51 van de 60
« Eerste  < Vorige 49 50 51 52 53 Volgende >  Laatste »
   
Ree’s CX deel II
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 17 januari 2011 06:15 PM
  [ # 751 ]

Hoe bedoel je het lamp je gaat altijd uit op exact 1500 rpm?

Profiel  
 
Ree
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5165
Geregistreerd: 29-06-2004

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 17 januari 2011 06:20 PM
  [ # 752 ]

Het waarschuwingslampje op je dashboard dat gaat branden als je voor het eerst contact maakt en als je boordspanning te laag is. Die gaat altijd uit als ik voor het eerste de 1500 toeren maak. Daarna wordt ook pas de hoogste stand van de ventialtie en andere grote verbruikers ingeschakeld.

Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 17 januari 2011 06:23 PM
  [ # 753 ]

Bij mij brandt dat nooit na het starten. Alles werkt gewoon direct normaal op volle sterkte.

Maar ja dat kan een verschil in uitvoering zijn Wink

Profiel  
 
Ree
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5165
Geregistreerd: 29-06-2004

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 17 januari 2011 07:46 PM
  [ # 754 ]

Het is donker buiten, dus ik probeer het op de luie manier red face

Weet iemand het nummer van een accu voor de CX? Ik vertrouw er namelijk liever niet op dat de beunzan het in haar systeem heeft staan.

Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43338
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 17 januari 2011 07:56 PM
  [ # 755 ]

gewoon een standaard accu van minimaal 66ah Ree.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Ree
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5165
Geregistreerd: 29-06-2004

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 17 januari 2011 08:00 PM
  [ # 756 ]

Okiedo, de grootte is geen issue? Mooi. Vorige keer had ik 75Ah, dat zal het wel weer worden…

Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  
 
fluidphreak
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006

- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gepost: 17 januari 2011 10:07 PM
  [ # 757 ]

Volgens mij past lang niet elke accu, dus ik zou de oude even meenemen…

Profiel  
 
Gepost: 17 januari 2011 10:11 PM
  [ # 758 ]

Even opletten dat de polen aan de goeie kant staan. En je Tsjechen ook for that matter.

Profiel  
 
Rogier 1975
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1205
Geregistreerd: 17-09-2004

- GS/GSA X1
- XM V6 Pallas
Gepost: 17 januari 2011 10:11 PM
  [ # 759 ]

Ligt er nog zo’n kunststof beschermbakje onder de accu? Die geeft je in ieder geval aardig de maximale maat aan.
En even op de polariteit letten, vanaf de neus gezien de (+) links en de (-) rechts. Ja, dat zit bij sommige accus andersom.

Rogier, Citroën GSA X1 1984, XM V6 Pallas 1994, Lexus GS300h 2014
Ex: Xantia HDI Break 2000, CX 22 TRS 1989, XM TD12 1993, P205 Forever D 1995, XM V6 Exclusive 1996, Fiat GrPunto 2006, CX 2400IE Pallas C-matic 1978, BMW 320i 2005, Porsche 968 1994, MB B180CDI 2014, Toyo Prius 2012, BMW 325Ci Cabrio 2005

Profiel  
 
Ree
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5165
Geregistreerd: 29-06-2004

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 18 januari 2011 11:37 PM
  [ # 760 ]

Vanmiddag deze accu bij de beunzan gehaald:

Ze snapte er geen drol van en ik was op de fiets, dus ik moet nog maar even kijken of ie past.

Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  
 
Gepost: 18 januari 2011 11:43 PM
  [ # 761 ]

Je polen zitten in elk geval goed om Very Happy

Profiel  
 
Ree
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5165
Geregistreerd: 29-06-2004

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 19 januari 2011 12:11 AM
  [ # 762 ]

In hun DB stond dat er een 62 amp accu in moest van 24(?) cm. In die maat hadden ze ook niets groters dan 62 amp, maar ik weet dat er al een 75 amp in zat. Na lang zoeken deze dus maar meegenomen, maar ik moet nog wel even kijken of deze past want hij is net wat groter dan in hun systeem. De polen zitten idd goed, daarvoor moest ie nog een keer terug Laughing

Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  
 
harry45
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 667
Geregistreerd: 05-07-2009

- CX 25 GTi Turbo
Gepost: 19 januari 2011 12:23 AM
  [ # 763 ]

In mijn gti t1 zit een nieuwe 55 amp vlgs E.J moet dit goed genoeg zijn.

Zweven dat is pas leven
Citroen XM D12
Citroen CX S2 GTI Turbo VEMS

Profiel  
 
bxsport
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2474
Geregistreerd: 29-11-2005

- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Gepost: 19 januari 2011 01:29 AM
  [ # 764 ]

mmmm 55amp is weinig voor een 2500cc zo lang je maar geen reuze batterij moet monteren zoals in een cx 25 TRD2…. lukt er wel aardig in een cx… een genot in vergelijking met een sm…

citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!

Profiel  
 
Ree
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5165
Geregistreerd: 29-06-2004

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 19 januari 2011 10:48 AM
  [ # 765 ]
harry45 schreef:

In mijn gti t1 zit een nieuwe 55 amp vlgs E.J moet dit goed genoeg zijn.

Je hebt geen grote accu nodig om te starten, en ik rij hoofdzakelijk lange ritten, dus daarvoor heb ik ook geen goede accu nodig. Maar die keer dat je langs de weg staat is het wel zo relaxed dat je lang door kan starten voordat de accu de geest geeft. Daar heb ik wel een paar tientjes extra voor over. Sowieso gaat een grotere accu in principe ook langer mee.

Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  
 
 
51 van de 60
« Eerste  < Vorige 49 50 51 52 53 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook