Koets is afgevoerd, wat er nu staat is een compleet kaal subframe op wielen. Zo zonder hulpframe blijft ie prima staan. Het enige jammere aan het geheel is dat bijna alle leidingen aan vervanging toe zijn. Gelukkig heb ik een felsapparaat en een rol leiding klaar liggen. Morgen avonddienst dus in de ochtend kunnen er leidinkjes gefabriekt worden.
CX GTi Turbo 2 - All Black
Lekker bezig Evan! heb je ook plaatjes erbij?
Geen plaatjes. De kans dat mijn fototoestel in de buurt is, als ik aan het werk ben, is vrijwel non existent….
Maar ik heb nu wel een subframe met grotendeels nieuwe leidingen staan op de oprit.
CX GTi Turbo 2 - All Black






















Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
petje af voor de grote klus !
maar een camera leg je toch zo neer in de hoek, en wat leuke fotootjes maakt ‘t sprekender. we zijn allen benieuwd naar jouw klus. ook van jouw foto’s kunnen wij (als leek?) wat van leren
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje





















Totaal aantal Berichten: 2355
Geregistreerd: 06-10-2005
- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Evan schreef:Geen plaatjes. De kans dat mijn fototoestel in de buurt is, als ik aan het werk ben, is vrijwel non existent….
Maar ik heb nu wel een subframe met grotendeels nieuwe leidingen staan op de oprit.
Je hebt toch wel een kleine camera…...
Leg je naast het koffieapparaat, en bij de koffiepauze even schieten. Kost niet meer dan een sjaggie draaien.
De koets werd gisteren gescheiden van zijn vorige subframe. Motorblok ligt ernaast. De koppeling was wel aan vervanging toe: er zat geen profiel meer op de bekleedde plaat. De krukaskeerring lekte, evenals de pakking van het distributiedeksel. Dit zorgde voor een verweekte motorsteun rechts.
De vier versnellingsbak is aan de kant gelegd.
Vandaag begonnen met laswerk. De accubak mag weer accubak heten. De voetenbak rechts is weer dicht en hard. De linker voetenbak is voorbereid. Er zit nu weinig staal meer op die plek. De A-stijl linksbinnen is tot boven de dorpel weggehakt. Daar was niet veel meer van over. In het verleden verrichte beunreparaties zijn geen garantie voor de toekomst. Zeker als het niet nadien goed behandeld wordt. Dus alle beunlaswerk is ook weggehaald.
Het woord van vandaag was: luchtbeitel. En nu dus last van een pijnlijke rechterarm.
Geen foto’s voor de liefhebber. Maar als iemand intresse heeft in de uitgehakte stukje staal, je mag ze komen halen zodat je je een voorstelling kunt maken.
CX GTi Turbo 2 - All Black
Waar doe je dit werk dan Evan,kom ik een keer langs bij je met een fotocamera
Das practisch België.
Vervolgens bleek de bodem ietsje krokanter dan gedacht. Er kwamen nog wat meer “reparaties” tevoorschijn. Deze zijn uiteindelijk ook hersteld. De bodem was gisteravond goed op de plaatsen waar het subframe langs loopt. De dorpels aan beide kanten zullen nog een uitgebreid onderhanden genomen moeten worden. Daartoe is een kantelbrug aangeschaft. Ik ben wel een beetje klaar met boven mij hoofd lassen, uren achtereen.
Nieuwe subframe zit er onder, koets zit weer vastgebout.
Motor en 5 bak ligt erin. Vandaag wordt ie afgemonteerd.
Op naar het volgende lange weekend.
CX GTi Turbo 2 - All Black
Petje af. Zit zo te lezen een aardig tempo in.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl






















Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
hier ook petje af !
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje


























Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Evan heeft een soort vreemde afwijking wat betreft foto’s. Hij is geloof ik bang dat zijn ziel gestolen wordt als ie op de foto komt.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Donor voor de limousine is binnen. De motor van de limousine was het aan het opgeven. “olieboot” is toch niet het predikaat wat je je auto wilt meegeven. Een “vers” TD 2 blokje ligt klaar om uit een break gehaald te worden. Deze rookt in ieder geval niet blauw dus dat is een verbetering.
CX GTi Turbo 2 - All Black
Meerdere keren starten en het donorblok lijkt nog steeds prima. Heb er ruim 100 km mee gereden en dat verliep zonder motorische problemen. De turbo die erop zit lijkt vrij nieuw te zijn. De krukaskeerring en koppeling bekijken we deze week nog even en dan zou die volgende week in de limousine kunnen….
CX GTi Turbo 2 - All Black
limousine is op de brug, blok is ernaast. oa was in ieder geval de drukgroep erg moe en de krukaskeerring bakzijde overleden.
blauwig roken deed ie nog steeeds. Maar das nu van minder zorg.
in het verse blok had ik al een nieuwe distri, druklager en nieuwe krukaskeerring gestopt.
kwam vandaag echter nog een gaar steunlager van de aandrijfas en een stukke bovenste fuseekogelhoes tegen.
Morgen toch nog maar even naar de leverancier dus…..
CX GTi Turbo 2 - All Black
De nokkenassteunlager was ook gaar: de binnenschaal lag in 3 stukken. De drukgroep van het oude blok was zo overleden dat de diafragmaveer haken had.
kortom, er waren wat puntjes van verbetering.
De wagen rijdt nu in ieder geval weer prima. Liggen nu ook 4 nieuwe banden op 15” alfa speedlines van een 16v onder.
Nu staan er nog 2 CX D breaks waar een ander blok in moet. Dus voorlopig heb ik nog wat te doen.
CX GTi Turbo 2 - All Black