Heb een lekkende verstuiver en omdat de andere verstuivers ook niet al te fris waren,van alle verstuivers de rubberenring,kunststofring en koperen brandplaatje vervangen,maar er blijft er een lekken.
Wat doe ik fout en wat is de oplossing.
Wij zijn er achter gekomen dat er een beschadiging zit onder het brandplaatje van een van de verstuivers.
Weet iemand of het mogelijk is ,om die beschadiging er uit te frezen zonder de cilinderkop te demonteren en zijn er bedrijven in Overijssel die dat doen.
Hallo, Ja daarvoor zijn speciale opfris setjes te koop, vraag ernaar bij een goede(prof.) automaterialenzaak die kunnen je vast wel verder helpen, het is erg belangrijk zo schoon mogelijk te werken en zo veel mogelijk van die zwarte rommel te verwijderen, en alle kanalen goed te inspecteren voordat de nieuwe ringen pakkingen gemonteerd worden.
Ook kan ik je adviseren om de motor na deze reparatie zsm te voorzien van nieuwe olie, en voor het verversen ook een wynn’s oil system cleaner of iets dergelijks te gebruiken en daarna de nieuwe olie erin.
Het blijven ‘mooie’ klusjes, maargoed… ermee doorrijden kan grote gevolgen hebben !
Ik noem een paar; kapotte turbo => krukaslagers etc. je zal niet de eerste zijn…
Een ander vraagje.
De rubberen afdichting die onder het plastickrondelleje zit, hoe moet je dat monteren?
Moet je eerst de rubber over de verstuiver schuiven en dan het geheel in de koker schuiven, of moet je eerst het rubber over de koker schuiven en dan daarin de verstuiver duwen.
Ik heb namelijk het probleem dat ik, als ik eerst de rubber over de verstuiver schuif, ik blijkbaar het rubber bij aanspannen van de injector, kapot duw en vermoedelijk zo de koperen dichting onderaan niet mooi aangesloten krijg.
Moet de binnenkant van de rubberen dichting IN de koker of EROVER en hoe doe je hem erover, als het zo moet tenminste.
Dank…
PS Wat is het aanhaalmoment van de moeren van de verstuivers?