

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook