Totaal aantal Berichten: 5830
Geregistreerd: 27-07-2003
- ID/DS D-Super
zojuist komt mijn vrouw helemaal enthousiast terug van haar eerste ritje met de XM. ze vind hem geweldig rijden.
voordeel hiervan is dat de auto weer wat hoger op het huishoud budget komt te staan, nadeel is dat ik waarschijnk nog een XM moet kopen wil ik er zelf ook in kunnen rijden.
maar goed ik ben al weer offtopic voor ik erop op zit.
ik loop na haar rit toevallig langs de auto en er ligt koelwater onder.
het is eruit geperst via de vuldop bleek na inspectie.
ik hem weer afgevuld tot de max-streep en een rondje gaan gummen.
zelfde verhaal. ik heb mijn co2 snuffelaar erop gezet en hij meet geen co2 in het koelwater. dus geen lekke kop. ik zie wel wat bubbels in de vulpot met koelwater als ie loopt . wat kan dit nog meer zijn?
Totaal aantal Berichten: 25593
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
De veer in de vuldop is uitgelubberd?
Heeft de DS ook. Iets minder vol doen. (gaat vanzelf)
Hij heeft geen airco toch? Het kon ook condens water van je airco zijn .. Ben ik ook eens in ge tuind… ops:
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 5830
Geregistreerd: 27-07-2003
- ID/DS D-Super
geen airco nee, en die veer voelt nog heel erg strak.
zou het iets met waterpomp van doen kunnen hebben?
Totaal aantal Berichten: 223
Geregistreerd: 22-02-2007
- C5 1.8i Differance2
- C4 (2004-heden) 1.6 VTR+ Coupé
- C3 1.6 eHDI Collection
- C3 1.2 Puretech Feel Edition
Zelfde probleem ooit eens gehad met een Renault 21. Oorzaak was een dichtgeslibte koelslang. Ook liep de motortemperatuur erg hoog op. Na een snelwegrit richting Luxemburg zo hoog zelfs dat je met plankgas de wagen op zijn top nog voelde trekken. Gestopt bij een pompstation, met een tuinslang de motor uitwendig gekoeld (niet te adviseren met een aluminium blok!!!) en vervolgens het koelsysteem nalopen. Ik vond uiteindelijk het probleem toen ik ergens in de bovenste waterslang kneep, hier zat iets hards in. Ik ben toen de slang gaan kneden net zolang tot ie weer soepel was. Na het starten en warmdraaien van de motor bleef de temperatuur meter mooi in het midden hangen. Ook verloor hij geen koelvloeistof meer. Opvallend was ook dat de kachel het ineens erg goed ging doen terwijl de knop maar half open stond.
Pieter
Huidige
Citroën C5 2.0 Berline Linge Prestige 2001 grijs
Citroën C3 1.2 PureTech S&S Feel Edition 2020 zwart/wit
Vorige
Citroën Xantia Berline 2.0 16v SX 1997 wit
Citroën Xantia Break 1.8i 16V 2000 grijs
Citroën C5 1.8 Berline Differance2 2003 grijs
Citroën C4 1.6 Coupé VTR+ 2005 grijs
Citroën C3 1.6 e-HDi Collection 2012 Antraciet
Citroën C5 1.8 Berline Differance2 2004 zwart
Totaal aantal Berichten: 5830
Geregistreerd: 27-07-2003
- ID/DS D-Super
hij wordt volgens de temp meter niet warm
of de kachel nog werkt weet ik eigenlijk niet.
temp. sensor?
Totaal aantal Berichten: 5830
Geregistreerd: 27-07-2003
- ID/DS D-Super
k had van de week een andere koeldop achterovergedrukt op de sloop, water weer tot max gevuld en dat zit er nu na een km of 400 nog steeds in.
probleem opgelost dus.
Totaal aantal Berichten: 25593
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Heb je de veren van beide doppen ook vergeleken ? En zo ja: zat er verschil in ? En zo ja: wat voor verschil ?
Schijt aan originaliteit.
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004
- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
It puzzles me too..
Mijn veer voelt namelijk ook erg erg stevig aan…
Op het moment gaat het wel goed met mn koelsysteem geloof ik…
Totaal aantal Berichten: 25593
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Er is wel degelijk verschil in veren. De revisiedoppen van de Sm hadden een te strakke veer. De franse club heeft toen een nieuwe veer geleverd die wel bij 0.8 bar overdruk open gaat.
Als de druk in je koel systeem laag is kookt de vloeistof bij een lagere temperatuur dan wanneer de druk hoog is.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 5830
Geregistreerd: 27-07-2003
- ID/DS D-Super
ik heb de veren niet vergeleken, maar dat zal ik zsm even doen.
Ik heb ook hetzelfde gehad met het koelsysteem van mijn ZX. Een nieuwe dop heeft het opgelost.
Een radiateur-dop voor de ZX kost 27,95 ex btw bij de dealer
Gelukkig was diezelfde dop bij de specialist 7,95 incl btw
Wel vreemd dat de dealer de dop lastig kon vinden, zoeken zoeken en nog eens zoeken met het chassisnr erbij en de specialist vist zo de juiste dop uit het rek.
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003
- C5 V6 Exclusive BVM5
dealerdoppen zijn inderdaad duur, gewoon 1 bij de automaterialenzaak halen.
Het is niet aan de dop te zien als hij teveel druk opbouwt, het zijn gewoon gare doppen
Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002
dealerdoppen zijn inderdaad duur, gewoon 1 bij de automaterialenzaak halen.
De Breezan en Sthalie hier in Rotterdam zeggen tegen mij radiateur doppen hebben we niet moet je bij de dealer zijn. Niet voor mijn ZX en in het verleden ook niet voor de BMW van een vriend van mij.
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003
- C5 V6 Exclusive BVM5
ik heb hem voor 8 euro bij Lasaulec gehaald in Hoogvliet
Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002