Ik had het niet voor niks over een ander merk, niet over type.
Nou je het zegt, 3 liters waren toch altijd carb ? Op de bak na is het dan ineens een leukerd. Tis dat ik al te veel van die mormels heb. Maarruuh, “moteur neuf”.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
3 liters zijn af-fabriek carbu. Er bestaan ook 2.7’s met automaat.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 25568
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Robin Visser schreef:Ik had het niet voor niks over een ander merk, niet over type.
.
ja dat snap ik homer!
Duh!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
.....
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007
- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
CLL Martin schreef:Leuk voor onderdelen?: http://link.marktplaats.nl/411489486
Niet echt serieuze verkoper, verteld niet eens wat voor DS motor er dan in zit…
Heeft 4-cylinder vermelding op kenteken, kan dat eigenlijk wel?
Voor een bod van € 3100 mooie aanvulling op mijn DS-programma!
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Als ze langs “les mines” gepasseerd is wel,anders heb je geen geldige conformiteit en word het moeilijk om haar in te voeren,laat staan inschrijven.
4-Cylinder op kenteken kan heel goed: De RDW wil wel minder noteren, maar niet meer, en het kan ook zijn dat ie al in Frankrijk is ge DS’t. Niet schoon stoffen interieur, in twee kleuren gespoten carosserie, niet origineel, maar als je dat allemaal niet stoort, dan heb je een SM voor de “onderdeelwaarde” van wat er overblijft, maar het is een rommeltje:
Blijft dat het een gecompliceerdere auto is als een SM in onderhoud,zelfs met DS motor, maar dat wist je al.
Het is origineel een injectie, dus later dan modeljaar 1972, maar ik zie de sloten in de handgrepen? Dat wil zeggen andere dueren, en niet originele spiegels.
To err is human, not to err is divine.
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007
- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Citroensmgz schreef:4-Cylinder op kenteken kan heel goed: De RDW wil wel minder noteren, maar niet meer….
Auto staat al op nederlands kenteken, met LPG.
Maar wist niet dat ‘downgrading’ via RDW zo eenvoudig kon, bedankt!
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
vlietmansje schreef:CLL Martin schreef:Leuk voor onderdelen?: http://link.marktplaats.nl/411489486
Niet echt serieuze verkoper, verteld niet eens wat voor DS motor er dan in zit…
Heeft 4-cylinder vermelding op kenteken, kan dat eigenlijk wel?
Voor een bod van € 3100 mooie aanvulling op mijn DS-programma!
Ik kan je wel vertellen dat je, als je 2x zoveel zou bieden, deze auto ook niet hebt.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Citroensmgz schreef:
Het is origineel een injectie, dus later dan modeljaar 1972, maar ik zie de sloten in de handgrepen? Dat wil zeggen andere dueren, en niet originele spiegels.
Modeljaar 1973 ( injectie ) begint in september 1972 en pas maart 1973 zijn de sloten veranderd .
Walter
Meten is weten , gissen is missen
De sloten zouden het laatste zijn dat me bezig zou houden met deze auto. Als de auto echt hard en mooi is, dan kun je terug naar Maserati. Schijnt wel een takkeklus te zijn met slangen en dat soort dingen.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Dan heb je wel het originele “koppelingshuis” van de versnellingsbak nodig !!!
waar ga je dat kopen ??????
Walter
Meten is weten , gissen is missen
Ach, dat is volgens mij best wel beschikbaar bij de pro’s in SM.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007
- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Voor mijn begrip: de originele ‘maserati-bak’ is in deze auto gebleven bij de ombouw, er is een ‘DS-koppelingshuis’ tegenaan gezet en vervolgens met een DS(23?)-motorblok ingebouwd in de auto. Zo?
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Zeker ze liggen er met honderden…. Ik ben maar 3 weken aan het bellen geweest voor zo’n ding….
“even” terugbouwen van DS blok naar Maserati blok kost je toch wel zo’n 15.000 euro. Alles moet er uit, de bak moet uit elkaar en zo zijn er nog wat leuke dingen dus. Zoals peter (smgz) al schreef is het trouwens niet zo dat een sm met ds blok veel makkelijker of goedkoper in onderhoud zal zijn. Het blijft een sm en is zeker géén ds!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste