Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Heren,
ik was niet van plan de RDW iets te vragen, dat doe ik alleen als het niet anders kan.
Ik ga er maar eens eentje maken en kijken hoe het rijdt.
Heeft iemand zo’n verwoest ding liggen?
Of weet iemand een sloop waar er een zit?
Zodra er enig zicht is op wat e.e.a. gaat kosten en zodra er ervaring is met een prototype wordt het pas tijd om over aantallen te gaan denken. Dat zal niet snel in de honderden lopen.
Je komt nooit waar je wezen wil als je de eerste stap niet zet.
Verder daag ik de bezwarenbedenkers uit om te omschrijven hoe zo’n ongeluk er uit gaat zien.
Bedenk daarbij vooral hoe het komt dat dit brakke Citroenonderdeel er de voorkeur aan geeft bij stilstand zijn schadelijke werk te doen.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Totaal aantal Berichten: 43299
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
JanSr schreef:Bedenk daarbij vooral hoe het komt dat dit brakke Citroenonderdeel er de voorkeur aan geeft bij stilstand zijn schadelijke werk te doen.
Dat is iets wat mij ook wel bezig heeft gehouden. Ik heb de afgelopen jaren veel van die krengen zien falen, maar eigenlijk nog nooit met 120 km/h. O ja, wel één keer bij een taxi-xm. Die roste met 100 km/h de trambaan op en dat was kennelijk te veel van het goede voor het brakke onderdeel… zag er overigens niet fraai uit na afloop.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Maar het grappige is dat je dan nog steeds kan remmen en sturen, al zal dat laatste niet erg fraai gaan.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
JanSr schreef:Je komt nooit waar je wezen wil als je de eerste stap niet zet.
Vrij naar Confucius.
Of er een bedrijf gevonden wordt dat 1-op-1 replica’s wil maken, of dat er een verbeterde versie komt zoals Jan voorstelt, maakt mij weinig uit. Het belangrijkste vind ik dat ik straks de mogelijkheid heb om onderdelen te kunnen vervangen door goede exemplaren en zo nog vele jaren te kunnen XM-en.
Dus ik ben blij met Jan zijn voorstel. En natuurlijk elk ander initiatief.
Wim,
Disciplus Simplex
IK zeg niet dat het niet mogelijk is, ik ben echter wel realistisch.
Daarbij wat het ontwerp betreft. Het zou idd beter kunnen, maar… de enige reden waarom dat ter sprake komt is omdat na verloop van tijd het rubber los kan laten/kan scheuren. Als je een verse batch zou laten maken hoef je helemaal niets aan het ontwerp te veranderen want dan heb je vers materiaal. ONtwerp aanpassingen moet je overigens eerst gewoon echt testen.
Productie zal pas bij een order van grote die veel knaken kost kunnen en welk model maak je dan… er zijn meerdere varianten, hoe financier je dat.
Wat productie bij een andere fabrikant betreft… Het blijft een gegeven dat een bedrijf zich wel tig keer bedenkt voordat men het risico wil nemen om voor iets dergelijks de aansprakelijkheid te accepteren.
en dan mijn laatste kritische noot, hoe zit het met de rechten.
Ik kan mij herinneren dat er in de SM hoek gesproken is over RR wielen her productie. Daar zat/zit ook een heel rechten issue aan vast. Ik kan mij nauwelijks voorstellen dat dat hier niet het geval is.
Het is niet dat ik het onmogelijk acht, maar laten we wel realistisch blijven. Ik ben het met Jan eens dat als er geen eerste stap genomen word je over tig tijd nog steeds op de zelfde plek staat.
Als Jan het op start en gerealiseerd krijgt heb ik daar absoluut respect voor. Er zijn echter al vaker op dit vlak de meest fantastische verhalen voorbij gekomen. Ben er gewoon wat nuchter onder.
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Rechten? Ik maak iets nieuws. Dat is iets anders dan slaafse navolging zoals bij een kopie van een beeldbepalend deel zoals wiel.
Fabrikant? Ik laat wat pijpen en flenzen maken en bij een ander vulcaniseren. Daarmee ben ik de fabrikant.
Testen? Ik zet het op mijn auto en kijk hoe het werkt. Misschien krijgen we wat meer straatsteenlawaai.
Veel meer doet dat rubber daar niet.
Het ding dat ik maak is in elk geval een stuk veiliger dan het huidige gedrocht.
Ik zou wel eens willen weten welk deel van het Chyparse assortiment aan de vragen van Gompy58 werd onderworpen.
Ik ken eigenlijk gaan andere auto waar bij het falen van zo’n rubber de boel doorzakt.
Wat ik tot heden tegenkwam gaf altijd staal op staal als het rubber faalde.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Totaal aantal Berichten: 1184
Geregistreerd: 16-02-2007
- XM 3.0 V6 Exclusive Aut LPG
- C5 2.0 16v Exclusive LPG G3
Een Xantia bv, die heeft hetzelfde probleem.
Alles wat ontstaat, komt voort uit het denken, het is geboren uit denken, gevormd uit denken.
Totaal aantal Berichten: 9070
Geregistreerd: 05-04-2007
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- Xantia 2.0i SX Automatic
Inderdaad, er zijn ook al vele Xantia’s met een veerbol tegen de motorkap geweest door een rotte veerschotel.
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
Totaal aantal Berichten: 43299
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gomp, wat die rechten betreft: Hoe denk je dat het werkt met al die imitatieonderdelen die je bv bij Brezan etc kan kopen?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Wie helpt mij aan zo’n doorgeschoten veerschotel? Dan ga ik aan de gang.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Doorgeschoten of doorgesneden? Ik kan je ook wel aan een gewone schotel helpen, ik verkoop die dingen toch nooit omdat ik de staat te moeilijk te bepalen vindt .
Ouwe mopperkont
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Liefst een doorgeschoten, omdat die nog wel de vorm heeft, zodat ik de maten kan reproduceren. Indien mogelijk een links en een rechts.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Geen intacte dus ?
Ouwe mopperkont
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Inderdaad. Zolang het stalen bovendeel enigszins intact is kan ik verder
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
JanSr schreef:
Bedenk daarbij vooral hoe het komt dat dit brakke Citroenonderdeel er de voorkeur aan geeft bij stilstand zijn schadelijke werk te doen.
Dat komt mede doordat een XM meer uren per dag stil staat dan dat het rijdt. Zelfs een veel-rijder rijdt misschien 4 uur per dag in zijn XM, dus die XM staat nog steeds 5 keer zo lang stil als dat het rijdt.
Volg je hart, gebruik je hoofd.