2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
Variabele intervalschakelaar is niet variabel
laatste auto
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 125
Geregistreerd: 23-09-2008

Gepost: 11 januari 2011 10:10 PM
  [ # 16 ]

Kontaktspray flikt het ‘m!!
Net geprobeerd; volgespoten met kontaktspray 60 et voila…de interval werkt perfect!!
Dus eerst dit proberen, demonteren kan altijd nog…

eens een xm, altijd een xm!!

Profiel  
 
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 11 januari 2011 10:33 PM
  [ # 17 ]

[zucht] Zoals ik al zei: ik heb al een werkende er op zitten. Ik wil degene die ik eraf heb gehaald open maken.[/zucht]
Wie weet hoe ik de kap van de steel af krijg?

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 16 januari 2011 05:26 PM
  [ # 18 ]

Niemand enig idee, hoe die er af moet?

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
Xm-eindhoven
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 11
Geregistreerd: 30-12-2010

Gepost: 16 januari 2011 09:57 PM
  [ # 19 ]

He! Weer een ergernisje voor mijn Grande Dame opgelost. Leuk hoor, dit forum.

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9402
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 16 januari 2011 11:17 PM
  [ # 20 ]
Brian schreef:

Niemand enig idee, hoe die er af moet?

Zit er een verschil in de schakelaar bij type 1 en 2?
Heb hier een schakelaar van een type 1 liggen.
Kan wel even kijken hoe die uit elkaar moet.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 17 januari 2011 10:04 AM
  [ # 21 ]

Geen idee, ik heb geen enkele Type I ervaring. Maar als je kan kijken, graag.

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
Matthijs309
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2028
Geregistreerd: 26-06-2006

Gepost: 17 januari 2011 10:24 AM
  [ # 22 ]

Pak je toch een gare uit de bak hier en trek je die uit elkaar

Ouwe mopperkont

Profiel  
 
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 17 januari 2011 11:20 AM
  [ # 23 ]

Als niemand het al een keer gedaan heeft, zal ik er toch 1 moeten opereren. Als je toch nog een terminale patiënt hebt liggen, dan graag. Wink

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 14 februari 2011 10:25 PM
  [ # 24 ]

Opereren viel wel mee, en is eigenlijk heel simpel. Dus een ieder waarbij de interval brak is het volgende:

1. Haal de hele schakelaar uit de stuurkolom,
2. Aan de achterkant van de handle 2 pieletjes indrukken
3. Kap van de handle een stukje van de steel schuiven,
4. Kap gaat niet verder, door de intervalschuifknop,
5. Een schroevedraaier over de knop onder de kap steken,
6. Kap over de knop heen trekken,
7. De geleidende banen in de handle komen nu bloot te liggen,
8. Schoonmaken, monteren en wissen maar!

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
ejmsmeets
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 24
Geregistreerd: 13-02-2014

Gepost: 28 januari 2017 04:13 PM
  [ # 25 ]

Heren,

...een paar jaar later…

Mijn XM heeft ook een niet werkende interval schuif.
Ik was er wel achter dat als de schuif halverwege stond en ik op de schuif drukte deze wel z’n werk deed.

Kortom: waarschijnlijk geen/slecht contact op van schuif op “strip”.

De tweede (subtielere) gouden tip om het binnenwerk uit het omhulsel te krijgen is het omhoog wippen van het verhoogde knopje op de schuif.

Deze zit vastgeklemd op de schuif.

In mijn situatie is het de vraag of beide metalen pennen wel goed contact maken met de strip. Ze drukken iig niet even hard op de strip. Er zit hoogteverschil tussen de koperkleurige pennen.

Verder zijn de strips deels ingesleten.

Wat is de methode om deze goed te krijgen.
Hoe heten deze strips?

Gr,
Eric

 

Afbeelding Bijlagen
foto3_s.jpgfoto2_s.jpgfoto1_s.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

Citroen C6 2.7 HDI Exclusive
Citroen Xantia 1.8i 16V SX

Profiel  
 
Ed P
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1226
Geregistreerd: 18-08-2010

- XM 2.5 TD Break
- C6 (2005-2012) 2.7 HDIF Exclusive
- XM 2.5TD
Gepost: 28 januari 2017 04:27 PM
  [ # 26 ]

De strips zijn koolbanen die een bepaalde weerstand hebben, als je de schuif verplaatst veranderd de weerstand. Alles reinigen met alcohol of spiritus. Veren niet te veel verbuigen, dan drukken ze nog harder op de koolstofbanen en slijten ze nog sneller.

Er valt niets beters aan te doen dan schoonmaken, als dat niet werkt wordt het vervangen, versleten is versleten, daar verander je niks aan.

Met contactspray los je het vuil op de banen op en verplaats je het door het heen en weer schuiven naar de hoekjes van de schuif, een lapmiddel dus.

Profiel  
 
ejmsmeets
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 24
Geregistreerd: 13-02-2014

Gepost: 06 februari 2017 09:47 PM
  [ # 27 ]

Dank je.
Hij werkt weer zoals het hoort.

Citroen C6 2.7 HDI Exclusive
Citroen Xantia 1.8i 16V SX

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook