Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
vlietmansje schreef:Voor mijn begrip: de originele ‘maserati-bak’ is in deze auto gebleven bij de ombouw, er is een ‘DS-koppelingshuis’ tegenaan gezet en vervolgens met een DS(23?)-motorblok ingebouwd in de auto. Zo?
Ja, dat heb je goed begrepen.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
en je hebt dan nog “even ” een goed V6 blokje nodig .
Kostprijs ?
Walter
Meten is weten , gissen is missen
Totaal aantal Berichten: 2470
Geregistreerd: 29-11-2005
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
met nieuwe stukken 4000 euro?
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Een kaal ongereviseerd blok zonder bekende historie kost 2500-3500 euro. Dan revisie en het werk van het in en uitbouwen, bak weer aanpassen, wat randzaken als carburateurs, leidingen enz enz… nee, 15.000 euro zit je snel aan hoor.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007
- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Wél interessant, maar vér boven budget…
Totaal aantal Berichten: 1417
Geregistreerd: 19-10-2007
- 2CV 6 Club
- ID/DS DS21 M Pallas '67
Ik denk dat je dan beter een echte SM kan kopen die een betere basis gaat zijn om te restaureren…
Beter koop je dan zoiets als dit: http://www.leboncoin.fr/voitures/168164325.htm?ca=7_s
De wielen betalen bijlosse verkoop een aardig stukje van de auto terug .
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Totaal aantal Berichten: 2470
Geregistreerd: 29-11-2005
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
waterman schreef:Een kaal ongereviseerd blok zonder bekende historie kost 2500-3500 euro. Dan revisie en het werk van het in en uitbouwen, bak weer aanpassen, wat randzaken als carburateurs, leidingen enz enz… nee, 15.000 euro zit je snel aan hoor.
doro had compleet blok staan dat niet vast zat voor 1750 euro
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Geen carbu’s, geen startmotor, en: inwendige staat compleet onbekend. Dus, volledige revisie waarschijnlijk noodzakelijk. En je weet wat dat kost!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 2470
Geregistreerd: 29-11-2005
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
klopt… geld kost het in ieder geval…
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
bxsport schreef:met nieuwe stukken 4000 euro?
Ben je vergeten wat de stukken voor jou motor gekost hebben ??
Plus 100 uurtjes aan +- 65 Eurootjes
walter
Meten is weten , gissen is missen
waterman schreef:Een kaal ongereviseerd blok zonder bekende historie kost 2500-3500 euro.
Niet overdrijven….......... Een compleet ongereviseerd blok voor €1000
http://www.leboncoin.fr/equipement_auto/165383661.htm?ca=12_s
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Nou, geweldig! Ik zou zeggen: haal op, koop die DSM, zet die motor er even in en rijden maar!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Zo te zien is het best een fris roestig ding dat blok ! Wel een takke-end weg Calvados. Ben er doorheen gereden toen ik de Delta Mics ging ophalen.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Dat is leuk ! Haast te mooi om waar te zijn. http://www.leboncoin.fr/voitures/169332678.htm?ca=7_s
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl