Verstuivers C4 1.6 Hdi 16v
a.veldman
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 43
Geregistreerd: 04-05-2006

Gepost: 14 januari 2011 10:37 PM

Heb een lekkende verstuiver en omdat de andere verstuivers ook niet al te fris waren,van alle verstuivers de rubberenring,kunststofring en koperen brandplaatje vervangen,maar er blijft er een lekken.
Wat doe ik fout en wat is de oplossing.

Profiel  
 
a.veldman
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 43
Geregistreerd: 04-05-2006

Gepost: 18 januari 2011 12:21 AM
  [ # 1 ]

Wij zijn er achter gekomen dat er een beschadiging zit onder het brandplaatje van een van de verstuivers.
Weet iemand of het mogelijk is ,om die beschadiging er uit te frezen zonder de cilinderkop te demonteren en zijn er bedrijven in Overijssel die dat doen.

Profiel  
 
16Soupapes
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6
Geregistreerd: 23-12-2008

- BX 16 Soupapes
Gepost: 18 januari 2011 01:20 AM
  [ # 2 ]

Hallo, Ja daarvoor zijn speciale opfris setjes te koop, vraag ernaar bij een goede(prof.) automaterialenzaak die kunnen je vast wel verder helpen, het is erg belangrijk zo schoon mogelijk te werken en zo veel mogelijk van die zwarte rommel te verwijderen, en alle kanalen goed te inspecteren voordat de nieuwe ringen pakkingen gemonteerd worden.

Ook kan ik je adviseren om de motor na deze reparatie zsm te voorzien van nieuwe olie, en voor het verversen ook een wynn’s oil system cleaner of iets dergelijks te gebruiken en daarna de nieuwe olie erin.

Het blijven ‘mooie’ klusjes, maargoed… ermee doorrijden kan grote gevolgen hebben !

Ik noem een paar; kapotte turbo => krukaslagers etc. je zal niet de eerste zijn…

Profiel  
 
silyone
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 29
Geregistreerd: 29-05-2008

Gepost: 02 februari 2012 01:19 AM
  [ # 3 ]

Een ander vraagje.

De rubberen afdichting die onder het plastickrondelleje zit, hoe moet je dat monteren?

Moet je eerst de rubber over de verstuiver schuiven en dan het geheel in de koker schuiven, of moet je eerst het rubber over de koker schuiven en dan daarin de verstuiver duwen.

Ik heb namelijk het probleem dat ik, als ik eerst de rubber over de verstuiver schuif, ik blijkbaar het rubber bij aanspannen van de injector, kapot duw en vermoedelijk zo de koperen dichting onderaan niet mooi aangesloten krijg.

Moet de binnenkant van de rubberen dichting IN de koker of EROVER en hoe doe je hem erover, als het zo moet tenminste.

Dank…

PS Wat is het aanhaalmoment van de moeren van de verstuivers?

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook